  • 1. Data: 2002-01-06 13:38:47
    Temat: bardzo trudne pytanie
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    czy bank ma prawo wrzucic poreczyciela do kartoteki niesolidnych klientow,
    jesli nie raczyl poreczyciela poinformowac o nieslacaniu kredytu przez
    kredytobiorce??? bank podobno wysylal zawiadomienia, ale nie na adres
    poreczyciela (wskazany we wniosku), tylko na adres domowy kredytobiorcy.

    co z tym zrobic?...kredyt jest teraz terminowo splacany do komornika, ale
    fakt bycia w kartotece niesolidnych klientow uniemozliwil ostatnio wziecie
    zlotej karty visa w pewnym banku...

  • 2. Data: 2002-01-06 13:42:02
    Temat: Re: bardzo trudne pytanie
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    dodam, ze kredytobiorcy zalezalo, zeby poreczyciel sie nie dowiedzial o
    niesplacaniu kredytu, gdyz kredytobiorca ten to bardzo prosta osoba i
    wstydzila sie powiedziec, myslala, ze to sie jakos rozejdzie po kosciach. a
    poreczyciel ma teraz ogromne klopoty...

  • 3. Data: 2002-01-06 16:01:56
    Temat: Odp: bardzo trudne pytanie
    Od: "jo" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Rena <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a19jtu$1595$...@p...acn.pl...
> [...]
    > fakt bycia w kartotece niesolidnych klientow uniemozliwil ostatnio wziecie

    Jesteś na tzw. czarnej liście międzybankowej. O ile mi wiadomo to z chwilą
    uregulowania zaległych zobowiązań można być z takiej listy wykreślonym, ale
    odbywa się to na wniosek osoby tam umieszczonej tzn mogą cię sami z tamtąd
    usunąć ale zdarza się że o tym "zapomninają".

  • 4. Data: 2002-01-06 16:08:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jo" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odbywa się to na wniosek osoby tam umieszczonej tzn mogą cię sami z tamtąd
    > usunąć ale zdarza się że o tym "zapomninają".

    Sprawa jest nieco bradziej skomplikowana. Z postu Renaty wnioskuje, ze
    chodzi o tzw. rejestr niesolidnych dluznikow ZBP. AFAIR kazdy dokonywany tam
    wpis moze byc wykreslony dopiero po 2 latach. Kwota tez prawdopodobnie byla
    dosc duza, bo nie sa tam dokonywane wpisy za brak splaty kilkuset zl.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-01-06 18:33:22
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

> [...]
    > odbywa się to na wniosek osoby tam umieszczonej tzn mogą cię sami z tamtąd
    > usunąć ale zdarza się że o tym "zapomninają".

    no na szczescie to nie ja. ale z tego co wiem, to usuwaja dopiero po 2
    latach od uregulowania zadluzenia! do tego czasu mozna zapomniec o nowych
    kredytach, kartach kredytowych, rachunkach... dlatego chce wiedziec, czy
    mozna zazadac od banku wykreslenie z tej listy, skoro poreczyciel nie
    wiedzial o sprawie. teraz nie dosc, ze splaca cudzy kredyt, to jeszcze jest
    w rejestrze niesolidnych klientow, a zarobki ma spore.

  • 6. Data: 2002-01-06 18:33:54
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Kwota tez prawdopodobnie byla
    > dosc duza, bo nie sa tam dokonywane wpisy za brak splaty kilkuset zl.

    to bylo 4.900 zl

  • 7. Data: 2002-01-06 19:00:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > to bylo 4.900 zl

    Eee, to nie tak duzo. Byc moze cala sprawa ciagnela sie kilka miesiecy i
    dlatego. Z tego co mi sie placze po glowie, zeby usunac taki wpis wczesniej
    trzeba wystapic na droge sadowa. Wiec osoba zainteresowana powinna
    przeanalizowac czy az tak bardzo potrzebuje golda i ile czasu pozostalo do
    wygasniecia wpisu. W kazdym razie do czasu jego usuniecia ma marne szanse na
    uzyskanie kredytu w banku.

    Maciej

  • 8. Data: 2002-01-06 19:12:43
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

> [...]
    > wygasniecia wpisu. W kazdym razie do czasu jego usuniecia ma marne szanse

    te 2 lata zaczynaja sie dopiero od dnia calkowitej splaty kredytu! a on
    jeszcze nie zostal splacony! komornik wyznaczyl miesieczna rate i jest
    placona w terminie! kogo nalezy podac do sadu: bank? przeciew w polsce nie
    ma prawa, sprawy sie ciagna latami. te 2 lata szybciej minie niz nastapi I
    rozprawa...

  • 9. Data: 2002-01-06 19:16:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > ma prawa, sprawy sie ciagna latami. te 2 lata szybciej minie niz nastapi I

    Eh, mam wrazenie, ze 2 lata sa liczone od dnia dokonania wpisu, potem bank
    moze ten okres przedluzyc. Natomiast co sprawy sadowej, to zaskarza sie
    dokonanie wpisu, a nie konkretny podmiot, ale po szczegoly radze udac sie do
    banku. Z pewnoscia tam uzyskasz od kompetentnej osoby wyczerpujace
    wyjasnienia. Albo moze jutro ktos z kolegow bankowcow napisze jak to jest w
    praktyce.

    Maciej

  • 10. Data: 2002-01-06 19:58:07
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Z pewnoscia tam uzyskasz od kompetentnej osoby wyczerpujace
    > wyjasnienia.

    Żartujesz, czy o droge pytasz.
    W którym banku znajdzie kompetentną osobę ;-)
    Grzegorz