  • 1. Data: 2002-01-06 13:14:33
    Temat: Eurokarta
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Co to za wynalazek? Czy to to samo co Mastercard?
    Cos mi sie kojarzy ze to jakis lokalny produkt, ktory jest jedyna
    karta akceptowana w niektorych niemieckich sklepach ?
    Czy moze to co wydaje Pekao to polaczenie Maestro i Eurokarty?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-01-06 15:07:07
    Temat: Re: Eurokarta
    Od: "AK" <a...@p...onet.pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > karta akceptowana w niektorych niemieckich sklepach ?
    > Czy moze to co wydaje Pekao to polaczenie Maestro i Eurokarty?

    AFAIK to kartka ze znaczkiem EC, czasami rownoczesnie oznaczona logo Maestro
    choc niekoniecznie. W Niemczech zauwazylem (i nie tylko), ze niektore sieci
    sklepow akceptuja karty EC a nie akceputaja innych... VE, Maestro (bez
    znaczka EC) i tym bardziej wypuklych. Byc moze zwiazane jest to z umowa z
    bankami lokalnym, gdzie byle Spaarkasse wydaje karte EC z chipem i paskiem,
    a nie MasterCarda czy Vise. Ogolnie rzecz biorac widac, ze nam do Europy
    jeszcze daleko :(

    -adrian

  • 3. Data: 2002-01-06 17:45:19
    Od: "Rajmund J. Ziaja" <n...@p...onet.pl>

    O ile wiem EC to karty wydawane w Niemczech od lat. Gdy w Polsce nie śniło
    nam się o płaceniu plastikiem tam już to sprawnie działało. Kartę tą można
    porównać do VE z kilkoma rozszerzeniami. O ile się nie mylę jest: płaska,
    można nią płacić w sklepach, pobierać kasę z bankomatów oraz obsługuje
    płatności IO. Co do MO/TO nie jestem pewien, ale chyba też. Wszystkie sklepy
    w Niemczech ją akceptują (te które karty przyjmują). Wydawana jest za darmo
    i nie ma prowizji za transakcje. Jest debetowa.

    tel. 503412837
    www.infopoland.net
    www.liceum.of.pl
    -----------------------------------

  • 4. Data: 2002-01-06 18:43:23
    Od: "Krzysztof Kawa" <k...@c...pwr.wroc.pl>

> [...]
    > karta akceptowana w niektorych niemieckich sklepach ?
    > Czy moze to co wydaje Pekao to polaczenie Maestro i Eurokarty?

    Eurokarta, nazywana tez eurokarta z Chopinem wydawana przez Pekao S.A jest
    karte typu charge wydawana w systemie Mastercard, rozliczana 5-tego kazdego
    miesiaca i jest karta wypukla, tak samo jaz visa concerto i nie ma nic
    wspólnego z karta maestro.
    KK

  • 5. Data: 2002-01-06 19:18:36
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 6 Jan 2002 18:45:19 +0100, "Rajmund J. Ziaja"
    <n...@p...onet.pl> wrote:

    >O ile wiem EC to karty wydawane w Niemczech od lat.

    Ale to jakas karta krajowa ? Czy w Polsce ktos ja wydaje ?

    Czy Maestro z Pekao ma cos z nia wspolnego ?
    Wydaje mi sie, ze raczej nietypowy wyglad (jak na Maestro) i logo EC
    na tej karcie wynika z funkcji karty gwarancyjnej euroczekow ale
    ktos tu chyba kiedys pisal, ze przechodzi w Niemczech tam gdzie inne
    Maestro nie dzialaja.

  • 6. Data: 2002-01-06 20:04:38
    Od: "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl>

> [...]
    > na tej karcie wynika z funkcji karty gwarancyjnej euroczekow ale
    > ktos tu chyba kiedys pisal, ze przechodzi w Niemczech tam gdzie inne

    Niestety karta Maestro Pekao S.A. nie zadziała tak samo jak inne Maestro.
    Sprawdzałem to wielokrotnie będąc w Niemczech. Nie jestem pewien ale jest
    chyba tak jak napisałeś tzn. znaczek EC na "naszej" karcie Maestro wynika
    jedynie z funkcji gwarancyjnej do Euroczeków. Pocieszające jest to, że można
    tam płacić euroczekami.
    pozdrawiam
    Marcin

  • 7. Data: 2002-01-08 20:21:52
    Od: Tomasz Staszewski <t...@d...pl>

    Marcin Szplit napisał(a):

    > jedynie z funkcji gwarancyjnej do Euroczeków. Pocieszające jest to, że można
    > tam płacić euroczekami.
    > pozdrawiam

    Już nie:-(

    pzdr