  • Data: 2019-05-15 16:08:05
    Temat: Re: banksterzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 15 maja 2019 08:52:27 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    [...]
    >A ja bym tu zadal pytanie (spisek mode on):
    >Czy podatkowo/ksiegowo od strony banku sytuacja kiedy zarabia na
    >odsetkach rozni sie od tej kiedy zarabia na kursie?

    Chyba tak.

    >Bo jak tak to moze w tym jest sedno?
    >Jesli spisek byl to po prostu podciagneli kurs wyzej, odsetki
    >odpuscili i im tak pasuje.
    >(spisek mode off)

    IMO - trafili na jakies opcje zabezpieczajace (a konkretnie to swapy),
    znalezli "tani kredyt" i zaczeli na tym zarabiac.
    Bo na drogi Polaka nie stac.

    Jesli ktos tu spiskowal, to byc moze druga strona tych swapow ...
    ale widac tez, ze Unicredit nie chcial tych kredytow wprowadzac, bo
    sie sparzył u siebie,
    teraz wychodzi, ze AIG tez nie chcial
    ... nasze lokalne zarzady chcialy ... "bo inni zarabiaja, a my nie".

    >Bo w praktyce kredyty hipoteczne na te 25lat to sie splaca prawie
    >dwukrotnie.
    >Prawie bo jednak zazwyczaj w stabilnych gospodarkach oprocentowanie
    >to 3-5% i to robi z grubsza 70-90% wiecej do splacenia niz kapital.
    >Moze wymyslili ze mozna zapewnic 100-110% planujac dlugoterminowo. A
    >ze ufnosc w nasza gospodarke maja to moze taki byl plan?

    Ale jest w tym jeszcze jedna cecha - osoba majaca pieniadze liczy na
    procent skladany.
    3% rocznie - po 30 latach powinno pomnozyc kapital 2.43 raza, czyli
    jakby 143%.

    To taki dluznik dorzucajacy 90% tego nie zapewni :-)

    J.