  • Data: 2019-05-16 09:06:20
    Temat: Re: banksterzy
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-13 o 14:30, J.F. pisze:
    > Tak czy inaczej - to troche przeczy, ze bankierzy celowo wpuscili
    > Polakow w te kredyty.

    Kredyt frankowy to najlepsze co mogło mi się przydarzyć (nie licząc
    wygranej w totka).
    Kredyt złotówkowy pewnie jeszcze długo bym spłacał, a o frankowym już
    dawno zapomniałem.

    Ale:
    - zgodziłem się na wyższe oprocentowanie, bo bardziej zależało mi na
    kilku poniższych punktach
    - wynegocjowałem darmowe nadpłaty w dowolnej ilości i momencie (odpadło
    kilka sztywnych banków)
    - wynegocjowałem darmową spłatę kredytu w dowolnym momencie (kolejne
    banki odpadły)
    - zrezygnowałem też z mBank i Multi, chociaż bardzo kusiła mnie opcja
    "konta bilansującego kredyt", ze względu na niejasny sposób ustalania
    aktualnego oprocentowania przez zarząd banku.
    - pracowałem dodatkowo po nocach, żeby spłacić jak najszybciej, póki
    sytuacja była stabilna i korzystna. Więcej nadpłacone = mniejsza kwota
    odsetek w kolejnych miesiącach = możliwa większa nadpłata itd

    Ale ja miałem szczęście i gros kredytu spłaciłem w dołku po circa 2zł,
    wtedy kiedy inni brali (szaleńcy). Po podliczeniu wyszło mi, że ze
    wszystkimi kosztami spłaciłem tyle kredytu ile wziąłem, czyli 0%
    odsetek, 0% spreadu, 0% prowizji ;)

    Poza tym jednym przypadkiem od kredytów konsumpcyjnych trzymam się z daleka.