  • Data: 2019-05-15 15:28:38
    Temat: Re: banksterzy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 15 maja 2019 14:17:44 UTC+2 użytkownik ń napisał:

> [...]
    do końca.

    > Myślisz, że raty od dwóch milionów przeliczonych z franków będą sumarycznie
    mniejsze niż raty od miliona w złotówkach?
    > Czy te krzywe (spłat) nigdy się nie przecinają?

    Czy się przecinają to jedno, a czy sumarycznie będą mniejsze - to drugie.
    Zależy też czy raty stałe (bardziej prawdopodobne) czy malejące.

    No i nie wiadomo, co będzie w przyszłości.
    Ale jak masz na chwilę obecną obliczoną ratę, to - przy stałej - będzie taka sama do
    końca.

    Od czasu zaciągania minęło 10 lat, więc w obliczeniach przyjąłem, że zostało 20 lat.
    Marża na PLN 1,3% - myślę, że optymistyczna, marża na CHF poniżej 0,7% - myślę, że
    pesymistyczna - i do tego jeszcze wykluczyłem "ujemne oprocentowanie CHF" (a są tacy,
    co mieli marżę mniejszą niż 0,7% i wywalczyli ujemny %).
    Rata na franku wychodzi niższa dla kapitału nie większego niż 1,6 kapitału kredytu
    złotówkowego.
    Więc jeszcze kwestia tego, ile razy zwiększył się kapitał przez skok franka -
    pamiętając o tym, że część już przez te 10 lat (oczywiście mniej niż 2/3 - ale
    frankowego bliżej 1/3 niż złotówkowego) jest spłacona.