  • Data: 2019-05-15 11:53:06
    Temat: Re: banksterzy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 14 maja 2019 19:56:37 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Materialnie bardzo dobrze. Narzekają.

    A, no to zdecydowanie dobrze, skoro mają siłę narzekać ;>

    złotówkach - i po urealnieniu kursu nawet tańszy kredyt frankowy jest dla nich za
    drogi.

    > Miałem na myśli to, że ludzie, którzy profesjonalnie się tym zajmują
    > powinni przewidzieć, że kurs nie musi iść cały czas w dół.

    Hmmm, ale zapewne to przewidzieli, bo na taką bzdurę to się dawali nabierać
    przeciętni frankowicze rąbani na spreadzie i wpuszczeni w kanał życiem ponad stan -
    czyli kupieniem przewartościowanego mieszkania za pożyczone pieniądze.
    A ci profesjonaliści wzięli kredyty, na jakie naprawdę było ich stać - i były to
    kredyty najlepsze do wzięcia w owym czasie, gdyż pozwoliły kupić zdecydowanie większe
    mieszkanie - tylko, powtarzam, tych profesjonalistów na to mieszkanie było stać, a
    przeciętniaków nie - a wciąż raty od franków są mniejsze niż by były od złotówek - i
    pewnie tak będzie do końca.
    Więc nie dość, że w ostatecznym rozrachunku oddadzą bankowi mniej kasy w złotówkach -
    to będą też mieć większe mieszkanie.
    Co prawda też, biorąc wtedy, przepłacili - ale na koniunkturę już nie poradzisz,
    wynajem przez 5 lat pewnie byłby i tak droższy w ostatecznym rozrachunku - więc
    trzeba brać najlepzy dostępny, jak chce się mieć swoje/"swoje".