  • Data: 2019-05-15 11:40:23
    Temat: Re: banksterzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-05-14 o 20:08, ń pisze:

    >Jak rządy to robią, że udaje im się sztucznie dołować złotówkę przez
    >tyle lat? Sądziłem, że aby zdołować walutę, to trzeba obniżyć stopy.
    >Ale u nas stopy są dużo wyższe niż w we franku i euro. Wiem, stopy
    >ustala nie rząd, tylko NBP, ale i tak.

    NBP stopy ustala, ale musi to jakos zgodnie z rynkiem robic.

    A to nie jest bank USA, Niemiec, czy Szwajcarii, zeby miec jakis
    wiekszy wplyw na zagranicznych inwestorow.

    Moze po prostu to jest obecna cena rownowagi, a poprzednio bylo zbyt
    wysoko.
    Optymistyczni inwestorzy dostali po łapach i drugi raz tego bledu nie
    popelnia :-)

    I tylko jak sie slucha TVP - taki wzrost PKB, taki wzrost eksportu,
    najlepsza gospodarka swiata ... a kurs tego nie potwierdza :-)

    Swoja droga, to ciekawe jak z Ukraincami - jak pracuja u nas i dostaja
    wyplate w zlotowkach ... trzymaja te zlotowki, wymieniaja na euro,
    wysylaja do rodziny ?

    J.