  • Data: 2007-12-04 14:37:29
    Temat: Re: anulowanie przelewu - mozliwe?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Polemizowałbym. W moim banku jest zapis, że ważny jest numer
    > rachunku, a nie dane adresowe. Poza tym skąd wiesz, że podając dane
    > jednej firmy, i rachunek drugiej firmy, zleceniodawca pomylił się
    > akurat w rachunku, a nie w danych firmy? Takie sprawy powinny (i są)
    > załatwiane na drodze procesu cywilnego, a nie poprzez bank.
    >
    > Czy jeśli wyślę zapłatę za rachunek na dane firmy Palkomtel sp. z
    > o.o. zamiast Polkomtel sp. z o.o., to mogę taki przelew potem
    > wycofać? IMHO nie. Takie rozumowanie nie jest do obrony na dłuższą
    > metę, ponieważ prowadzi do absurdów.

    faktycznie - mozna by bylo komus za towar zaplacic, a potem powiedziec
    "nazwisko sie nie zgadza" i zaplate wycofac
    w DB-PBC tez jest zapis ze nr rachunku jest najwazniejszy i nazwy sie
    nie sprawdza
    ale jak ktos bedzie chcial udowodnic ze sie pomylil to moze probowac
    takich sztuczek
    Ja mysle ze zapis ten bedzie stosowany jak jakis bank sie pomyli i
    wypchnie jakies przelewy np. podwojnie, zeby moc potem samemu
    wystornowac a nie czekac na laske odbiorcow przelewow
    *** blad ***