  • 1. Data: 2009-04-07 21:07:10
    Temat: adres przy przelewach konieczny?
    Od: a...@g...com

    Czy przy przelewach online podanie adresu otrzymującego pieniądze jest
    obowiązkowe? A jesli nie to jaki jest sens/konsekwencje podanie lub
    nie tegoż?

  • 2. Data: 2009-04-07 21:15:49
    Temat: Re: adres przy przelewach konieczny?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    a...@g...com pisze:
    > Czy przy przelewach online podanie adresu otrzymującego pieniądze jest
    > obowiązkowe? A jesli nie to jaki jest sens/konsekwencje podanie lub
    > nie tegoż?

    Przy przelewach krajowych nie tylko adres ale również imię i nazwisko
    odbiorcy (posiadacza rachunku) są całkowicie zbędne, bo nikt tego nie
    weryfikuje. Równie dobrze można tam wpisać "Kubuś Puchatek".

    Oczywiście jeśli będziesz chciał te pieniądze od odbiorcy kiedyś
    odzyskać np na drodze sądowej to lepiej przedstawić dowód w postaci
    przelewu na prawdziwe dane, a nie na Kubusia Puchatka zamieszkałego w
    Misiowie na ulicy Miodowej.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-04-07 21:43:34
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 7 Apr 2009 14:07:10 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):

    > Czy przy przelewach online podanie adresu otrzymującego pieniądze jest
    > obowiązkowe?

    nie

    >A jesli nie to jaki jest sens/konsekwencje podanie lub
    > nie tegoż?

    byc moze gdy pomylisz cyferki latwiej zlokalizowac wlasciwego adresata,
    aczkolwiek nie wiem czy przy przelewach netowych ma to sens

    --
    marcin

  • 4. Data: 2009-04-07 22:17:19
    Od: kk <d...@t...pl>

    > byc moze gdy pomylisz cyferki latwiej zlokalizowac wlasciwego adresata,
    > aczkolwiek nie wiem czy przy przelewach netowych ma to sens

    cyferek nie pomyli bo konto ma sumę kontrolną i przelew nie wyjdzie.
    a jesli chodzi o kwestie sporne to nie ważne czy to przelew netowy czy
    nie - adres jest równie ważny w obu przypadkach.

    --
    www.karolkepka.com
    Fotografia ślubna

  • 5. Data: 2009-04-07 23:59:33
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    kk wrote:

    > adres jest równie ważny w obu przypadkach.

    a na czym ta waznosc polega ?

  • 6. Data: 2009-04-08 00:02:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Przy przelewach krajowych nie tylko adres ale również imię i nazwisko
    > odbiorcy (posiadacza rachunku) są całkowicie zbędne, bo nikt tego nie
    > weryfikuje. Równie dobrze można tam wpisać "Kubuś Puchatek".

    Potestuj przy wiekszej kwocie, efekty moga byc odmienne. Pare lat temu
    progiem sprawdzania bywalo np. 1000 zl.

> [...]
    > odzyskać np na drodze sądowej to lepiej przedstawić dowód w postaci
    > przelewu na prawdziwe dane, a nie na Kubusia Puchatka zamieszkałego w

    Fakt, w przypadku przelewu dla Kubusia odzyskiwac nalezy od banku (jak
    zreszta niedawno, zdaje sie, SN potwierdzil).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2009-04-08 00:10:01
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    a...@g...com wrote:
    > Czy przy przelewach online podanie adresu otrzymującego pieniądze jest
    > obowiązkowe? A jesli nie to jaki jest sens/konsekwencje podanie lub
    > nie tegoż?

    1. co masz na mysli piszac "online" ?

    2. to czy da sie nie podac adresu (czyli nic nie wpisac w jego miejsce)
    zalezy od interfejsu banku, np. w przypadku przelewow quickmoney w inteligo
    nie ma nawet mozliwosci podania adresu

  • 8. Data: 2009-04-08 05:28:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > a na czym ta waznosc polega ?

    moze kk chciał napisac "rownie niewazny"...?

    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
    Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr.

  • 9. Data: 2009-04-08 08:23:38
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Potestuj przy wiekszej kwocie, efekty moga byc odmienne. Pare lat temu
    > progiem sprawdzania bywalo np. 1000 zl.

    Testowałem pomiędzy własnymi rachunkami (już nie pamiętam jakie banki
    dokładnie, mBank, Multibank lub Citibank) kwoty : 1 PLN, 100 PLN, 1000
    PLN. Oczywiście na Kubusia Puchatka (było to jakieś 2 lata temu?).

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-04-08 08:27:37
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Testowałem pomiędzy własnymi rachunkami (już nie pamiętam jakie banki
    > dokładnie, mBank, Multibank lub Citibank) kwoty : 1 PLN, 100 PLN, 1000
    > PLN. Oczywiście na Kubusia Puchatka (było to jakieś 2 lata temu?).

    Ja przetestowałem wielokrotnie do poziomu około 100k zł, także Sorbnetem (tu
    mialem pewne obawy ale też zadziałało, bankiem przyjmującym było BRE,
    wysyłającym Getin). Testowałem dla: mBank, Multibank, Getin, ING, BPH,
    Raiffeisen. Żadnych nieoczekiwanych efektów, tzn. przelewy dochodziły na
    rachunki docelowe bez żadnych opóźnień.