  • 41. Data: 2021-08-20 19:43:18
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2021 18:58:29 +0200, Poldek napisał(a):

    > Niech zarabia nawet ponad 5% i z pełnymi konsekwencjami swoich posunięć
    > spekulacyjnych. Czyli zero pomocy od podatników, gdy bańka pęknie.
    > Bankructwo, egzekucja, prezesi, wiceprezesi, akcjonariusze w skarpetach
    > do pośredniaka.

    Wymigujesz się. Gdzie reszta recept? Chyba nie chcesz powiedzieć że
    wymóg "godziwego zysku" ma dotyczyć tylko banków?
    Wybacz ale dalsza rozmowa na przedszkolnym poziomie rozumienia
    gospodarki mnie nie interesuje.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 42. Data: 2021-08-20 20:48:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    To ta biurokracja i gwarancje że bank nie upadnie znaczy pieniądzy
    szlag nie trafi to ZA DARMO SĄ?

    A jakie są skutki społeczne i wychowawcze? i dla banksterów i dla plientów
    Hulaj dusza piekła niema

    Że bezpieczeństwo? Ułuda jest ale czy to na pewno jest dobre dla
    wszystkich i na dłuższą metę?

  • 43. Data: 2021-08-20 21:03:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-20-sierpnia-2021 o 08:50, Jacek Maciejewski pisze:
    > Widzę że trafiłem na specjalistę ekonomii. Wytłumacz mi, proszę, czemu
    > to źle gdy bank zarabia.

    Dobre pytanie.

    Gdyby bank nie był pod opieką państwa.

    Ale jest.

    W dodatku jakimś dziwnym trafem zarabia więcej nie biedniejszych
    Polakach niż niemiecki na bogatszych Niemcach.

    Co tu jest nie tak? Że to różne nacje i wydają kasę na co innego i bez
    kredytów? nie sądzę.

    Może od tej ochrony się DUPACH poprzewracało a bezczelny lobbing robi
    swoje w przepisach i pozwala doić tych głupszych albo niezaradnych albo
    mentalnie przyzwyczajonych przez lata ucisku że z BANKIEM NIE WYGRASZ...

  • 44. Data: 2021-08-20 21:15:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Aug 2021 18:58:29 +0200, w <sfomvl$1sue$1@gioia.aioe.org>, Poldek

> [...]
    > spekulacyjnych. Czyli zero pomocy od podatników, gdy bańka pęknie.
    > Bankructwo, egzekucja, prezesi, wiceprezesi, akcjonariusze w skarpetach

    Z czego egzekucja skoro zbankrutował? :D

    A ci akcjonariusze, którzy kupili akcje na GPW to także? :D

  • 45. Data: 2021-08-20 21:16:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-20-sierpnia-2021 o 16:59, Jacek Maciejewski pisze:
    > Oczywiście, masz znakomitą receptę na określenie ile dany bank ma
    > zarobić by to nie było "zbyt wiele"?

    UE mogła zadecydować ile polski kierowca MUSI zarabiać (wbrew traktatom)
    aby nie konkurować ZBYT DOBITNIE ;-)

    MOSZNA? MOSZNA ;-)

  • 46. Data: 2021-08-20 21:16:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Aug 2021 21:03:17 +0200, w <611ffc76$0$516$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Gdyby bank nie był pod opieką państwa.

    Bank nie, ale jego klienci tak.

    > W dodatku jakimś dziwnym trafem zarabia więcej nie biedniejszych
    > Polakach niż niemiecki na bogatszych Niemcach.

    Widać Niemiec lepszy w matematyce niż Polak, co zrobisz?

    > Może od tej ochrony się DUPACH poprzewracało a bezczelny lobbing robi
    > swoje w przepisach i pozwala doić tych głupszych albo niezaradnych albo
    > mentalnie przyzwyczajonych przez lata ucisku że z BANKIEM NIE WYGRASZ...

    A oprócz piertolenia coś konkretnego?

  • 47. Data: 2021-08-20 21:17:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Aug 2021 21:16:20 +0200, w <611fff86$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > UE mogła zadecydować ile polski kierowca MUSI zarabiać (wbrew traktatom)
    > aby nie konkurować ZBYT DOBITNIE ;-)
    >
    > MOSZNA? MOSZNA ;-)

    Ustalili ile można zarobić _minimalnie_ a a nie maksymalnie.
    Nie musisz udawać gamonia :)

  • 48. Data: 2021-08-20 21:45:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Wymigujesz się. Gdzie reszta recept? Chyba nie chcesz powiedzieć że
    > wymóg "godziwego zysku" ma dotyczyć tylko banków?
    > Wybacz ale dalsza rozmowa na przedszkolnym poziomie rozumienia
    > gospodarki mnie nie interesuje.

    To jest forum o bankach i temat dotyczy banków.
    Z bankami nie ma rozmowy, tylko jak są zyski to duże i do kieszeni, jak
    są straty, to wtedy jest żebranie o zrzutkę od rozsądniej
    gospodarujących swoimi finansami obywateli za pośrednictwem rządu.
    Druga sprawa, że te zyski biorą się z dogadania bankierów z rządami,
    które organizują hossy. I ten układ z góry przewiduje bail-outy.
    Szykuj kasę na kolejną rundę obrotu karuzelą
    https://www.rp.pl/Komentarze-ekonomiczne/308199904-A
    ndrzej--Stec-Poczatek-konca-wielkiej-hossy.html

  • 49. Data: 2021-08-20 22:09:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2021 21:16:20 +0200, _Master_ wrote:

    > UE mogła zadecydować ile polski kierowca MUSI zarabiać (wbrew traktatom)
    > aby nie konkurować ZBYT DOBITNIE ;-)
    >
    > MOSZNA? MOSZNA ;-)

    Ale tak nie do konca - bo ustalila ile polski kierowca musi zarabiac,
    gdy jedzie za granica.

    Co prawda moglaby ustalic, ile niemiecki czy francuski kierowca bedzie
    zarabial, gdy jedzie po Polsce :-)

    J.

  • 50. Data: 2021-08-20 22:14:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2021 21:45:10 +0200, Poldek wrote:

> [...]
    > są straty, to wtedy jest żebranie o zrzutkę od rozsądniej
    > gospodarujących swoimi finansami obywateli za pośrednictwem rządu.

    Jest, albo i nie ma.

    Widzisz jak potraktowano Czarnieckiego - mial chlop bank, teraz ma
    tylko dlugi po banku :-)

    Albo np jak wczesniej potraktowano GM w USA.

    Aczkolwiek ... dzieki tym zabezpieczeniom obywateli nie mielismy
    politycznej burzy po niektorych kasach.
    A kto zniknal pieniadze?

> [...]
    > Szykuj kasę na kolejną rundę obrotu karuzelą
    > https://www.rp.pl/Komentarze-ekonomiczne/308199904-A
    ndrzej--Stec-Poczatek-konca-wielkiej-hossy.html

    Kolejna runda byc moze bedzie jak opisano, a moze inaczej ... bo wcale
    nie wiadomo, czy sie tak aby dogadali.

    No - w USA jest jeszcze jeden ciekawy przypadek dogadania, ten ich FED
    ... podobny jak EBC ?

    J.