eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot na kartę i podwójne przewalutowanie › Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
  • Data: 2016-02-26 10:32:45
    Temat: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-02-26 o 08:05, Rafal Jankowski pisze:
    > On Thu, 25 Feb 2016, J.F. wrote:
    >
    >> Eee tam - najpierw zarobili na zakupie, a potem na sprzedazy :-)
    >
    > Zgadza się, jednak to chyba oczywiste, że bank musi stosować różne kursy
    > wymiany dla kupna i sprzedaży, inaczej by zbankrutował. Inna rzecz, że
    > dla kart kredytowych te różnice kursowe są o niebo większe niż to co
    > oferują kantory internetowe.
    >
    >> Hm, trudno powiedziec, no ale skoro zaplaciles w walucie, transakcja
    >> anulowana, zwrocono w walucie tyle ile pobrano, to niby dlaczego
    >> mialbys cos do tego doplacac ...
    >>
    >> no, w miedzyczasie owa waluta moglaby stracic istotnie na wartosci ...
    >
    > Różnice kursowe tu raczej były bez znaczenia albo na moją korzyść,
    > bardziej rozchodzi się o to co to jest zwrot. Tzn. jak się umawiam ze
    > sprzedawcą że mi zwróci pieniądze to czy to z punktu widzenia banku jest
    > zwrot czy dodatkowa transakcja? Bank musi być gotowy na wymianę waluty i
    > ta gotowość przekłada się na konkretny koszt. A tutaj nie tyle
    > transakcję co umowę anulowano więc co to właściwie mój bank miałoby
    > obchodzić i czemu on miałby do tego interesu dokładać (do czego to
    > doszło, że utożsamiami się z mbankiem)? Na logikę to raczej strona,
    > która anulowała umowę powinna ponieść wszystkie koszty tych operacji,
    > ale logika a prawo i regulaminy nie zawsze idą w parze. Być może
    > uratowało mnie to, że do zaksięgowania doszło po wypowiedzeniui umowy,
    > czyli de facto nie miało prawa do tego dojść a ja nie miałem się jak
    > przed tym bronić. Może gdyby te pieniądze były zaksięgowane przed
    > anulowaniem umowy, albo gdyby wypowiedzenie było za zgodą obu stron to
    > sprawa zostałaby inaczej potraktowana.

    Swego czasu doktoryzowałem się z tematu zwrotu na kartę przy okazji
    reklamacji takiej sytuacji jak Twoja.

    W specyfikacji plików MC i Visa transakcja anulowania obciążenia różni
    się od transakcji uznania karty - więc bank jest w stanie je odróżnić.

    Pytanie, jaką operację wyukonał sprzedawca - anulowanie obciążenia czy
    uznanie karty

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1