    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwrot na kartę i podwójne przewalutowanie
    Date: Fri, 26 Feb 2016 08:05:23 +0100

    On Thu, 25 Feb 2016, J.F. wrote:

    > Eee tam - najpierw zarobili na zakupie, a potem na sprzedazy :-)

    Zgadza się, jednak to chyba oczywiste, że bank musi stosować różne kursy
    wymiany dla kupna i sprzedaży, inaczej by zbankrutował. Inna rzecz, że dla
    kart kredytowych te różnice kursowe są o niebo większe niż to co oferują
    kantory internetowe.

    > Hm, trudno powiedziec, no ale skoro zaplaciles w walucie, transakcja
    > anulowana, zwrocono w walucie tyle ile pobrano, to niby dlaczego mialbys cos
    > do tego doplacac ...
    >
    > no, w miedzyczasie owa waluta moglaby stracic istotnie na wartosci ...

    Różnice kursowe tu raczej były bez znaczenia albo na moją korzyść,
    bardziej rozchodzi się o to co to jest zwrot. Tzn. jak się umawiam ze
    sprzedawcą że mi zwróci pieniądze to czy to z punktu widzenia banku jest
    zwrot czy dodatkowa transakcja? Bank musi być gotowy na wymianę waluty i
    ta gotowość przekłada się na konkretny koszt. A tutaj nie tyle transakcję
    co umowę anulowano więc co to właściwie mój bank miałoby obchodzić i czemu
    on miałby do tego interesu dokładać (do czego to doszło, że utożsamiami
    się z mbankiem)? Na logikę to raczej strona, która anulowała umowę powinna
    ponieść wszystkie koszty tych operacji, ale logika a prawo i regulaminy
    nie zawsze idą w parze. Być może uratowało mnie to, że do zaksięgowania
    doszło po wypowiedzeniui umowy, czyli de facto nie miało prawa do tego
    dojść a ja nie miałem się jak przed tym bronić. Może gdyby te pieniądze
    były zaksięgowane przed anulowaniem umowy, albo gdyby wypowiedzenie było
    za zgodą obu stron to sprawa zostałaby inaczej potraktowana.