    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiany w opłatach
    Date: Tue, 6 Feb 2024 10:06:35 +0100
    <uprbpm$g9l$1$pisk@news.chmurka.net>

    On Mon, 5 Feb 2024 20:09:42 +0100, Pete wrote:

    > nieoprocentowana

    > około 18%. Wiem, bo miałem :/
    > Odraczane były odsetki w kwocie około spłacanej raty.
    > Ja wiedziałem czym to grozi, więc nadpłacałem tak, żeby odsetki się nie
    > odkładały.

    Czym?
    Trzeba było nadwyżki wpłacać na lokaty, skoro odsetki nieoprocentowane
    :-)

    > Od wystąpienia karnych odsetek do PSW to ponad pół roku przy pomyślnych
    > wiatrach (dla banku)

    Jesli ktos się spóźnił z płatnością, to mu nie grozi,
    ale jak "nie zapłacę, bo nie mam" ?

    > Boszzz.
    > Kapitalizowane są na dzień generowania wyciągu n. Ale do czasu spłaty
    > kapitału od którego były naliczane te odsetki, naliczają się nadal
    > kolejne odsetki, które zostaną skapitalizowane/wykazane na kolejnym
    > wyciągu n+1 (za dni od generowania wyciągu n do dnia spłaty).

    No ale jak dostaję wyciąg "razem 1000 zl, płatne do 22.02", i zapłacę,
    to sie spodziewam, ze wyzeruję zadłużenie.

    A tu jak mówisz - nie, bo 1000 zl to było z odsetkami do 31.01,
    do 22.02 naliczyły się kolejne odsetki ... no tak, ale naprawde
    naliczone, czy jak wolisz skapitalizowane, to one będą dopiero 28.02.

    W dodatku w lutym cos pewnie będę kupował ... i odsetki od tych nowych
    zakupów będą naliczane, czy nie?
    Strasznie trudno wyjsc ze "spirali zadłuzenia" w KK :-)
    Trzeba wplacic z górką, jak najwczesniej, albo moze skorzystać z tego
    przycisku w mbanku.

    > Zwykle się obniża o 5% które wchodzi do spłaty minimalnej.

    Pomniejszone o odsetki.
    Ale musisz te 5% zapłacic. Bo jak nie, to mamy problem do dyskusji -
    czy odsetki są oprocentowane :-)

    1,sprawdz-gdzie-mozesz-znalezc-informacje-o-aktualne
    j-wysokosci-oprocentowania-swojego-kredytu-pozyczk.h
    tml

    > Dlatego liczy się codziennie ;)

    Tez nie tak całkiem prosto, bo trzeba liczyc na osobnym koncie, z duzą
    dokładnoscią, potem to zsumować.
    No, w sumie można od razu sumować.

    > To pewnie zależy od umowy. mBank zdaje się wymagał spłaty całości raz w
    > roku. Ale przyznam się, że nie znam szczegółów jak taki produkt jest
    > skonstruowany.

    Wydaje mi się, ze nie wymagał, ale moze to inny bank.
    Za to była opłata za przedłuzenie kredytu/limitu.

    Tym niemniej wydaje mi się, ze co miesiąc sciągną z konta odsetki,
    a ponieważ juz jest na minusie, to sie zadłuzenie powiększy, i w
    efekcie będą odsetki oprocentowane, z prawdziwą kapitalizacją
    miesięczną.

    J.