  • Data: 2015-10-09 12:30:14
    Temat: Re: Zaufanie mBanku
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-10-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > No, zablokowanie bywa rozne. Moze byc takie bez zablokowania, albo
    > latwe do zlamania.

    Nie w warunkach "właściciel poszedł do kibla".
    A aplikacje bankowe można "wyłączyć" zdalnie, właśnie na wypadek
    zgubienia/kradzieży telefonu. Sam telefon można też zdalnie
    zamrozić/wyzerować.

    > To ze sie cos przyjelo, nie znaczy, ze jest dobre.
    > Ale przyznaje - wymog wpisania SMS, ktory przychodzi na ten sam
    > telefon, to nie jest zadne zabezpieczenie.
    > To juz chyba lepiej PIN/haslem do aplikacji potwierdzac.

    I pewnie większość krytycznych funkcji tak ma (wypłata BLIKiem na pewno,
    przelewów nie sprawdzałem).

    > Identyfikator nie powie ci, konto ktorego telefonu w miboa otworzyc.
    >
    > Musialbym sobie starego Naviexperta przypomniec ... moze mi pamiec
    > szwankuje, teraz faktycznie abonament jest na identyfikator.
    >
    > ale i numer jest/bywa dostepny
    > http://www.techrepublic.com/blog/it-security/why-are
    -websites-getting-your-mobile-phone-number/

    Bywa_ł_.

    Also, I did not capture any log entries displaying the MSISDN from smart phones such
    as iPhone
    or Android-based phones.
    <<<
    Powiedzmy, że w tych pierwszych systemach to było dość dużo eksperymentów. Obecnie
    jest to dużo bardziej obostrzone, m.in. ze względu na ochronę prywatności.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl