  • Data: 2015-10-10 17:03:21
    Temat: Re: Zaufanie mBanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Tom N" 1...@i...dyndns.org.invalid.15101
    0.invalid

    > Uruchamiając aplikacje mBanku to co wpisujesz jeżeli nie PIN [1]

    Rozmawiam ze ślepym o kolorach? Ja przemłóciłem
    wiele aplikacji, zaś Ty jesteś teoretykiem.

    IMO inne zabezpieczenia są potrzebne do oglądania a inne
    do zlecania przelewów na konta niezaufanych odbiorców.

    Używam Androidowych aplikacji od ponad 3 lat i mam swoje
    zdanie. Zacznij i Ty używać podobnych aplikacji, zanim
    zaczniesz wypowiadać się.

    Inny PIN może być do logowania a inny -- do zlecania niektórych
    operacji. W szczególności bywa tak, że żaden PIN nie jest
    potrzebny do:

    sprawdzania salda (konta telefonicznego bądź bankowego)
    logowania (na konto telefoniczne bądź bankowe)
    płacenia BLIKiem małych kwot
    zlecania niektórych operacji

    Ponadto FM bank (Smart i BIZ) oferują logowanie za pomocą
    głosu a Getin -- przesuwania palcem po ekranie. Nowatorskie
    rozwiązania FM wymagają szybkich połączeń netowych.

    SMS to jedna z wielu metod zabezpieczania dostępu.
    W szczególności -- mBank długo oferował zdrapki.
    (niektóre banki nadal to oferują) Getin oferuje
    SMS lub token_w_aplikacji_mobilnej, a Toyota
    nadal proponuje token sprzętowy.

    -=-

    Każdy (zdrowy na umyśle) człowiek dąży do zbudowania zamków
    niewidocznych dla upoważnionego użytkownika, ale niemożliwych
    do sforsowania przez intruzów. Różni ludzi różnie realizują
    ten cel.

    -=-

    Urządzenie zaufane, na którym jest czynna aplikacja mBanku nie
    musi mieć żadnej karty SIM.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'