  • 11. Data: 2003-12-17 13:37:15
    Temat: Re: Zasady % kredytów w Multibanku i mBanku
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> wrote:
    > PS1. Wpisz swoje dane do kalkulatora i będziesz znał oprocentowanie

    Dane to dane. Dostac mozesz i ludzie dostaja.
    Ale to akurat nie wyjdzie z kalkulatora.

    > PS2. Nie muszę chyba dodawać, że jestem zdecydowanym przeciwnikiem
    > oprocentowania kredytów długoterminowych w oparciu o tzw. decyzje
    > Prezesa. Kredyty w mBanku (jak słusznie zauważył Amra) są tak właśnie
    > oprocentowane.

    No tak - ale akurat kredyt w Multi czy mBanku dosc latwo obnizyc dzieki ich
    wlasciowosciom.
    On jest dobry dla osob, ktore dosc dobrze zarabiaja. Pomysl wziety z bodaj
    UK, gdzie ludzie maja jakies tam swoje oszczednosci, a dom jest zakupem
    jedym z wielu, a nie tak jak u nas ukoronowaniem dorobku zycia :)

  • 12. Data: 2003-12-17 15:17:07
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > Dane to dane. Dostac mozesz i ludzie dostaja.
    > Ale to akurat nie wyjdzie z kalkulatora.

    BEZ WIZYTY W BANKU SIĘ NIE OBEJDZIE - DAM ZNAĆ CO MI ZAPROPNOWALI.

> [...]
    > UK, gdzie ludzie maja jakies tam swoje oszczednosci, a dom jest zakupem
    > jedym z wielu, a nie tak jak u nas ukoronowaniem dorobku zycia :)

    ZAŁÓŻMY, ŻE CHCIAŁBYM CO MIESIĄC ODKŁADAĆ JAKĄŚ SUMKĘ NA ZAKUP W PRZYSZŁOŚCI
    DZIAŁKI LUB NA BUDOWĘ DOMU LUB NA STUDIA DLA DZIECI. LEPIEJ INWESTOWAĆ W
    FUNDUSZE? ZAŁOŻYĆ LOKATĘ? CZY NIECH TE PIENIĄDZE BILANSUJĄ KREDYT - CZYLI SĄ
    OPROCENTOWANE NA TYM SAMYM POZIOMIE CO KREDYT I TO BEZ PODATKU BELKI.

    PS.3. MA KTOŚ JAKIEŚ DOŚWIADCZENIA Z BPH-PBK - OFERUJĄ KREDYT W CHF OD
    1,80%.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 13. Data: 2003-12-17 22:44:58
    Od: "Marcin Kozlowski" <z...@U...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > FUNDUSZE? ZAŁOŻYĆ LOKATĘ? CZY NIECH TE PIENIĄDZE BILANSUJĄ KREDYT - CZYLI

    > OPROCENTOWANE NA TYM SAMYM POZIOMIE CO KREDYT I TO BEZ PODATKU BELKI.

    moim zdaniem lokata odpada...
    a to czy bilansowanie czy fundusze to juz zalezy jak sobie portfel ulozysz w
    tych funduszach i ile bedziesz mial stope
    zwrotu na funduszach. jesli bedziesz mial duza do bedzie to korzytniejsze
    niz bilansowanie , ale moze byc tez niekorzystne
    Bilansowanie tutaj na pewno bedzie bezpieczna forma obnizenia odsetek
    kredytu

    > PS.3. MA KTOŚ JAKIEŚ DOŚWIADCZENIA Z BPH-PBK - OFERUJĄ KREDYT W CHF OD
    > 1,80%.

    mam dwoch kolegow, jeden bral kredyt mieszkaniowy w BPH ,a drugi kredyt
    samochodowy.. oboje narzekali..
    a BPH mial rendencje do wymyslania nowych potrzebnych dokumentow...

    pozdro
    SirmarK

  • 14. Data: 2003-12-17 22:47:52
    Od: "Marcin Kozlowski" <z...@U...pl>

    > Czy od tego limitu płacisz co roku prowizje za odnowienie? Czy była jakaś
    > prowizja za przyznanie?

    i to jest duza zaleta... jesli chodzi o linie kredytowa to nie mialem
    prowizji za przyznanie
    i nie bedzie rocznej oplaty za odnowienie, do tego jest bardzo korzystnie
    oprocentowana (majac kredyt mieszkaniowy)

    prowizja standardowo byla za udzielenie kredytu mieszkaniowego.

    pozdro
    SirmarK

  • 15. Data: 2003-12-18 09:02:12
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > mam dwoch kolegow, jeden bral kredyt mieszkaniowy w BPH ,a drugi kredyt
    > samochodowy.. oboje narzekali..
    > a BPH mial rendencje do wymyslania nowych potrzebnych dokumentow...

    Przydał by się ranking "poziomu biurokracji" i "trudności" otrzymania
    kredytu w różnych bankach.
    Jedne Banki po prostu są mniej zbiurokratyzowane lub rozsądniejsze w
    sprawach zabezpieczeń, albo lepiej zorganizowane, a inne nie.
    Ja kiedyś brałem kredyt hipoteczny w KredytBanku i przeszedłem drogę przez
    mękę... otóż osoba odpowiedzialna za sprzdaż kredytów i cały ten proces,
    dopiero w dniu podpisania umowy kredytowej przypomniała sobie, że muszę
    gonić do urzędu skarbowego opłacić PCC bo inaczej to mi Bank kredytu nie
    uruchomi. Przed podpisaniem umowy kredytowej też wymyślali różne dziwne
    dokumenty. Okazało się też, że w Krakowie zachorował jakiś analityk
    kredytowy i w sumie czekałem chyba miesiąc na decyzję kredytową. Już miałem
    się wycofać i złożyć papiery w innym Banku ale zimny dreszcz mnie przeleciał
    po plecach jak sobie pomyślałem, że muszę zacząć wszystko od nowa :)
    Niezależnie od tego jaką opinię ma jakiś Bank i tak wszystko później zależy
    od kompetencji pracownika który Cię obsługuje.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 16. Data: 2003-12-18 09:03:55
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Dzięki za opinię...
    Jakiej wielkości prowizję pobrał bank za kredyt hipoteczny? Należy się
    raczej spodziewać, że wezmą w kololicach 2% czy bliżej 1%?

    Grzegorz

  • 17. Data: 2003-12-18 11:18:58
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Dzięki za opinię...
    > Jakiej wielkości prowizję pobrał bank za kredyt hipoteczny? Należy się
    > raczej spodziewać, że wezmą w kololicach 2%

    Dla klienta z zewnatrz

    >czy bliżej 1%?

    Dla posiadacza Aquariusa

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 18. Data: 2003-12-18 13:20:29
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > Dla klienta z zewnatrz

    > Dla posiadacza Aquariusa

    W sumie to już wszystko wiem... muszę się poważnie zastanowić.
    Czy wiecie jak działa MultiPlan w walucie obcej? Tzn kredyt np.w CHF, moje
    wynagrodzenie wpływa w PLN i część przechodzi na środki bilansujące - czy są
    one po drodze przewalutowywane na CHF? Po jakim kursie? A gdy chcę je
    spowrotem odzyskać (tzn ze środków binalsujących wyciągnąć trochę kasy) to
    jest to jednoznaczne z tym że znowu muszę przewalutować CHF na PLN?
    Domyślam się, że są stosowane kursy kupna i sprzedaży i moim dodatkowym
    kosztem są te przewalutowania?

    Grzegorz

  • 19. Data: 2003-12-18 13:35:23
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Przy Multiplanie walutowym nie ma mechanizmu bilansujacego.

  • 20. Data: 2003-12-18 13:41:08
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Dzięki... ups - nie doczytałem.