  • 31. Data: 2003-12-21 19:45:10
    Temat: Re: Zasady % kredytów w Multibanku i mBanku
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > Już parę osób pytało skąd masz informacje o takich stawkach prowizji, bo
    > doświadczenia innych oraz toip nie potwierdzają tego. Może tym razem
    > ujawnisz źródło?

    Czytałem stronę internetową KB
    http://www.kbsa.pl/o_banku/Taryfa_oplat_i_prowizji/t
    aryfa_oplat_i_prowizji_kredyt_EKSTRALOKUM

    Prowizja wynosi minimum 0,9%.

    Co ciekawe:
    Z prowizji ustalonej przez jednostkę organizacyjną Banku część prowizji wynikająca z
    Umowy o współpracy w zakresie pośredniczenia przy udzielaniu kredytów na cele
    mieszkaniowe dla osób fizycznych jest przekazywana pośrednikowi przy zachowaniu
    warunku, że w Banku pozostanie co najmniej 0,5 %. W przypadku rezygnacji przez
    pośrednika z prowizji, Bank może pobrać prowizję w wysokości co najmniej 0,5%.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 32. Data: 2003-12-22 09:45:12
    Od: t...@p...onet.pl

    > Już parę osób pytało skąd masz informacje o takich stawkach prowizji, bo
    > doświadczenia innych oraz toip nie potwierdzają tego. Może tym razem
> [...]
    Przez ostatnich kilka miesięcy w KB jest promocja dotycząca prowizji. W
    promocji prowizja jest o 50% mniejsza, co oznacza prowizje w granicach od 0,45%
    do 0,6% (standard to 0,9%-1,2%) Promocja w dalszym ciągu trwa. Może się skończy
    na koniec grudnia a może nie. Szczegółów nie znam. Ja z niej skorzystałem bo
    musiałem zwiększyć swój kredyt o 20 % (na wyposażenie mieszkania). Zrobiłem to
    kilka dni temu.
    Pozdrowienia Tensor1

    PS. informacji o promocji nie ma w TOiP.

  • 33. Data: 2003-12-22 09:56:54
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    W przypadku rezygnacji przez pośrednika z prowizji, Bank może pobrać prowizję w

    Wszystko OK. Tylko aktualnie jest promocja; patrz post wyżej. I jeszcze jedno.
    nikt rozumny nie korzysta z pośredników.

  • 34. Data: 2003-12-22 10:01:51
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

> [...]
    bo
    > musiałem zwiększyć swój kredyt o 20 % (na wyposażenie mieszkania).

    Powiększyłeś kredyt mieszkaniowy, czy pożyczkę hipoteczną? Ja mam kredyt
    mieszkaniowy hipoteczny i zastanawiam się jak mogę powiększyć ten kredyt?
    Chyba, że jest to pożyczka huipoteczna?
    Skoro jest taka możliwość to muszę to sprawdzić;)
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 35. Data: 2003-12-22 10:03:00
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > Wszystko OK. Tylko aktualnie jest promocja; patrz post wyżej. I jeszcze
    jedno.
    > nikt rozumny nie korzysta z pośredników.

    Jasne, że z pośredników bym nie korzystał, ale jest to wiadomość mówiąca o
    tym, że bank akceptuje prowizję na poziomie 0,5%.

  • 36. Data: 2003-12-22 20:39:44
    Od: t...@p...onet.pl

    Ja mam kredyt mieszkaniowy hipoteczny w KB. W tym wypadku zwiększenie kredytu o
    20% na wyposażenie mieszkania nie jest problemem. Nie muszę chyba dodawać, że
    kasę przelewają na Twoje konto i nie wymagają rachunków. Pozdrowienia Tensor1

  • 37. Data: 2003-12-23 08:05:30
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

> [...]
    że
    > kasę przelewają na Twoje konto i nie wymagają rachunków. Pozdrowienia

    Witaj,
    Ostatnie pytanko: ja mam kredyt taki jak Ty, aktualnie wartość kredytu = 78%
    wartości nieruchomości. Ciekawe, czy mogę go ponieść i przekroczyć 80%. Jak
    brałem kredyt to minimalny wkład własny wynosił 20%.
    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 38. Data: 2003-12-24 08:10:53
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wartości nieruchomości. Ciekawe, czy mogę go ponieść i przekroczyć 80%. Jak
    > brałem kredyt to minimalny wkład własny wynosił 20%.

    KB udziela kredytów już przy 5% wkładzie własnym. Nie widzę więc problemów z
    przekroczeniem 80%. Chyba, że trafisz na niekompetentnego sprzedawcę. Idź wtedy
    do Z-cy Dyrektora. Jemu (Jej) podlegają kredyty mieszkaniowe. Pozdrowienia
    Tensor1