  • 21. Data: 2012-08-14 11:20:07
    Temat: Re: Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Sie, 11:05, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Kwota była nieduża, jakaś tam kurtka i to nie dla mnie. Kupowałem już
    > dużo razy w Chinach i nigdy problemu żadnego nie miałem. Także jak po
    > miesiącu mi napisali, że coś tam coś tam to nie interweniowałem tylko
    > pomyślałem, że jeszcze poczekam, wiadomo, no ale okazało się inaczej.

    A jak wygladal sprzedajacy z komentarzami ebayowymi, tak przy okazji
    sie spytam?

  • 22. Data: 2012-08-14 11:33:19
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 13 Aug 2012 20:20:06 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Kolejny MATOLek (...)

    Miło Mi, xbartx jestem.

    > Zleciles PayPalowi zaplacenie za cos-tam, komus-tam z Twojej KK.
    >
    > I PayPal to zrobil na 100% zgodnie ze swoim regulaminem.
    >
    > ta wspomniana USLUGA to dostarczenie Twojej gotowki z karty do
    > sprzedawcy. Czy PayPal zle wykonal ta usluge?

    Nic PP nie zlecałem on tylko przekazał pieniądze od kupującego (ja) do
    sprzedającego (maj best frjend from Czajna), równie dobrze mogłem to
    zrobić w inny sposób. Kupiłem przedmiot na ebay.co.uk. Poza tym może
    przeczytaj powoli jeszcze raz mój post i wskaż mi gdzie napisałem, że PP
    coś źle zrobił albo wykonał? I że w ogóle mam do niego jakieś pretensje?

    > Co wiec chcesz reklamowac w BANKU gdzie masz KK?

    Transakcję, która obciążyła rachunek mojej karty egro zakup rzeczy w
    opcji 'buy now' na ebay.co.uk - możesz to sobie przyrównać do każdego
    innego zakupu w sklepie internetowym gdzie kupując coś, dokonujesz
    płatności przez jakiegoś tam pośredniaka a czy to jest PP, Polcard, PayU,
    Srututu etc nie ma żadnego znaczenia.

    > To czy ktos-tam przyslal Ci cos-tam to kwestia miedzy PayPalem,
    > kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

    Jakim PP? Piszesz jakieś bzdury a ktoś to później będzie czytał i jeszcze
    uwierzy. Według Twoich "teorii" rozumiem, że jak kupię coś na Allegro i
    zapłacę przekazem pocztowym to mam później iść na pocztę z reklamacją że
    nic nie dostałem? Cytując klasyka: "Panie Drozda idź Pan w ch.j z takim
    żartem" ;)

    Xenocide

  • 23. Data: 2012-08-14 11:49:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 02:20:07 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > A jak wygladal sprzedajacy z komentarzami ebayowymi, tak przy okazji sie
    > spytam?

    Nie mam teraz czasu szukać ale miał 'positive feedback' (czy jak to tam
    się zwie) ponad 99% także nie było o co kruszyć kopii.

    Xenocide

  • 24. Data: 2012-08-14 14:04:31
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 13 Aug 2012 18:27:15 -0500, witek napisał(a):

    > a co, nie dotarly ci pieniadze na paypal czy jak?

    Przecież towar kupuję u Chińczyka, a nie od PayPala, więc to dla mnie to
    żadna pociecha, że kasa szczęśliwie dotarła do PayPala, jeśli wyrysowany
    zostałem przez Chińczyka.
    Chodzi o fakt, że wbrew temu co głoszą pracownicy wydawców kart,
    płatność kartą w rzeczywistości wcale nie zwiększa bezpieczeństwa
    transakcji.
    Równie dobrze mogłem tę kasę na konto PayPal wpłacić przelewem z konta i
    efekt były dokładnie ten sam.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 25. Data: 2012-08-14 14:36:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris94 wrote:

> [...]
    > transakcji.
    > Równie dobrze mogłem tę kasę na konto PayPal wpłacić przelewem z konta i

    Ale nikogo nie interesuje co kupujesz i od kogo, tylko gdzie zleciles
    przeslanie kasy z twojego konta. A zleciles przeslanie je na konto paypal.
    co dalej robisz z tymi pieniedzmi bank malo obchodzi. on zrobil co zleciles.
    reklamuj tam skad placiles, a placiles z paypal.

  • 26. Data: 2012-08-14 14:43:16
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 09:11:18 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Wszystko zależy od banku. Było już nie raz na grupie, że w takich
    > sytuacjach normalny bank jak Citi, Multi i mBank chyba też i pewnie kilka
    > innych, oddaje klientowi pieniądze a sprawa idzie do wyjaśnienia i klient
    > już nic nie musi robić,

    Guzik prawda z tym oddawaniem pieniędzy przez banki!

    1. Ktoś sklonowaną kartą mojego brata porobił w Kapsztadzie zakupy na
    kwotę kilkunastu tysięcy dolarów, ale Bank ani myślał oddać kasy.
    Po wielu miesiącach bezowocnej korespondencji brat w końcu zdecydował
    się powiadomić Prokuraturę o sprzeniewierzeniu przez Bank powierzonych
    mu środków. Dopiero po wszczęciu przez Prokuraturę dochodzenia w tej
    sprawie, Bank zdecydował się oddać pieniądze, ale i tak sprawa ciągnęła
    się przez blisko rok.

    2. mBank kiedyś dwukrotnie pobrał mi opłatę za doładowanie telefonu
    (oczywiście telefon został doładowany tylko pojedynczą kwotą) i nie
    tylko tej kasy mi nie zwrócili, ale nawet nie chcieli reklamacji
    przyjąć!
    Kiedy dzwoniłem na infolinię, to mnie przełączali od jednego konsultanta
    do drugiego, tak długo, aż połączenie się rozłączyło.
    Gdy reklamację składałem przez email, to odmawiali jej przyjęcia
    odpowiadając, że tylko na infolinii można składać reklamacje!
    Sprawa dotyczyła głupiej kwoty 5 zł, więc w końcu odpuściłem sobie tę
    reklamację, ale od tej chwili mBank ma u mnie przechlapane.

    Po takich doświadczeniach, to tylko śmiać mi się chcę gdy czytam o tym,
    że bank zwróci jakiekolwiek pieniądze w przypadku oszustwa lub
    bankructwa odbiorcy płatności.

  • 27. Data: 2012-08-14 14:52:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 14:43:16 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

    > Po takich doświadczeniach, to tylko śmiać mi się chcę gdy czytam o tym,
    >
    > że bank zwróci jakiekolwiek pieniądze w przypadku oszustwa lub
    >
    > bankructwa odbiorcy płatności.

    Po upadku lini lotniczej Air Polonia w 2004 roku eCard który wtedy rozliczał
    płatności za bilety kupowane przez inetrnet musiał zwrócić klientom Air Poloni chyba
    6mln zł.

  • 28. Data: 2012-08-14 14:53:28
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Guzik prawda z tym oddawaniem pieniędzy przez banki!

    Ale jako forma zachęty do korzystania z KK może być skuteczna :)

    --
    marfi

  • 29. Data: 2012-08-14 14:57:20
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 14:04:31 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Chodzi o fakt, że wbrew temu co głoszą pracownicy wydawców kart,
    > płatność kartą w rzeczywistości wcale nie zwiększa bezpieczeństwa
    > transakcji.

    No ale było już nie raz na grupie, że w normalnych bankach cała procedura
    wygląda nie co bardziej przyjaźnie dla klienta i nie ważne przez co
    poszła płatność. Składasz reklamację, pieniądze wracają na Twoje konto a
    bank wyjaśnia sprawę i informuję Cię o wyniku. Ja musiałem złożyć teraz
    kolejną reklamację z historią rozmowy i zapewnić, że nie jestem
    wielbłądem ;)

    Xenocide

  • 30. Data: 2012-08-14 15:29:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 07:36:55 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > co zleciles.
    > reklamuj tam skad placiles, a placiles z paypal.

    Ale jak nikogo nie interesuje? Ja zawarłem umową na ebay* tam kupiłem
    przedmiot a paypal tylko pośredniczył w przekazaniu pieniędzy. Zresztą,
    jak chciałem po zalogowaniu się do paypal zgłosić reklamację płatności to
    wyświetliło mi, że to jest transakcja z ebay i tam mam się udać aby
    dociekać swoich praw i im (paypal) nic do tego - nastąpiło
    przekierowanie. Jakbym zapłacił przekazem na poczcie to też bym miał tam
    reklamować, że przesyłki jeszcze od kupującego nie dostałem?

    * wiem, że ebay i paypal to jeden i ten sam właściciel

    Xenocide