  • 1. Data: 2012-08-13 15:25:32
    Temat: Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Po raz kolejny kupując coś na ebay i płacąc przez PayPal naciąłem się na
    sprzedawcę (niestety z Chin), który wysyłał, wysyłał, później okazało się
    że mu celnicy zatrzymali (cholera wie jak), później jeszcze kilka innych
    historii i mimo, że cały czas byłem jego 'maj best frjend' i pewnie
    nadal jestem, to pieniędzy mi oczywiście nie oddał. Zgłosiłem reklamację
    ale niestety nie do całego banku ;) i oto jaką otrzymałem odpowiedź:

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana reklamację z dnia 23-07-2012 r. dotyczącą płatności
    dokonanej z rachunku Karty Kredytowej, poniżej przedstawiamy stanowisko
    Polbank EFG w przedmiotowej sprawie.

    Wyjaśniamy, iż wskazana przez Panią transakcja na kwotę 148, 91 PLN
    została prawidłowo zrealizowana.

    Wyjaśniamy, iż powyższym przypadku Bank będzie mógł zareklamować
    wymienioną transakcję, jako nieautoryzowaną przez Posiadacza Karty, po
    uprzednim kontakcie Posiadacza Karty z usługodawcą w celu samodzielnego
    wyjaśnienia sprawy. Jeżeli kontakt nie zakończy się oczekiwanym skutkiem
    (zwrot reklamowanej kwoty), prosimy o złożenie ponowne reklamacji w Banku
    oraz załączenie korespondencji z usługodawcą jak również wszystkich
    dokumentów związanych z niezrealizowaną usługą. Informujemy, że dokumenty
    te są niezbędne do dalszego procesowania sprawy.

    Wyrażamy nadzieje na pomyślne zakończenie sprawy."

    Coś podejrzewam, że z automatu to wklejają, bo 'Szanowny Panie' jakoś
    słabo licuje z 'iż wskazana przez Panią transakcja na' ;)
    Było nie było upada te słynne bezpieczeństwo płacenia kk, bo jak
    przychodzi co do czego, to bank się centralnie wypiera i co mu zrobisz?
    Moja poprzednia sprawa leży u arbitra od grudnia zeszłego roku.

    Xenocide

  • 2. Data: 2012-08-13 18:30:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

> [...]
    > przychodzi co do czego, to bank się centralnie wypiera i co mu zrobisz?
    > Moja poprzednia sprawa leży u arbitra od grudnia zeszłego roku.

    no przeciez wyraznie pisza, ze jak im doslesz dokumenty, ze sie sam ze
    sprzedawca nie dogadales to sie zajma sprawa.

    dolacz im korespondecje z best friend i czekaj co dalej.

    po drugie korespondujesz z bankiem czy z paypal, bo paypal ma swoj
    wlasny program ochrony kupujacych.
    moze tam bedzie szybciej

  • 3. Data: 2012-08-13 19:19:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 13 Aug 2012 11:30:31 -0500, witek napisał(a):

    > no przeciez wyraznie pisza, ze jak im doslesz dokumenty, ze sie sam ze
    > sprzedawca nie dogadales to sie zajma sprawa.
    >
    > dolacz im korespondecje z best friend i czekaj co dalej.

    Ostatnio też tak było u arbitra wylądowałem.

    > po drugie korespondujesz z bankiem czy z paypal, bo paypal ma swoj
    > wlasny program ochrony kupujacych.
    > moze tam bedzie szybciej

    No nie żartujmy sobie - Paypal to ma program ale ochrony swojej dupy. To
    jest transakcja ebay, więc tam odsyłają a jako, że minęło te 30 czy tam
    40 dni to ebay ma to już centralnie w dupie. Trzeba się będzie chyba
    przerzucić na kursy pp i płacenie kk Citka, bo tam taka reklamacja
    przynajmniej normalnie wygląda.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2012-08-13 20:20:06
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Po raz kolejny kupując coś na ebay i płacąc przez PayPal naciąłem się na

    Kolejny MATOLek co nie rozumie tego co robi...

    Zleciles PayPalowi zaplacenie za cos-tam, komus-tam
    z Twojej KK.

    I PayPal to zrobil na 100% zgodnie ze swoim regulaminem.

    ta wspomniana USLUGA to dostarczenie Twojej gotowki z karty
    do sprzedawcy. Czy PayPal zle wykonal ta usluge?

    Co wiec chcesz reklamowac w BANKU gdzie masz KK?

    To czy ktos-tam przyslal Ci cos-tam to kwestia miedzy
    PayPalem, kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

  • 5. Data: 2012-08-13 20:31:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

> [...]
    > 40 dni to ebay ma to już centralnie w dupie. Trzeba się będzie chyba
    > przerzucić na kursy pp i płacenie kk Citka, bo tam taka reklamacja

    bylo pilnowac terminow.

  • 6. Data: 2012-08-13 21:50:53
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote in message

    > Kolejny MATOLek co nie rozumie tego co robi...
    >
    > To czy ktos-tam przyslal Ci cos-tam to kwestia miedzy
    > PayPalem, kims-tam, a Toba. Nie banku ktory wydal Ci KK .

    Banku też, poczytaj, a potem ewentualnie używaj epitetów:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Chargeback

    MichalL

  • 7. Data: 2012-08-13 22:11:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Banku też, poczytaj, a potem ewentualnie używaj epitetów:

    Ja to czytalem ze zrozumieniem :)

    Ostatni raz, jak krowie na miedzy:
    KK placisz PayPalowi za PRZEKAZANIE PIENIEDZY, nie za towar.
    Pieniadze zostaly przekazane zgodnie z Twoja dospozycja.
    Mozesz PayPal cmoknac w terminal ;)

    Chargeback zadzzalalby gdyby SPRZEDAWCA obziazyl twoja karte
    a to nie mialo miejsca.

    PayPal odpowie bankowi - "przekazalizmy pieniadze sprzedawcy zgodnie
    w dyspozycja klienta", a bank powie "idz sie walic". I slusznie.

  • 8. Data: 2012-08-13 22:30:10
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 13.08.2012 o 22:11 Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> pisze:

    > Ostatni raz, jak krowie na miedzy:
    > KK placisz PayPalowi za PRZEKAZANIE PIENIEDZY, nie za towar.

    A tak z ciekawosci ile place za przekazanie 100USD?

    MK

  • 9. Data: 2012-08-13 23:44:11
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 13 Aug 2012 13:31:31 -0500, witek napisał(a):

    > bylo pilnowac terminow.

    Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2012-08-14 00:02:33
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 13 Aug 2012 22:11:07 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > PayPal odpowie bankowi - "przekazalizmy pieniadze sprzedawcy zgodnie
    > w dyspozycja klienta", a bank powie "idz sie walic". I slusznie.

    I właśnie dlatego ten wątek nosi tytuł: "Z cyklu mity o bezpiecznym
    płaceniu przy pomocy kk".

    --
    Krzysztof
    (dawniej używający nicka 'Chris')