  • 11. Data: 2012-08-14 01:26:42
    Temat: Re: Z cyklu mity o bezpiecznym płaceniu przy pomocy kk
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > A tak z ciekawosci ile place za przekazanie 100USD?

    to zalezy gdzie.
    czasami jest to zero, czasami jakis tam procent.
    wszytko jest na stronie paypal oraz podczas robienia przelewu.

  • 12. Data: 2012-08-14 01:27:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris94 wrote:

    > I właśnie dlatego ten wątek nosi tytuł: "Z cyklu mity o bezpiecznym
    > płaceniu przy pomocy kk".

    a co, nie dotarly ci pieniadze na paypal czy jak?

  • 13. Data: 2012-08-14 01:28:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

    > Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

    obie rzeczy mozna bylo robic jednoczescie, przy okazji informujac my
    best friend, ze mu sie terminy koncza.

  • 14. Data: 2012-08-14 06:16:17
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-08-13 22:11, Jakub Jewuła pisze:

    > Ostatni raz, jak krowie na miedzy: KK placisz PayPalowi za
    > PRZEKAZANIE PIENIEDZY, nie za towar. Pieniadze zostaly przekazane
    > zgodnie z Twoja dospozycja. Mozesz PayPal cmoknac w terminal ;)

    Nie masz racji. Nieprawda nie staje się bardziej prawdziwa wskutek
    wielokrotnego powtarzania.

    PayPal może oddać kasę kupującemu, a od sprzedawcy jakoś ją sobie
    ściągnie (pewno z późniejszych wpływów). Tak to działa w praktyce.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 15. Data: 2012-08-14 06:17:53
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-08-13 23:44, xbartx pisze:

    > Raczej nie trzeba mi było tyle dyskutować z 'maj best friend' ;)

    A jak to widzisz w praktyce? Towar z Chin "normalnie" idzie miesiąc.
    Czyli kiedy należy Twoim zdaniem reklamować transakcję?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 16. Data: 2012-08-14 07:41:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Sie, 06:17, SQLwiel <_...@g...com> wrote:

    > A jak to widzisz w praktyce? Towar z Chin "normalnie" idzie miesiąc.
    > Czyli kiedy należy Twoim zdaniem reklamować transakcję?

    No to sie miescisz w "czasach" PayPala wg informacji doklejanych do
    transakcji zakupu u Chinczyka.

    "W przypadku problemów dotyczących transakcji:
    Masz prawo do otwarcia sporu w Centrum rozstrzygania w terminie do 45
    dni od daty transakcji."

    Do tego wiekszosc sprzedajacych podaje do sledzenia numer nadania
    przesylki.
    Przy zakupie wiekszej wartosci juz w przypadku trudnosci z otrzymaniem
    tego numeru mozna zapewne otworzyc spor.

  • 17. Data: 2012-08-14 08:08:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > PayPal może oddać kasę kupującemu, a od sprzedawcy jakoś ją sobie ściągnie
    > (pewno z późniejszych wpływów). Tak to działa w praktyce.

    Oczwiscie, ale to zalatwiasz z PayPalem, a nie z BANKIM!

  • 18. Data: 2012-08-14 09:00:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2012 15:25:32 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
    > Zgłosiłem reklamację
    >
    > ale niestety nie do całego banku ;) i oto jaką otrzymałem odpowiedź:

    Jak to w końcu jest z tym chargebackiem?
    Ryzykuje bank czy agent rozliczeniowy?
    Reklamacje zgłsza się do Banku? Raczej tak. Ale kase zwracają firmy obsługujące
    płatnosci kartami(eCard, Elavon itp)
    Więc bank nie ryzykuje, ryzykuja firmy obsługujące płatności.
    Kilka dni temu była informacja ze kilka firm wycofało sie z obsługi biur podróży bo
    ryzyko za duże itp.

  • 19. Data: 2012-08-14 11:05:06
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 13 Aug 2012 22:41:24 -0700, krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > Przy zakupie wiekszej wartosci juz w przypadku trudnosci z otrzymaniem
    > tego numeru mozna zapewne otworzyc spor.

    Kwota była nieduża, jakaś tam kurtka i to nie dla mnie. Kupowałem już
    dużo razy w Chinach i nigdy problemu żadnego nie miałem. Także jak po
    miesiącu mi napisali, że coś tam coś tam to nie interweniowałem tylko
    pomyślałem, że jeszcze poczekam, wiadomo, no ale okazało się inaczej.

    Xenocide

  • 20. Data: 2012-08-14 11:11:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 00:00:20 -0700, Kris napisał(a):

> [...]
    > Więc bank nie ryzykuje, ryzykuja firmy obsługujące płatności.
    > Kilka dni temu była informacja ze kilka firm wycofało sie z obsługi biur

    Wszystko zależy od banku. Było już nie raz na grupie, że w takich
    sytuacjach normalny bank jak Citi, Multi i mBank chyba też i pewnie kilka
    innych, oddaje klientowi pieniądze a sprawa idzie do wyjaśnienia i klient
    już nic nie musi robić, bo to druga strona ma przedstawić dowody, że
    wywiązała się z umowy skoro klient zapłacił kartą. Jednak nie wszędzie
    tak jest a szczególnie nie w półbanku co rozumie się samo przed się ;)

    Xenocide