  • 1. Data: 2005-08-16 22:58:18
    Temat: Z cyklu Polak potrafi...
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/1149055,18,item.html

    I jak tu wierzyc w bezpieczenstwo naszych marnych hasel jednorazowych....

    Ciekawe o jaki bank chodzi, czyzby Citibank?
    Jakis czas temu otrzymywalem dosc czesto spam na skrzynke podejrzanych
    tresci z logami z Citibank, typu - wejdz na strone xyz w celu weryfikacji
    Twoich danych... Pewnie wiele osob dalo sie na to nabrac - a ja nawet nie
    mam (i nie mialem) konta w Citku.

    Pozdrawiam
    Sebastian.

  • 2. Data: 2005-08-16 23:18:02
    Temat: Re: Z cyklu Polak potrafi...
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-08-17 00:58- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Stiwi, gdy pisał(a):
    > http://wiadomosci.onet.pl/1149055,18,item.html
    >
    > I jak tu wierzyc w bezpieczenstwo naszych marnych hasel jednorazowych....

    Ale tam, zaraz żeby Polak... Że niby tacyśmy inteligentni?
    A Ci oszukani, to niby Asyryjczycy?
    Tak czy inaczej, problemem są nie tylko zabezpieczenia banków, ale też
    niefrasobliwość użytkowników. Wszędzie pełno takich sprytnych i takich
    przygłupich.
    Temat wielokrotnie był omawiany, więc tylko link do wkładu Scotta Adamsa
    w analizę przedmiotowej kwestii: http://skocz.pl/dilb

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 3. Data: 2005-08-17 05:15:50
    Od: Varg <v...@m...pl>

    "Stiwi" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Twoich danych... Pewnie wiele osob dalo sie na to nabrac - a ja nawet nie

    Najśmieszniejsze jest to, że ja nie mając konta w Citi dostaję takich
    maili średnio jeden dziennie i to na adres, który zna tylko kilka osób.
    Tą prostą metodą oszuści zdobywają loginy i hasła, bo ludzie głupie
    są...

    --
    Frozen woods holding within the wisdom
    Forbidden spirit of war and our blood

  • 4. Data: 2005-08-17 06:18:28
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Stiwi" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > http://wiadomosci.onet.pl/1149055,18,item.html
    >
    > I jak tu wierzyc w bezpieczenstwo naszych marnych hasel jednorazowych....

    Akurat własnie hasła jednorazowe dają przed tego typu prostymi atakami
    (jesli były one kierowane na przechwycenie hasła) 100% bezpieczeństwo.

    Vizvary

    Tym niemniej ja bym uważał na hała jednorazowe podawane na publicznych
    komputerach (w kawiarni internetowej itd.). Mogą one być niebezpieczne,
    chociaż są to metody raczej poza zasiegiem "hackerów" z klasy siódmej C. W
    każdym razie ja bym się nie odważył się na operacje bankowe z publicznych
    komputerów mając na koncie poważniejsze kwoty. Ani tokenem, ani hasłami
    jednorazowymi.

  • 5. Data: 2005-08-17 07:54:45
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Akurat własnie hasła jednorazowe dają przed tego typu prostymi atakami
    > (jesli były one kierowane na przechwycenie hasła) 100% bezpieczeństwo.

    hasła jednorazowe dają bardzo wysokie bezpieczaństwo, ale chyba nie 100% :)
    kiedyś był rozpatrywany wariant ataku, kiedy haker przejmuje sesję po tym
    jak podaliśmy hasło jednorazowe i wykorzystuje je do własnego celu
    jeśli system banku do kolejnej transakcji poprosiłby o to samo hasło (które
    w sumie nie było zużyte do poprzedniej przerwanej transakcji), to można
    sobie wyobrazić nielegalną transakcję zabezpieczoną hasłem jednorazowym
    co nie zmienia faktu, że hasła jednorazowe są z najprostszych najlepsze :)

> [...]
    > W każdym razie ja bym się nie odważył się na operacje bankowe z
    > publicznych komputerów mając na koncie poważniejsze kwoty. Ani tokenem,

    ja jeśli juz muszę z nie swojego kompa coś sprawdzić na koncie, to później
    jak tylko to możliwe, zmieniam hasła dostępu korzystając z zaufanego kompa
    podstawą bezpieczeństwa takich transakcji z wykorzystaniem SSL i haseł jest
    bezpieczeństwo własnego komputera - o tym trzeba pamiętać

    pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 6. Data: 2005-08-17 08:17:26
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > :)
    > kiedyś był rozpatrywany wariant ataku, kiedy haker przejmuje sesję ...

    Są róznego rodzaju ataki, hasła jednorazowe zabezpieczają całkiem
    przyzwoicie w pewnych sytuacjach. W innych w ogóle.
    Generalnie kłopot zaczyna się wtedy, gdy nie mogę ufać admministratorowi
    komputera na którym pracuję, a taka sytuacja wystepuje np. w kawiarniach
    internetowych. Przy powazniejszych transakcjach zresztą mało kto korzysta
    z kawiarni.
    W takiej sytuacji na pewno korzystną jest opcja potwierdzenie przelewu przez
    inną osobę (dostepne w kilku bankach, raczej nie słuzy bezposrednio
    podwyższeniu poziomu bezpieczeństwa transakcji, ale skuteczna jest i pod tym
    względem ) .

    Vizvary

  • 7. Data: 2005-08-17 11:12:37
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Stiwi wrote:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1149055,18,item.html
    >
    > I jak tu wierzyc w bezpieczenstwo naszych marnych hasel jednorazowych....
    >
    > Ciekawe o jaki bank chodzi, czyzby Citibank?

    A Citi używa haseł jednorazowych?

> [...]
    > weryfikacji Twoich danych... Pewnie wiele osob dalo sie na to nabrac - a
    > ja nawet nie mam (i nie mialem) konta w Citku.

    Teraz jest wysyp phishingu na PayPal.com i eBay.com. Jeżeli chcecie
    pomóc zwalczać phishing przesyłajcie podejrzane wiadomości na adres:

    s...@p...com (próby podszycia się pod PayPal.com)
    s...@e...com (próby podszycia się pod eBay.com)
    e...@c...com (próby podszycia się pod Citi)

    A jeżeli macie problem z wytłumaczeniem komuś czym jest phishing i jak
    go unikać, obejrzyjcie razem mój screencast nt. phishingu:

    http://jacek.libsyn.com/media/jacek/phishing.avi

    --
    Jacek
    jacek>at<devguide>dot<net

  • 8. Data: 2005-08-17 19:00:48
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *Vizvary II Istvan* napisał(a):

    > Są róznego rodzaju ataki, hasła jednorazowe zabezpieczają całkiem
    > przyzwoicie w pewnych sytuacjach. W innych w ogóle.

    W jakich ,,w ogóle nie zabezpieczają''[1]?

    [1] Oczywiście wiem, że w przypadku skompromitowania karty kodów
    jednorazowych, poproszę o inne przykłady :)

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    Never use 'sed' when 'tr' can do the job;
    (Taylor's Law of Programming #3)

  • 9. Data: 2005-08-17 19:20:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 19:00:48 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Marek Szapajko <f...@t...pbz>
    napisała:

    > W jakich ,,w ogóle nie zabezpieczają''[1]?
    Nieuczciwy pracownik banku. (Na upartego łapie się to pod kompromitację
    karty kodów, ale...)

    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej
    gestykulacji stworzyć poczucie wiarygodności.
    Puls Biznesu

  • 10. Data: 2005-08-17 19:37:35
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Marek Szapajko" <f...@t...pbz> wrote in message

    > W jakich ,,w ogóle nie zabezpieczają''[1]?
    >
    > [1] Oczywiście wiem, że w przypadku skompromitowania karty kodów
    > jednorazowych, poproszę o inne przykłady :)

    Spreparowana przeglądarka. Każda jest podatna. IE jest najtrudniej. Nie chce
    więcej pisać na ten temat, w końcu nie jest to miejsce na pomysły dla
    złodziei. Zresztą sprawa nie jest krytyczna pod względem bezpieczeństwa , bo
    nikt przy zdrowych zmysłach nie korzysta z kawiarenki mając na koncie
    poważniejsze kwoty.
    Dziś pół dnia się zastanawiałem czy bank może od strony serwera przed takim
    atakiem zabezpieczyć. Nie bardzo widzę mozliwości.
    Może zabezpieczeniem jest ochrona integralnosci danych, nawet ta najprostsza
    (jak te tokeny z klawiaturą), ale tak jak teraz (podczas pisania tego listu)
    się zastanawiam, to też niewiele pomoże.

    Vizvary Istvan
    http://www.cryptigo.com