  • 1. Data: 2005-08-16 21:30:40
    Temat: Opłata administracyjna???
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przepraszam, jeśli to jest znana sprawa, ale zobaczyłem dziś w gazecie
    reklamę linii lotniczej do Londynu "od 19 zł". Plus mniejszym drukiem
    opłaty lotniskowe i podatki 46 zł.

    Plus jeszcze mniejszym drukiem "opłata administracyjna w wysokości
    10.52 zł przy płatności kartą kredytową i 2.52 zł przy płatności kartą
    debetową od każdego pasażera i każdego lotu w jedną stronę".

    Co to za dziwoląg jest? Jak oni niby chcą odróżnić kartę kredytową od
    debetowej? Oraz po co? I czy w ogóle to jest zgodne z czymkolwiek?

    Zwracam uwagę, że to nie jest strona WWW w Pernambuco, które może
    sobie mieć jakieś własne karty, tylko oferta do polskiego klienta w
    polskiej prasie i w złotówkach.

    MJ

  • 2. Data: 2005-08-16 21:39:53
    Temat: Re: Opłata administracyjna???
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

> [...]

    > Co to za dziwoląg jest? Jak oni niby chcą odróżnić kartę kredytową od
    > debetowej? Oraz po co? I czy w ogóle to jest zgodne z czymkolwiek?

    Nie mogą wprost napisać że jest to opłata za płatność karta i skasować 3%
    transakcji jak to robią niektórzy sprzedawcy, więc wymyślają takie
    dziwolągi. Czytałem chyba tutaj na grupie że niektórzy piszą że to za
    ubezpieczenie .

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-08-16 21:41:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marcin_P." <n...@o...pl> writes:

> [...]
    > transakcji jak to robią niektórzy sprzedawcy, więc wymyślają takie
    > dziwolągi. Czytałem chyba tutaj na grupie że niektórzy piszą że to za

    Fajn, ale tu są dwie wysokości opłaty, zależne od rodzaju karty, a
    rodzaj karty nie jest tym palantom znany.

    MJ

  • 4. Data: 2005-08-16 22:28:12
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Plus jeszcze mniejszym drukiem "opłata administracyjna w wysokości
    > 10.52 zł przy płatności kartą kredytową i 2.52 zł przy płatności kartą
    > debetową od każdego pasażera i każdego lotu w jedną stronę".

    kwestia sporna... od jakiegos czasu juz powoli jest to legalne dla
    niektorych wystawcow

    > Co to za dziwoląg jest? Jak oni niby chcą odróżnić kartę kredytową od

    a co za problem?

    > debetowej? Oraz po co? I czy w ogóle to jest zgodne z czymkolwiek?

    po to ze akceptant w niektorych krajach placi rozne prowizje w zaleznosci od
    uzytej karty

    > Zwracam uwagę, że to nie jest strona WWW w Pernambuco, które może
    > sobie mieć jakieś własne karty, tylko oferta do polskiego klienta w
    > polskiej prasie i w złotówkach.

    i co z tego? wazna jest lokalizaja akceptanta a nie miejsce reklamy.... i
    btw - radze sprawdzic w jakiej walucie bedzie obciazenie karty... bo watpie
    czy w pln...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 5. Data: 2005-08-16 22:28:29
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    > Fajn, ale tu są dwie wysokości opłaty, zależne od rodzaju karty, a
    > rodzaj karty nie jest tym palantom znany.

    Jak znam życie to skasują tę wyższą opłatę.

    PS. To jest tylko moje gdybanie.

  • 6. Data: 2005-08-17 05:34:23
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Fajn, ale tu są dwie wysokości opłaty, zależne od rodzaju karty, a
    > rodzaj karty nie jest tym palantom znany.

    Jest tym (...) znany.
    Jezeli karta nie zidentyfikuje sie jako ZNANA IM karta debetowa (zapewne
    jakas lokalna great-brytyjska) to wpada do rubryczki INNE i placisz jak za
    platnosc ta drozsza...;-)
    W ten sposob za platnosc np. VE Inteligo zaplacisz jak za platnosc KK.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2005-08-17 06:22:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piotr" <p...@c...cz> writes:

    > a co za problem?

    No to powiedz, jak.

    > i co z tego? wazna jest lokalizaja akceptanta a nie miejsce
    > reklamy.... i

    Jak sie definiuje "lokalizacje akceptanta"?

    MJ

  • 8. Data: 2005-08-17 06:23:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > platnosc ta drozsza...;-)
    > W ten sposob za platnosc np. VE Inteligo zaplacisz jak za platnosc KK.

    Aha. Znaczy w ogłoszeniu bezczelnie kłamią. Właściwie mogłem się
    spodziewać.

    MJ

  • 9. Data: 2005-08-17 06:54:55
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > Zwracam uwagę, że to nie jest strona WWW w Pernambuco, które może
    > sobie mieć jakieś własne karty, tylko oferta do polskiego klienta w

    W USA kazda debetowa MC czy VC ma napisa DEBIT VISA/ CHECK VISA lub hologram
    "debit" w hologramie MC zamiast kontynetow. KAzda karta z USA ma zapisane czy
    jest kredytowka czy debetowka czy obciazeniowa czy jeszcze jakas. Nie wiem, czy
    w Polsce juz te standardy dotarly i zapisuja te informacje, bo jezcze niedawno
    to adres weryfikowac mozna bylo na polowie kart. Dodatkowo pytam: jakie karty
    mozna uzyc w obcym bankomacie i sprawdzic saldo konta/kredytu? Nie chodzi mi o
    euronet, a np karta Pekao w bankomacie BZ WBK, itp.

  • 10. Data: 2005-08-17 07:38:38
    Temat: Re: Op?ata administracyjna???
    Od: Miernik <m...@f...org>

    kubakj <k...@g...pl> wrote:
    > bo jezcze niedawno to adres weryfikowac mozna bylo na polowie kart.

    To adres można weryufikować na jakichkowiek kartach poza kartami
    wydanymi przez banki z USA? Do tej pory byłem przekonany że weryfikacja
    adresu karty istnieje tylko w systemie bankowym USA, i że nigdzie
    indziej czegoś takiego nie ma. To od kiedy coś takiego jest? Jakieś
    przykłady?

    > Dodatkowo pytam: jakie karty mozna uzyc w obcym bankomacie i sprawdzic
    > saldo konta/kredytu? Nie chodzi mi o euronet, a np karta Pekao w
    > bankomacie BZ WBK, itp.

    Mi się kiedyś udało sprawdzić saldo kart Visa Electron obsługiwanych
    przez Centum BZWBK (Lukas Bank, inne pewnie też działają) w bankomatach
    Millennium (ale tylko ichniejszych, nie Euronetowych) oraz BPH (ale
    pewnie nie tych po PBK, testowałem przed fuzją).

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en