  • 1. Data: 2005-08-16 20:58:36
    Temat: Odsetki KK
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

    Mając KK i nie spłacając całości zadłużenia w terminie banki liczą odsetki
    od całej kwoty.
    Dzisiaj czytam sobie ulotkę z ING w sprawie KK i jest tam taki fragment :
    "Jeśli chcesz spłacić tylko minimalną kwotę zadłużenia, czyli 5% musisz
    zapłacić 80 zł, a Bank naliczy odsetki od pozostałej kwoty zadłużenia".

    Czyli z tego by wynikało że gdybym przez pomyłkę nie spłacił całego
    zadłużenia o np 1 zł, to Bank odsetki naliczy tylko od tego 1 zł. Dobrze
    myślę ?

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 2. Data: 2005-08-16 21:25:25
    Temat: Re: Odsetki KK
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin_P. napisał(a):

    > Czyli z tego by wynikało że gdybym przez pomyłkę nie spłacił całego
    > zadłużenia o np 1 zł, to Bank odsetki naliczy tylko od tego 1 zł. Dobrze
    > myślę ?

    Dobrze.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-08-16 21:25:52
    Od: "Amigo40" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Marcin_P.
    > Odsetki zostaną naliczone od dnia pierwszej transakcji do dnia poprzedzającego
    częściową spłatę a później liczone są od kwoty pomniejszoną o Twoją wpłatę.
    Także lepiej spłacać całe zadłużenie. Bo np. jeżeli spłacisz mniejszą kwotę o 1
    zł z końca cyklu to bank naliczy sowite odsetki nawet za klikadziesiąt dni

  • 4. Data: 2005-08-16 21:28:11
    Od: "Amigo40" <a...@p...onet.pl>

    > Dobrze.

    Nie dobrze.

    > --
    > pozdrawiam
    > Mithos

    W taki sposób odsetki nalicza tylko Bank Millennium co jest wielkim plusem dla
    tego banku

  • 5. Data: 2005-08-16 21:33:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Amigo40 napisał(a):

> [...]
    > zł z końca cyklu to bank naliczy sowite odsetki nawet za klikadziesiąt dni

    A naliczy je od jakiej kwoty ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-08-16 21:37:11
    Od: trainer <t...@p...org>

    Marcin_P. wrote:

> [...]
    >
    > Czyli z tego by wynikało że gdybym przez pomyłkę nie spłacił całego
    > zadłużenia o np 1 zł, to Bank odsetki naliczy tylko od tego 1 zł. Dobrze

    chyba nie o to ci chodziło, ponieważ wprawdzie za cały okres zostanie
    naliczone oprocentowanie od złotówki, ale dodatkowo od całej kwoty za
    okres od wydatków do dnia spłaty kwoty-1

    trainer

  • 7. Data: 2005-08-16 21:45:47
    Od: "Amigo40" <a...@p...onet.pl>

    > A naliczy je od jakiej kwoty ?
    >

    > --
    > pozdrawiam
    > Mithos

    Weźmy przykład masz cykl rozliczeniowy 2 lipiec -1 sirpień każdego misiaca + 23
    dni czyli termin spłaty przypada na 24 sirpnia.Dokonujesz transakcji 4 lipca na
    kwotę 1000 zł(bezgotókowa) na koniec cyklu(1 sierpień) wygeneruje się zadłużenie
    1000 zł i będziesz miał 23 dni na spłatę.Przykładowo spłacasz kwotę 950 zł 22
    sierpnia(brakuje) więc bank naliczy Ci odsetki na 1 września według wzoru (27
    dni lipca + 21 sierpnia)*1000zł*oprocentowanie/365 ) i od 22 sierpnia do 1
    września według wzoru (10 dni * 50zł*oprocentowanie/365) i dalej nalicza do póki
    nie spłacisz tych 50 zł

  • 8. Data: 2005-08-16 22:15:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Amigo40 napisał(a):

> [...]
    > września według wzoru (10 dni * 50zł*oprocentowanie/365) i dalej nalicza do póki

    Mam do splacenia w dniu Y kwote X. Splacam w terminie dzien miusy Y
    kwote X minus 1zl. Od jakiej sumy bank naliczy mi odesetki ?

    To tak dla uproszczenia.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-08-16 22:32:09
    Od: "Amigo40" <a...@p...onet.pl>

    > Mam do splacenia w dniu Y kwote X. Splacam w terminie dzien miusy Y
    > kwote X minus 1zl. Od jakiej sumy bank naliczy mi odesetki ?

> [...]

    hmmm, może tak

    będzie liczył odsetki od dnia wykonania pierwszej transakcji do dnia spłaty
    kwoty (X-1zł) od kwoty X, a później od dnia Y liczy od kwoty 1 zł

    P.S
    nie podoba mi się to rozumowanie(uproszczenie) bo nie jest jednoznaczne ale może
    pomoże . . .

  • 10. Data: 2005-08-16 22:34:10
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Amigo40" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kwotę o 1
    > zł z końca cyklu to bank naliczy sowite odsetki nawet za klikadziesiąt dni

    Czyli reklama w ulotce banku jest oszustwem. Super bank

    Dzieki za info