  • 11. Data: 2009-05-07 13:55:31
    Temat: Re: Wskaznik LTV - liczony od kwoty umowy czy od wyceny
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 7, 3:52 pm, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > pracujesz w banku?

    Tak :-)

  • 12. Data: 2009-05-07 14:03:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tak :-)

    to może masz przewagę, bo ja już nie... ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2009-05-07 14:19:09
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 7, 4:03 pm, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > to może masz przewagę, bo ja już nie... ;-)
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

    Robert - po porostu w standardzie - wycena nie odbiega od wartosci na
    umowie - wiec nie ma problemu. Ale wycena jest dla banku wazniejsza.
    Dodatkowo jest caly "segment" pozyczek, refinansowan - gdzie nie ma
    aktow i wartosci umownej nieruchomosci wiec metodyka bankowa "wyzej"
    ceni wycene jak umowe.

    :)

  • 14. Data: 2009-05-07 14:32:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Dodatkowo jest caly "segment" pozyczek, refinansowan - gdzie nie ma
    > aktow i wartosci umownej nieruchomosci wiec metodyka bankowa "wyzej"

    OK, niech będzie po Twojemu, bo nie brałem pod uwagę refinansowań
    itp...tutaj wycena może być istotna.

    Ale generalnie jeżeli wycena miałaby być jakaś sporo wyższa niż cena z
    aktu to na bank masz US na głowie. Oni nie przepuszczą takiej okazji i
    zrobią domiar...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2009-05-07 14:35:56
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 7, 4:32 pm, RobertS <b...@x...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ale generalnie jeżeli wycena miałaby być jakaś sporo wyższa niż cena z
    > aktu to na bank masz US na głowie. Oni nie przepuszczą takiej okazji i

    Yea - ale to juz nie problem banku :)

  • 16. Data: 2009-05-07 20:04:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Yea - ale to juz nie problem banku :)

    zdecydowanie nie ;-D

  • 17. Data: 2009-05-08 07:21:24
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    On 7 Maj, 15:16, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > Jeżeli mieszkanie kosztuje 600.000 zł i wkład własny kredytobiorcy
    > wynosi 120.000 zł to bank finansuje resztę = 480.000 zł.
    > 480/600 x 100 = 80% i to daje nam wartość LTV. To cała filozofia.
    > W żadnych wyliczeniach ani dokumentach nie jest brana pod uwagę wycena
    > rzeczoznawcy. To tylko orientacyjna informacja dla banku czy
    > nieruchomość może stanowić zabezpieczenie kredytu o danej wysokości.

    No wlasnie w moim konkretnym przypadku mam wrazenie ze bank do roznych
    czynnosci bierze rozne kwoty. Do wyliczenia LTV bierze wartosc z umowy
    z developerem. A do kwoty obowiazkowego ubezpieczenia wartosc
    mieszkania wg rzeczoznawcy ktora jest znacznie wyzsza i od ktorej
    musze placic wieksza skladke. I jakos trudno mi sie zgodzic z tym
    dwojakim wartosciowaniem nieruchomosci. Wg mnie powinni sie
    zdecydowac.
    Albo wartosc z umowy - i do ubezpieczenia ta sama wartosc i place
    nizsza skladke.
    Albo wartosc rzeczoznawcy - i LTV ponad 10% nizsze wiec negocjujemy
    marze.

  • 18. Data: 2009-05-17 12:53:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > urzędu skarbowego nie interesuje umowa sprzedaży tylko akt notarialny, w
    > przypadku gdyby wartość na nim rażąco odbiegała od cen rynkowych US może
    > zlecić własną wycenę.

    No patrz. A ja naiwny zawsze myślałem, że jeśli chodzi o umowy sprzedaży
    nieruchomości to muszą one być
    sporządzane w formie aktu notarialnego. A więc jeśli chodzi o umowę
    sprzedaży nieruchomości to zawsze jest ona aktem notarialnym. Kiedyś SM moły
    to robić bez pośrednictwa notarisza, ale obecnie nie ma już takich wyjątków.