  • 1. Data: 2009-05-06 21:23:27
    Temat: fundusze inwestycyjne a US
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    co mowi prawo odnosnie ewentualnego rozliczania sie z funduszy
    inwestycyjnych (o ile w ogole cos mowi)? sa jakies regulacje w tej
    kwestii?

  • 2. Data: 2009-05-06 21:56:00
    Temat: Re: fundusze inwestycyjne a US
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-06, Sarpedon <k...@g...com> wrote:
    > co mowi prawo odnosnie ewentualnego rozliczania sie z funduszy
    > inwestycyjnych (o ile w ogole cos mowi)? sa jakies regulacje w tej
    > kwestii?

    Jeśli mówisz o polskich towarzystwach, to odbywa się to ryczałtem,
    podobnie jak w przypadku lokat. W momencie gdy wycofasz jednostki
    i będziesz miał jakiś zysk, TFI obliczy wielkość podatku i przekaże
    ją do US. Ty nic robić nie musisz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-05-07 06:49:26
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia 6 May 2009 23:56:00 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > W momencie gdy wycofasz jednostki
    > i będziesz miał jakiś zysk, TFI obliczy wielkość podatku i przekaże
    > ją do US. Ty nic robić nie musisz.

    czy w momencie kiedy jest strata uzyskamy zwrot podatku? :)
    --
    marcin

  • 4. Data: 2009-05-07 07:10:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > czy w momencie kiedy jest strata uzyskamy zwrot podatku? :)

    stratę możesz rozliczyć z zyskami z kolejnych trzech (albo pięciu) lat
    ustawa nie przewiduje zwrotów zapłaconego podatku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-05-07 07:34:55
    Od: "daro" <d...@w...pl>

    > stratę możesz rozliczyć z zyskami z kolejnych trzech (albo pięciu) lat
    > ustawa nie przewiduje zwrotów zapłaconego podatku

    to nie dotyczy zysków/strat z funduszy inwestycyjnych!!!

  • 6. Data: 2009-05-07 07:45:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    daro pisze:

    > to nie dotyczy zysków/strat z funduszy inwestycyjnych!!!

    mea culpa, myslałem o funduszach a pisałem o akcjach gdzie takie
    rozliczenie straty jest możliwe!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-05-07 07:57:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 09:34:55 +0200, daro napisał(a):

    > to nie dotyczy zysków/strat z funduszy inwestycyjnych!!!

    To nie jest takie proste!!!! Były na ten temat duże dyskusje w prasie
    podatkowej. Większość specjalistów z tej dziedziny twierdziła, że ustawa
    pozwala na rozliczenie start z funduszy, ale nie przewiduje żadnego
    mechanizmu, który takie rozliczenie umożliwia. Ostateczne wnioski były
    takie, że czekamy na pierwszego chętnego, który wystąpi da Urzędu
    Skarbowego o rozliczenie straty z lat poprzednich i zwrot podatku. I
    następnie po odmowie zechce przejść całą drogę w kolejnych instancjach
    sądowych. Przypuszczam, że pierwszy chętny pojawi się dopiero za rok, bo
    przed rokiem 2008 mało kto miał duże straty.

  • 8. Data: 2009-05-07 08:08:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-07, zly <b...@N...fm> wrote:

    > czy w momencie kiedy jest strata uzyskamy zwrot podatku? :)

    Nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-05-07 08:08:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-07, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > stratę możesz rozliczyć z zyskami z kolejnych trzech (albo pięciu) lat
    > ustawa nie przewiduje zwrotów zapłaconego podatku

    Mylisz grę na giełdzie z TFI.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2009-05-07 13:14:54
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 6 Maj, 23:56, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > podobnie jak w przypadku lokat. W momencie gdy wycofasz jednostki
    > i będziesz miał jakiś zysk, TFI obliczy wielkość podatku i przekaże

    tak, mowie o polskich TFI. zatem niczym sie nie przejmuje i jak bede
    wycofywal jednostki uczestnictwa (za kilkanascie lub kilkadziesiat
    lat), wowczas zobacze jaki zysk lub jaka strata