  • 121. Data: 2022-03-22 10:16:11
    Temat: Re: Wkrótce bankructwo Rosji
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    3600 zł/mies. za pokój trzyosobowy to już może być biznes.
    Nie wiem jak z pełnym utrzymaniem, bo nikt nie mówi na co konkretnie te 40 zł jest.
    Czy np. klapki pod prysznic lub insulina się łapią.

    -----

  • 122. Data: 2022-03-22 10:17:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tu trochę pies pogrzebany, do mieszkania z rzeczami nie wpuścisz chyba ze rodzina (a
    i to efekt różny).

    -----

  • 123. Data: 2022-03-22 11:42:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2022 10:13:50 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Pewnie kilkaset złotych za procedurę, co nie zmienia faktu, że jedzenia z
    kateringu nie da się zjeść (co regularnie widzę na
    > oddziale dziecięcym kliniki uniwersyteckiej).
    > Dla odmiany CZD ma własną kuchnię i jest smacznie
    >

    > -----

    https://www.medonet.pl/magazyny/odzywianie-w-chorobi
    e,jedzenie-w-szpitalu-za-6-zl-dziennie--pacjentka-po
    kazala-zdjecia,artykul,39841452.html

    Inna sprawa, ze chory w szpitalu czesto nie potrzebuje jakis wiekszych
    ilosci jedzenia.

    J.

  • 124. Data: 2022-03-22 13:45:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-22 o 11:42, J.F pisze:
> [...]
    kazala-zdjecia,artykul,39841452.html

    > Inna sprawa, ze chory w szpitalu czesto nie potrzebuje jakis wiekszych

    Mnie w szpitau przy u. Szaserów przynieśli wczorajszy obiad (metaowe
    pojemniki, firma cateringowa). Rozgrzebane to było, szczegónie kalafior.
    Zrorientowałam się, że po prostu ktoś tego nie zjadł. Oddałam potem ten
    "obiad"temu od kateringu i powiedziałam co o tym wszystkim myślę. W
    sumie to prawie nic w tym szpitalu nie jadłam. Na kolację dostawałam
    zlewki herbaty (pozewai po kimś) i o dziwo ta herbata była słodka jak
    ulepek, a przecież trzeba było korzystać ze swojego własnego cukru. Jak
    się zorientowałam to tej herbaty już nie tknęłam. Korzystałam z czajnika
    bezprzewodowego jednej pani z tej samej sali.
    Dopiero w domu zobaczyłam jak mi skóra z brzucha zwisa-jak papier.
    Schudłam ok. 15 kg przez 10 dni.

    --
    animka

  • 125. Data: 2022-03-22 18:08:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-03-22 o 13:45, Animka pisze:

    > Schudłam ok. 15 kg przez 10 dni.

    A ludzie się katują jakimiś siłowniami, dietami...
    P.G.

  • 126. Data: 2022-03-22 18:18:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-22 o 18:08, Piotr Gałka pisze:

    > A ludzie się katują jakimiś siłowniami, dietami...

    Pewnie grube beki. Ja ważyłam przed pójściem do szpitala 50 kg.Nie
    miałam z czego się odchudzać.

    Kiedyś Kaszpirowski powiedział do takiej jednej pani: "To nie żryj tyle!"
    No i baba schudła. Apetyt jej się zmniejszył :-)

    --
    animka

  • 127. Data: 2022-03-23 15:41:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> writes:

    > Skoro Ukraińcy do swoich rąk pieniędzy nie dostaną tyko osoba, która
    > wzięła ich pod swój dach to jest zobowiązana na dostarczanie im
    > jedzenia.

    No tak, wszystko się zgadza. Zakupy w markecie itd. Serio serio.
    Z tą opłacalnością jednak, to bym, so to speak, polimeryzował :-)

    --
    Krzysztof Hałasa

    (tak, wiem co to jest polimer)

  • 128. Data: 2022-03-23 15:53:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > https://www.medonet.pl/magazyny/odzywianie-w-chorobi
    e,jedzenie-w-szpitalu-za-6-zl-dziennie--pacjentka-po
    kazala-zdjecia,artykul,39841452.html

    Wszystko fajnie, ale przypomnę, że porównanie nie dotyczyło hurtowej
    ceny produktów do przygotowania posiłków :-) a ogólnych kosztów
    utrzymania jednej osoby (detalicznych zresztą).

    O tym, że część pacjentów w szpitalach zamawia jedzenie przez telefon
    lub internet - bo nie chce mieć nic wspólnego ze szpitalnym - to ja
    słyszałem. Wiem też, że druga część pacjentów - oraz np. pracowników -
    je w szpitalu. Moja osobista próbka statystyczna jest mała, i o ile
    w ogóle dało się to zjeść, o tyle raczej nie byłem zachwycony.
    Ale to jednak zupełnie inna sprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 129. Data: 2022-03-23 15:54:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Animka napisał(a) :
    > Mam niesmak i przykro mi, chociaż bardzo kibicuję Ukraińcom, że nasz
    > rząd nie dba o Polaków, szczegnie chorych. W szpitalach na Polaka dają 6
    > czy 9 zł i jedzenie nie nadaje się do jedzenia, a na Ukraińca przyjętego
    > przez kogos z Poski- 40 zł na dzień.

    Jak piszą media, centrum targowe Ptak, które przyjmuje uchodźców w
    swoich pustych halach, dostaje 95zł na osobę. Za łóżko polowe na
    betonowej podłodze. Hale mogą pomieścić kilkadziesiąt tysięcy osób.
    Aha, a jedzenie zapewniają wolontariusze.

    O, i to jest dopiero biznes. Trzeba wiedzieć jak się urządzić.

    https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-dla-przyjmuj
    acych-uchodzcow-dla-firmy-z-nadarzyna-95-z,nId,59100
    95

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 130. Data: 2022-03-23 22:15:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-23 o 15:54, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Aha, a jedzenie zapewniają wolontariusze.
    >
    > O, i to jest dopiero biznes. Trzeba wiedzieć jak się urządzić.

    Ciągną od Rządu (tzn.i z budżetu) ile się da. Zresztą to Rząd wymyślił
    taką "społeczną" pomoc. Wychodzi więc na to, że wolontariusze to frajerzy!