  • 21. Data: 2014-11-08 00:35:01
    Temat: Re: Wirus m.in w MBanku
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    Tu jest opisana procedura uruchomienia złośliwego oprogramowania, ale
    jeszcze się nad tym nie głowiłam.
    http://www.cert.pl/news/8999/langswitch_lang/pl

    --
    animka

  • 22. Data: 2014-11-08 18:13:04
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 08/11/2014 00:35, animka wrote:
    > Tu jest opisana procedura uruchomienia złośliwego oprogramowania, ale
    > jeszcze się nad tym nie głowiłam.
    > http://www.cert.pl/news/8999/langswitch_lang/pl

    Sprytny jest, ze schowka nie korzysta. Banki * na końcu mogą se wsadzić
    głęboko:

    "...i szuka takich procesów, których nazwa pasuje do jednego z wpisów z
    poniższej listy: [chrome.exe, iexplore.exe, IEXPLORE.EXE, firefox.exe,
    opera.exe]
    Jeśli znajdzie taki proces, przeszukuje jego pamięć pod kątem
    26-cyfrowych ciągów (zapisanych ze spacjami bądź bez). Jeśli znajdzie
    taki ciąg to podmienia go na inny, pobrany z serwera C&C. Powoduje to,
    że numer konta może rzeczywiście zmienić się "na oczach" użytkownika."

    "...Nowa wersja, zwana przez nas Banatrix, jest kolejnym krokiem w
    ewolucji. Co jest bardziej niepokojące to fakt, że przy odpowiednim
    skoordynowaniu czasów możliwe jest, że numer konta zostanie podmieniony
    dopiero w wysłanym żądaniu POST, co może spowodować, że użytkownik się
    nawet nie zorientuje, że numer konta został zmieniony..."

    To co? Na Ubuntu nie zadziała? EXE nie znajdzie przecież.

  • 23. Data: 2014-11-08 21:34:53
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 7 Nov 2014 11:57:00 +0100, forestdumb napisał(a):

    > A opowiedz nam jeszcze jakim cudem lapiesz wirusa?

    Chcesz nam powiedzieć, że natrafienie na wirusa zdarza się tak rzadko,
    ze zakrawa na cud?
    A Ty nigdy żadnego wirusa nie złapałeś?

    > O higiene wlasnej .... dbasz zapewne a o komputer? Antywirus to jedno, nie
    > zawsze sktuteczny, a zdrowy rozsadek?

    Gdyby zdrowy rozsadek wystarczał,to twórcy antywirusów umarliby z głodu.

    > Otwierasz byle zalacznik, latwo lykasz
    > socjotechnike, nie odrozniasz dokument.pdf.exe od dokument.pdf? Wirusow dostaje
    > ostatnio mase, coz maile firmowe i prywatne wyciekly do spamerskich gnid (przez
    > wlasnie korespondowanie z takimi jutrzenkami) i musze z tym zyc. Ale jakos sie
    > mi same, magicznie, nie zainstalowaly :-)

    Dowartościowałeś się czyimś kosztem, więc możesz dzień uznać za udany
    :-/

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 24. Data: 2014-11-08 21:51:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Chcesz nam powiedzieć, że natrafienie na wirusa zdarza się tak rzadko,
    > ze zakrawa na cud?
    > A Ty nigdy żadnego wirusa nie złapałeś?

    Nie. (Nawet gdy używałem windy 98/2000/XP)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 25. Data: 2014-11-08 22:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Nie. (Nawet gdy używałem windy 98/2000/XP)

    Przyznaje ze ja tez nie.
    A przynajmniej o zadnym nie wiem.
    A w sumie robie nic poza posiadaniem antywirusa, nie otwieraniem
    załączników z poczty od nieznajomych i to własciwie wszystko...
    Ale ta wiadomosc z mbanku lekko mnie przestraszyła...

  • 26. Data: 2014-11-10 00:17:32
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 08 Nov 2014 21:59:40 GMT, Budzik napisał(a):

    > Przyznaje ze ja tez nie.
    > A przynajmniej o zadnym nie wiem.
    > A w sumie robie nic poza posiadaniem antywirusa, nie otwieraniem
    > załączników z poczty od nieznajomych i to własciwie wszystko...

    A mnie już kilkakrotnie zdarzyło się że dostałem wirusa w normalnym
    mailu od znajomych lub kontrahentów, a pamiętam, że kiedyś był nawet
    taki wirus, który sam się rozsyłał na adresy znalezione w książce
    adresowej zainfekowanego komputera.
    Biorąc pod uwagę, że producenci wirusów są cały czas o krok przed
    producentami programów antywirusowych, prawdopodobieństwo złapania
    wirusa wcale nie jest takie małe.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 27. Data: 2014-11-10 00:29:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > A mnie już kilkakrotnie zdarzyło się że dostałem wirusa w normalnym
    > mailu od znajomych lub kontrahentów, a pamiętam, że kiedyś był nawet
    Chwila, chwila.
    Przez "złapać" to ja rozumiem: doprowadzić do tego, że mi sie w moim
    systemie uruchomi.
    Nie "otrzymać".

    Jeśli chodzi o otrzymywanie to wirusów dostałem multum. Ale jakoś
    potrafiłem nie dać się zainfekować.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 28. Data: 2014-11-10 08:58:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Chris94 chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm ...

    > A mnie już kilkakrotnie zdarzyło się że dostałem wirusa w normalnym
    > mailu od znajomych lub kontrahentów,

    Dostałes i co?
    Otworzyłes załącznik i się "zainfekowałes"?

  • 29. Data: 2014-11-10 10:59:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-08 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Przyznaje ze ja tez nie.
    > A przynajmniej o zadnym nie wiem.

    No przecież na tym bazują te wirusy - na niczego nieświadomym
    użytkowniku komputera.
    Który o jego istnieniu dowie się albo z przelewu, który poszedł sobie w
    świat albo przy odrobinie szczęścia podczas skanowania antywirusem.

    Zauważ, że antywirusy są *zawsze* o krok z tyłu za wirusami.
    Upłynie trochę czasu zanim zostanie on wykryty i rozdystrybuowana
    szczepionka.

    > A w sumie robie nic poza posiadaniem antywirusa, nie otwieraniem
    > załączników z poczty od nieznajomych i to własciwie wszystko...
    > Ale ta wiadomosc z mbanku lekko mnie przestraszyła...

    A czy nie wystarczy zmienić nazwę exe programu przeglądarki?

    --
    Pete

  • 30. Data: 2014-11-10 11:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

> [...]
    >
    > Zauważ, że antywirusy są *zawsze* o krok z tyłu za wirusami.
    > Upłynie trochę czasu zanim zostanie on wykryty i rozdystrybuowana

    Znaczy chcesz powiedziec, ze łapałem wiruey a jednak zaden antywirus mi o
    tym nie powiedział, nawet miesiac po tym jak wirus zainfekował?
    Ja rozumiem, ze wyrkycie mogłoby być spóźnione ale zeby nie było wykrycia
    wcale to juz troche dziwne...

    Ze co?