  • 1. Data: 2014-11-05 01:23:42
    Temat: Wirus m.in w MBanku
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    http://technowinki.onet.pl/internet-i-sieci/banatrix
    -mbank-i-zwiazek-bankow-polskich-ostrzegaja-przed-wi
    rusem-ktory-podmienia/yjvne

    Banatrix to nowa odmiana złośliwego oprogramowania, którego działania
    wymierzone są w klientów banków korzystających z bankowości
    internetowej. Jego zadaniem jest podmiana numerów kont bankowych, jakie
    pojawią się w przeglądarce internetowej uruchomionej na zainfekowanym
    komputerze - w ten sposób może dojść do przelania środków na rachunek
    podstawiony przez przestępców.

    --
    animka

  • 2. Data: 2014-11-05 03:30:00
    Temat: Re: Wirus m.in w MBanku
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-11-05 01:23, animka pisze:
> [...]
    > pojawią się w przeglądarce internetowej uruchomionej na zainfekowanym
    > komputerze - w ten sposób może dojść do przelania środków na rachunek

    Lepiej odesłać do źródła -
    <http://www.mbank.pl/aktualnosci/post,5928,mbank-i-z
    wiazek-bankow-polskich-ostrzegaja-uwaga-na-nowego-wi
    rusa.html>

  • 3. Data: 2014-11-05 08:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik animka a...@t...wp.pl ...

> [...]
    > zainfekowanym komputerze - w ten sposób może dojść do przelania
    > środków na rachunek podstawiony przez przestępców.

    Chyba nie zrozumiałas...
    Nie w mbanku a na prywatnych komputerach...

  • 4. Data: 2014-11-05 09:41:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przeglądarce internetowej uruchomionej na zainfekowanym komputerze - w ten
    > sposób może dojść do przelania środków na rachunek podstawiony przez

    Ciekaw jestem jak takie coś zadziała w przypadku zdefiniowanych odbiorców
    (opieram się na starym interfejsie mBanku).
    Na etapie wpisywania kwoty na ekranie nie widać numeru konta.
    Potem pojawia się okienko podające pełne dane przelewu.
    Na tym okienku wirus wynajdzie numer konta i go podmieni, ale według mnie
    dane z tego okienka mają charakter tylko informacyjny i nie lecą już do
    banku.

    Czyli po mojemu zagrożenie wirusem dotyczy tylko wypełniania nowego
    przelewu, czyli dokładnie tej samej sytuacji w której groźny był wirus
    działający na ^C ^V.
    P.G.

  • 5. Data: 2014-11-05 20:28:34
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-11-05 03:30, Krystek pisze:

    > Lepiej odesłać do źródła -
    > <http://www.mbank.pl/aktualnosci/post,5928,mbank-i-z
    wiazek-bankow-polskich-ostrzegaja-uwaga-na-nowego-wi
    rusa.html>

    Nie podałam linka, czy wyciąłeś?

    --
    animka

  • 6. Data: 2014-11-05 22:20:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-11-05 20:28, animka pisze:

    wiazek-bankow-polskich-ostrzegaja-uwaga-na-nowego-wi
    rusa.html>

    > Nie podałam linka, czy wyciąłeś?

    Podałaś linka do strony mBanku?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2014-11-06 11:58:58
    Od: j...@g...com

    działą tak,że straciłam 2500 zł.

    zablokowali mi połączenia wychodzące w TMOBILE, zadzwoniłam - oco chodzi, przecież
    robię wplaty..
    okazało się, że 4 wpłaty które zrobiłam poszły na konto które nie należało do
    TMOBILE.

    miałam ten przelew w zdefiniowanych, wybierałam sobie u góry w "szukaj' tmobila i
    voila.. niestety nr rachunku zostały podmienione,a ja nie po to robilam przelew
    zdefiniowany by go za kazdym razem sprawdzać.

    mam na kompie antywirusa - płatnego Nortona, więc nie wiem co do jasnej cholery
    mogłam zrobić "lepiej".

    czekam na odpowiedź w sprawie reklamacji mbanku.

  • 8. Data: 2014-11-06 13:17:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    miałam ten przelew w zdefiniowanych, wybierałam sobie u góry w "szukaj'
    tmobila i voila.. niestety nr rachunku zostały podmienione,a ja nie po to
    robilam przelew zdefiniowany by go za kazdym razem sprawdzać.

    --------------
    Nie bardzo rozumiem jak się może zmienić numer konta w czasie wykonywania
    przelewu zdefiniowanego. Przecież pole z numerem jest nieedytowalne. Nawet
    jak coś podmieni na ekranie to jest to tylko wyjście informacji a nie
    wejście.

    Co innego wejście w modyfikację przelewu zdefiniowanego aby coś
    zmodyfikować, a przy okazji zmodyfikuje się nr rachunku.

    Chyba, że to nowy mBank ma takie nowe udogodnienie dla wirusów (tego nie
    wiem, bo nigdy nie widziałem nowego).
    P.G.

  • 9. Data: 2014-11-06 14:39:21
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 listopada 2014 13:17:28 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > przelewu zdefiniowanego. Przecież pole z numerem jest nieedytowalne. Nawet
    > jak coś podmieni na ekranie to jest to tylko wyjście informacji a nie

    Nowa wersja wirusa nie bawi się w podmienianie numeru rachunku w schowku tylko
    wyszukuje w pamięci komputera 16-cyfrowych ciągów zawierających numery kont następnie
    je podmieniając. Jak je podmieni to wysłany prze przeglądarkę request do banku
    zawiera podmieniony numer.

    Czyli jeśli masz wirusa to się nie dowiesz - chyba że zajrzysz w historię rachunku.

    Wiecej znajdziesz tutaj:
    http://manager.money.pl/prosto-z-firm/artykul/mbank-
    i-zwiazek-bankow-polskich-ostrzegaja,18,0,1652498.ht
    ml

  • 10. Data: 2014-11-06 14:53:41
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 listopada 2014 14:39:22 UTC+1 użytkownik az.anonim napisał:

    > Nowa wersja wirusa nie bawi się w podmienianie numeru rachunku w schowku tylko
    wyszukuje w pamięci komputera 16-cyfrowych ciągów zawierających

    Pomyłka: 26-cyfrowych.

    > Wiecej znajdziesz tutaj:
    > http://manager.money.pl/prosto-z-firm/artykul/mbank-
    i-zwiazek-bankow-polskich-ostrzegaja,18,0,1652498.ht
    ml

    Lepiej to jest opisane tutaj:
    http://www.cert.pl/news/8999/langswitch_lang/pl
    szczególnie ciekawa sekcja: "Czy jestem zainfekowany?".