  • 1. Data: 2003-01-02 16:41:01
    Temat: Windykacja należności
    Od: "news onet" <s...@n...pl>

    Witam!

    Niestety ze względu na trudną sytuację materialną zalegam z należnościami
    dla banku Pekao S.A. - kredyt na koncie ROR. W rocznicę podpisania umowy
    bank zamknął mi konto zwracając się o spłatę całości zadłużenia. i tu zaczął
    się duży problem. Negocjuję jeszcze z bankiem sposób spłaty całości kredytu,
    ale póki co ich warunki, przy moim obecnym statusie finansowym, są nie do
    przyjęcia.

    Z informacji jakie mi przekazano jestem już na "czarnej liście" i nie ma
    mowy o jakiekolwiek redukcji kwoty zadłużenia. Bank domaga się spłaty całej
    kwoty wraz z odsetkami.

    Jakie mam możliwości? Skąd ściągnąć/ kupić materiały na ten temat? Czy
    znacie procedurę windykacji należności tego i innych polskich banków? Jakie
    ustawy/ przepisy regulują procesy windykacji należności bankowych?

    Suzin

  • 2. Data: 2003-01-03 01:41:41
    Temat: Re: Windykacja należności
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "news onet" <s...@n...pl> writes:

> [...]
    > mowy o jakiekolwiek redukcji kwoty zadłużenia. Bank domaga się spłaty całej

    To normalne.

    > Jakie mam możliwości? Skąd ściągnąć/ kupić materiały na ten temat? Czy
    > znacie procedurę windykacji należności tego i innych polskich banków? Jakie
    > ustawy/ przepisy regulują procesy windykacji należności bankowych?

    Nie wiem jaka to kwota, i prawnikiem nie jestem, ale nie widze sensu
    doprowadzac tego do sądu, bo to sie nie oplaca.

    Staralbym sie przekonac bank, ze chce kredyt splacic, tylko w dluzszym
    okresie - jesli w ogole jest to mozliwe. Moze dobrze zrobilaby obietnica
    splaty konkretnej czesci zadluzenia jesli zgodza sie na rozlozenie
    naleznosci w czasie.

    Zakladam, ze stac Cie przynajmniej na regularna splate biezacych odsetek +
    czesci kapitalu.

    Szczerze mowiac taki kredyt - ktory nie sluzy do inwestycji itp, czyli
    nie zarobi na siebie - to blad, zwlaszcza, jesli nie ma pewnosci,
    ze trudna sytuacje da sie szybko pokonac. Inna sprawa, ze czasem
    trudno jest nie popelnic bledu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2003-01-03 23:00:37
    Od: "Dawid Świtała" <c...@o...pl>

> [...]
    kredytu,
    > ale póki co ich warunki, przy moim obecnym statusie finansowym, są nie do
    Przykre.
    Sproboj porozmawiac z dyrektorem placowki ew. jakas konkretna osoba
    i wytlumaczyc to co tu napisales.
    Bardzo istotne jest to zebys udowodnil ze masz chec splaty
    Dla banq postepowanie windykacyjne nie jest tanie wiec chetnie przystepuja
    na
    umowy od klienta

    > Z informacji jakie mi przekazano jestem już na "czarnej liście" i nie ma
    > mowy o jakiekolwiek redukcji kwoty zadłużenia. Bank domaga się spłaty
    całej
    > kwoty wraz z odsetkami.
    Tak ... Rejestr klientow niesolidnych .. to rada powyzej moze juz nie miec
    zastosowania ..

> [...]
    Jakie
    > ustawy/ przepisy regulują procesy windykacji należności bankowych?
    Procedury sa zazwyczaj niejawne..owszem moze udac Ci sie je odkupic od
    nieuczciwego
    pracownika banq ale nie liczylbym na to. ..
    Przypuszczam ze jesli sie upra a Ty podpisale tytul egzekucyjny / weksel to
    skieruja sprawe
    do sadu o nadanie klauzuli wykonalnosci dla w/w a potem niestety komornik ..

    --
    Dawid Świtała, Poznań
    odpowiadajac usun spamkiler z adresu :)