  • 1. Data: 2003-01-02 14:32:48
    Temat: jak policzyć
    Od: "Aga" <r...@g...pl>

    Witam jak szybko policzyć należne odsetki od banku na rachunku ROR, nie mam
    kredytu w koncie ale za to czeste operacje

    --
    Niech szmoc będzie z Tobą!
    Aga

  • 2. Data: 2003-01-02 15:25:30
    Temat: Re: jak policzy
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Aga"
    > Witam jak szybko policzyć należne odsetki od banku na rachunku ROR, nie
    mam
    > kredytu w koncie ale za to czeste operacje

    wrzucic do arkusza w excelu - operacje musza byc poukladane datami wplywu
    (np data wplywu w pierwszej kolumnie, ksiegowania niewazna), obok kwota
    operacji ze znakiem, w sasiedniej kolumnie saldo po operacji (podac jedno a
    reszta wyliczana)
    Poniewaz czesto zmieniaja sie stopy % to tez mozna je podac w kolumnie.
    Reszta jest prosta: saldo X mnozysz przez roznice dat (ile czasu lezalo) i
    przez stope procentowa oraz dzielisz przez 36500 (stopa podana np 3,25)
    To sa odsetki za kilka dni - tyle ile dni saldo przelezalo bez zmiany.
    Kolumne z takimi odsetkami sumulesz, zaokraglasz do groszy i juz.
    Od sumy odsetek (po zaokragleniu w pmieci do pelnych zl) potracasz 20%
    podatku - reszta to prawdziwe odsetki netto ktore bank ci powinien
    zaksiegowac
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-01-02 15:34:10
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av1lkv$got$1@news.tpi.pl, blad wrote:

    > wrzucic do arkusza w excelu -
    > zaokraglasz do groszy i juz. Od sumy odsetek (po zaokragleniu w
    > pmieci do pelnych zl) potracasz 20% podatku - reszta to prawdziwe
    > odsetki netto ktore bank ci powinien zaksiegowac

    Podatek od odsetek w Excelu (wersja angl.) wyliczysz tak:

    =0.2*ROUND(tutaj adres komórki z odsetkami netto;0)

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-01-02 16:01:17
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"

    > Podatek od odsetek w Excelu (wersja angl.) wyliczysz tak:
    >
    > =0.2*ROUND(tutaj adres komórki z odsetkami netto;0)

    wolalem nie pisac formul - kiedys dawno temu excel 3 mial je po angielsku
    a potem przeszli na polskie nazwy - co jest poronionym pomyslem
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-01-02 16:05:11
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av1no7$3e9$1@news.tpi.pl, blad wrote:
    > Użytkownik "Robert"

    > wolalem nie pisac formul - kiedys dawno temu excel 3 mial je po
    > angielsku a potem przeszli na polskie nazwy - co jest poronionym
    > pomyslem

    Zgadzam się z tą opinią. Podałem wzorek, bo Twój tekst sugerował dla mnie,
    że to zaokrąglenie należy zrobić ręcznie - chyba że chodziło o pamięć
    operacyjną :)

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-01-02 16:10:19
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"
    > Zgadzam się z tą opinią. Podałem wzorek, bo Twój tekst sugerował dla mnie,
    > że to zaokrąglenie należy zrobić ręcznie - chyba że chodziło o pamięć
    > operacyjną :)

    mialem oczywiscie na mysli zaokraglenie excelowe,
    tak jak wczesniej pisalem o zaokragleniu do 2 znakow
    przed ksiegowaniem brutto.
    *** blad ***

  • 7. Data: 2003-01-03 00:13:01
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello blad!

    02 Jan 03 17:01, blad -> do All:

    b> wolalem nie pisac formul - kiedys dawno temu excel 3 mial je po
    b> angielsku a potem przeszli na polskie nazwy - co jest poronionym
    b> pomyslem

    "narodowe" excele "rozumieją" wszystkie angielskie "formulas", wiec podawanie
    ich w w wersji "english" jest uniwersalne.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 8. Data: 2003-01-04 16:39:49
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski"

> [...]
    podawanie
    > ich w w wersji "english" jest uniwersalne.

    no popatrz, mój durny excel97 chce to mieć jako
    =0.2*ZAOKR(A1|0)
    a round oraz znaczek ; przed zerem mu sie nie podobają
    *** blad ***
    PS A1 przykładowo jako adres komórki z odsetkami

  • 9. Data: 2003-01-04 20:47:21
    Od: "Aga" <r...@g...pl>

    blad wrote:
> [...]
    > a round oraz znaczek ; przed zerem mu sie nie podobają
    > *** blad ***
    > PS A1 przykładowo jako adres komórki z odsetkami

    panowie pomoglibyście kobiecie i podesłali jakiegoś gotowca w excelu ??????

    --
    Niech szmoc będzie z Tobą!
    Aga

  • 10. Data: 2003-01-05 22:56:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello blad!

    04 Jan 03 17:39, blad -> do All:

    b> podawanie

    b> no popatrz, mój durny excel97 chce to mieć jako
    b> =0.2*ZAOKR(A1|0)
    b> a round oraz znaczek ; przed zerem mu sie nie podobają

    Jak wpisujesz formule w 97PL to zgoda - musisz wpisac ZAOKR, bo z klawiatury
    nie przyjmie, ale jesli masz stworzony arkusz w wersji angielskiej to możesz
    wczytac go do 97PL i sam przetłumaczy ROUND na ZAOKR, SUM na SUMA itd.
    - "kod operacji" jest niezależny od wersji językowej by mozna bylo wczytac
    arkusz stworzony w innej wersji.

    Chętnie używam excela 3 (bo miesci sie na dyskietce i moge go odpalic na
    dowolnym komputerze w zasiegu - bez łażenia z laptopem), ale mam tez na
    stacjonarnym 97PL i zapewniam, ze czyta (z jednoczesna translacja na PL) pliki
    3.0 (English).

    Co do separatora, to zależy jaki znak ustawiłeś w "Ustawienia Regionalne"
    (Panel Kontolny) jako tzw. "Separator Listy".
    Ja mam wstawiony ";" (który uważam za wygodniejszy i jednocześnie bardziej
    "swojski" niż "pipe").

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-