    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Windykacja należności
    Date: 03 Jan 2003 02:41:41 +0100

    "news onet" <s...@n...pl> writes:

    > Niestety ze względu na trudną sytuację materialną zalegam z należnościami
    > dla banku Pekao S.A. - kredyt na koncie ROR. W rocznicę podpisania umowy
    > bank zamknął mi konto zwracając się o spłatę całości zadłużenia. i tu zaczął
    > się duży problem. Negocjuję jeszcze z bankiem sposób spłaty całości kredytu,
    > ale póki co ich warunki, przy moim obecnym statusie finansowym, są nie do
    > przyjęcia.
    >
    > Z informacji jakie mi przekazano jestem już na "czarnej liście" i nie ma
    > mowy o jakiekolwiek redukcji kwoty zadłużenia. Bank domaga się spłaty całej
> [...]

    To normalne.

    > Jakie mam możliwości? Skąd ściągnąć/ kupić materiały na ten temat? Czy
    > znacie procedurę windykacji należności tego i innych polskich banków? Jakie
    > ustawy/ przepisy regulują procesy windykacji należności bankowych?

    Nie wiem jaka to kwota, i prawnikiem nie jestem, ale nie widze sensu
    doprowadzac tego do sądu, bo to sie nie oplaca.

    Staralbym sie przekonac bank, ze chce kredyt splacic, tylko w dluzszym
    okresie - jesli w ogole jest to mozliwe. Moze dobrze zrobilaby obietnica
    splaty konkretnej czesci zadluzenia jesli zgodza sie na rozlozenie
    naleznosci w czasie.

    Zakladam, ze stac Cie przynajmniej na regularna splate biezacych odsetek +
    czesci kapitalu.

    Szczerze mowiac taki kredyt - ktory nie sluzy do inwestycji itp, czyli
    nie zarobi na siebie - to blad, zwlaszcza, jesli nie ma pewnosci,
    ze trudna sytuacje da sie szybko pokonac. Inna sprawa, ze czasem
    trudno jest nie popelnic bledu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator