  • 21. Data: 2009-06-19 10:14:36
    Temat: Re: Wilk w zagrodzie
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:h1fmkk$67m$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > "skippy" <m...@o...the.moon> wrote in message

    > technicznie masz racje, ale czuje że w TVN'ie ze sie udało super
    > "prywatyzowac" :).

    Tak mówili?
    Dobre:)))

  • 22. Data: 2009-06-19 10:15:55
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Jerzy Olszewski"

    > Dlatego, że póki nie jest ona sprywatyzowana, to jest tzw. instytucją
    > nonprofit, czyli taką, która ma, w założeniu, zakumulowane zyski, o ile
    > takie się pojawią, przeznaczać w całości na poprawę infrastruktury lub na
    > zmniejszenie kosztów transakcji po to, by ten obrót zwiększać i udrażniać.

    Podaj źródło.

  • 23. Data: 2009-06-19 10:19:51
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "Jerzy Olszewski"

    > Podaj źródło.

    Po co się pytasz? Przecież wiesz, że nie ma takiego źródła. Olszewski
    dyskutuje z lustrem. Najpierw wymyśli tezę a potem ją bohatersko zwalcza.
    Pokazałem to kilka razy. Szkoda czasu.

  • 24. Data: 2009-06-19 10:31:42
    Od: k...@o...pl

    ??

> [...]
    >
    > Państwo w tym wypadku nie jest w pełnym sensie właścicielem , a jedynie
    > zarządcą i organizatorem.
    >
    > Po prywatyzacji rolę tą przejmie chciwość właściciela, która, też
    > modelowo, powinna sprzyjać rozwojowi giełdy i wtedy może dopiero będzie
    > podstawa do dzielenia się zyskiem, jako właśnie premią za to zarządzanie.
    >
    > Obecnie już sam fakt istnienia dużego zakumulowanego zysku WGPW może być
    > powodem do uzasadnionej krytyki prezesa, bo oznacza, że opłaty mogłyby
    > być mniejsze lub infrastruktura lepsza.
    >
    > To samo, a może nawet i bardziej dotyczy KDPW.

    Już Ci napisałem, daj sobie spokój z z popisem swojej "mądrości". Ten stek bzdur
    praktykujemy przez 20 lat i jak widać niczego Was nie nauczył. Jak prywaciarz
    przejmie to na pewno zmniejszy prowizję, zwłaszcza monopolistycznej giełdy. :-
    ))) Załóż chłopie sobie prywatną giełdę i konkuruj, to może choć teoretycznie
    będzie szansa na zmniejszenie prowizji i podniesienie jakości. Niestety też
    tylko teoretycznie, bo jak pokazał rynek telekomunikacji, ubezpieczeń itd. przy
    małej ilości podmiotów istnieje taka instytucja jak zmowa. Tak w ogóle, to
    przeczytaj swój wątek i zastanów się co pisałeś, na co ja odpowiedziałem i o
    czym nadal piszesz???

  • 25. Data: 2009-06-19 10:37:15
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl> napisał(a):

    XXL - niedawno twierdziłeś, że żadnego kryzysu nie ma i nie będzie.
    Jednak wreszcie dostrzegłeś. Dowodzi to, że czegoś się jednak uczysz.
    Gratuluje refleksu. Balcerowicz też już widzi ? :)

    Pisałem, że nie będzie żadnej katastrofy gospodarczej a polska gospodarka
    odnotuje jedynie wyraźne spowolnienie.
    Wielu tutaj wieszczyło istną apokalipsę gospodarczą. Moje stanowisko było
    znacznie bardziej umiarkowane.
    Wyprzedzające wskaźniki koniunktury sygnalizują lekkie ożywienie w drugiej
    połowie 2009r.
    Polecam komentarz W.Białka w dzisiejszym "Parkiecie".

  • 26. Data: 2009-06-19 11:47:17
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > george <g...@v...pl> napisał(a):

    > Z choinki się urwałeś, kolego?
    > Już zapomniałeś, że mamy ogólnoświatowy kryzys i recesję największą od
    > kilkudziesięciu lat?
    > Czy nie wiesz, że dynamika PKB w Polsce spadła z 6,5% w 2007r. prawie do
    > zera?
    > Poszukaj sobie jaki uszczerbek dla budżetu oznacza spadek PKB o 1%.
    > Nie żyjesz na Marsie, żeby abstrahować od rzeczywistości.

    Jak na prawdziwych lyberałów przystało, kryzys zwalczają podwyżką podatków
    :)
    Ciule.

  • 27. Data: 2009-06-19 12:29:28
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " XXL" <d...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > kaczka je obniża.
    > Dla mnie liczy sie mój PIT i zapłacony VAT i cała ta reszta, a mordy w
    > telewzji niech sobie bedą jakie chcą.
    > Fakty są takie jakie są.
    >
    > Z choinki się urwałeś, kolego?
    > Już zapomniałeś, że mamy ogólnoświatowy kryzys i recesję największą od
    > kilkudziesięciu lat?
    > Czy nie wiesz, że dynamika PKB w Polsce spadła z 6,5% w 2007r. prawie do
    > zera?
    > Poszukaj sobie jaki uszczerbek dla budżetu oznacza spadek PKB o 1%.
    > Nie żyjesz na Marsie, żeby abstrahować od rzeczywistości.

    rozumiem że nie można dyskutować o faktach bo kryzys ?
    1% PKB to jakies 10 mld. wychodzi na to że Kaczka zrobiła obniżke podaktów
    wielkosci 3% PKB...
    a tusk zrobi podwyżke pewnie z "pinć" procentów.
    Kryzys kryzysem, ale efektywne decyzje tuska moge sobie komentować ? czy też
    nie pozwalasz ?

    george

  • 28. Data: 2009-06-19 22:36:31
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > połowie 2009r.
    > Polecam komentarz W.Białka w dzisiejszym "Parkiecie".

    To ciesz się Balcerowiczowski klakierze, że twoim Platformianym idolom ...

    (8-ma minuta filmu) ....

    "Polska a waluta euro" - pierwsza debata studentów INP UW i polityków (cz.
    6)
    http://www.asme.pl/123249312795126.shtml

    nie udało się "na czas" wprowadzić w naszym kraju eurowaluty, bo "z
    wyraźnego spowolnienia" mogłoby się zrodzić najzwyczajniejsze zwijanie PKB -
    odnotowywane dzisiaj w całej EURO-pie....

    Matko Boska, chroń mnie Unią Euro ERM II i Platformą .....

    http://www.korespondent.pl/index.php?x=artykul_r1&id
    =6176

    "[...] Dalszych konsekwencji można doszukać się w samym koszcie utrzymania
    kursu wyznaczonego w umowie z Europejskim Bankiem Centralnym (który
    nadzoruje wypełnianie założeń ERM). Każdorazowy spadek wartości waluty
    powinien być rekompensowany albo zmianą stóp procentowych albo skupem
    pieniędzy z rynku, co doprowadzi do wzrostu ich wartości. Bank centralny
    Łotwy robił to już kilkanaście razy, a koszt tych działań można wycenić już
    na ponad 1mld euro. W stosunku do niewielkiej gospodarczo Łotwy kwota wydaje
    się być ogromna.[...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/