  • Data: 2004-02-06 13:52:47
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: devnull <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Feb 2004 11:28:45 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Dentarg <d...@i...com> wrote:
    >To chyba
    >
    >A czy ja gdzies pisze, ze byly one konieczne?
    >Gdyby inwestor mial kase na dalsze dotowanie rozwoju - oplat nie byloby.
    >Widocznie tej kasy w tej chwili nie ma. Nie ma bo prawdopbodobnie zajda
    >zmiany wlasnosciowe i zarzad zostal zobowiazany przez glownego udzialowca do
    >podrasowania wynikow.
    >A chyba wiesz, ze zyski mozna w szybki sposob wykazac?
    >Pozwalniac ludzi, powprowadzac oplaty. I cos w tym stylu zrobili. Widocznie
    >im sie spieszylo.

    Niewykluczone, ze powyzej masz racje, szkoda tylko, ze w takim wypadku z trudem
    budowane zaufanie klientow przestaje sie zupelnie liczyc. IMHO to brak myslenia
    perspektywicznego. Mozna przeciez bylo znalezc inna droge na szybkie
    zwiekszenie zyskow. Chociazby zrezygnowac z wiekszej czesci reklam, bank juz
    byl znany i bez niej, a jak sam podajesz na reklame banki wirtualne wydaja
    znacznie wiecej niz banki tradycyjne. Tak czy siak obecne posniecie bylo zle,
    oszczednosci nalezalo szukac gdzie indziej, tam gdzie nie wplyneloby to na
    marke banku.

    >Stary - ale ja nie uwazam, zebym mogl go przekonac. On wie swoje i tyle.
    >Ja wiem swoje. Wiem, ze zachodnie instytiucje nie wchodza na rynek, chociaz
    >mialy takie zamiary (nawet ING Direct chcial wejsc).
    >Kilka projektow zaniechano.
    >Pytam sie DLACZEGO?!?

    Bo chca szybkich zyskow, jak z krajow 3 swiata, a tu sie okazuje, ze inwestycje
    w bank internetowy musza byc bardziej dlugoterminowe, powyzej 3 lat - ale to i
    tak krocej niz w bank tradycyjny - sam pisales, ze caly BRE sie zwroci
    inwestorowi dopiero za 8 lat, a w przypadku innych bankow w terminie jeszcze
    dluzszym.

    >Ty z devnullem na sile cos chcesz udowodnic. Lachowski jest idiota i do dupy
    >managerem ;) - ale czy to znaczy ze nikt sie nie zainteresowal polskim

    Nie musieli wydawac na mbank i multi 50 mln $, VWBd wydal tylko kilka mln
    zlotych i ma sie dobrze. Mieliby juz z mbanku zyski gdyby nie przeinwestowanie
    w "gadzety" i nietrafne decyzje.

    >Ja uwazam, ze wprowadzenie oplat w mBanku wiazalo sie z potrzeba szybkiego
    >uzyskania wynikow finansowych.
    >To znowu zwiazane jest z innymi ruchami - przede wszystkim w Niemczech.

    Pewnie tak, tylko dlaczego kosztem utraty marki? To byl blad.

    >są przez bardzo wysokie wydatki ponoszone na marketing. Różnica pomiędzy
    >tradycyjnym a wirtualnym bankiem wynosi aż 0,124$ z każdego powierzonego
    >dolara.

    Wlasnie.

    >Khem, nie wiem o kim mowa, ale ja jestem magister zarzadzania i marketingu
    >;) I w czasie studiow mialem tylko Finanse ;D ROTFL

    Najciemniej pod latarnia...

    dn