  • Data: 2008-12-23 08:44:47
    Temat: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W kwestii formalnej: od 5 dni jest to przestępstwem z zagrożeniem karą
    > pozbawienia wolności do lat 2 (art. 267 par. 2 kk).

    Wątpię. Zwróć uwagę na określenie "bez uprawnienia". Kwestią dyskusyjną jest
    czy WLAN dostępny publicznie, a zatem nastawiony na logowanie do sieci
    innych komputerów, także obcych, można podpiąć pod ten paragraf. Gdyby
    chodziło o sieć zabezpieczoną, a ja próbowałbym obejść/złamać hasło to co
    innego. Paragraf pierwszy wspomnianego artykułu to precyzuje, a drugi
    rozszerza zakres działania o system informatyczny.
    Zwróć też uwagę, iż w praktyce trudno jest rozpoznać, która sieć jest
    "legalna", np. oferowana przez kawiarenkę czy UM, a która prywatna. Wreszcie
    trudno mówić o "pokrzywdzonym" (par. 5), skoro sam udostępnia sieć
    publicznie.

    W moim przekonaniu ten artykuł ma chronić przed włamaniami, co w ogóle nie
    ma miejsca w moich rozważaniach. Inna sprawa, iż ciekawy punkt KK biorąc pod
    uwagę aferę Rywina, notoryczne podsłuchiwanie i nagrywanie, a wreszcie
    zapowiedzi przeglądania naszych komputerów przez policję drogą internetową.