  • Data: 2008-12-23 12:03:33
    Temat: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I tu masz rację, zgodnie z prawem telekomunikacyjnym usługodawca powinien
    > poinformować usługobiorcę o instalacji cookie na jego komputerze.
    > Tyle, że w takim przypadku nie ma zastosowania PT.

    PT?

    > To tak jak ze złodziejem: czy mam prawo "pacnąć" jego samochód farbką na
    > tylnej szybie, żeby później łatwiej rozpoznać sprawcę.

    No nie wiem. Jeśli pacnięcie wyrządzi szkodę większą niż szkoda poczyniona
    przez złodzieja to bym się zastanawiał.

    > Ależ proszę bardzo:
    >
    > pytanie: whois 87.105.100.22
    >
    > Chyba nie sądzisz, że użytkownik internetu jest anonimowy?

    Wszystko ślicznie, tylko piszę ze stałego łącza w domu. Pamiętaj, że z owego
    feralnego WLANu mogłem korzystać 10 min. przeglądając strony www. whois tu
    nic nie pomoże, bo zaprowadzi do routera "pokrzywdzonego". Trzeba byłoby
    ustalić jak sądzę numer MAC karty sieciowej, a potem jeszcze... jakoś...
    odszukać komputer, który może już być setki kilometrów dalej, udowadniając,
    że to właśnie z niego łączyłem się owe 10 min. oglądając Interię na
    przykład.