  • Data: 2008-12-23 12:32:23
    Temat: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 13:03:33 +0100, Szymon napisał(a):

    > PT?

    Art. 173 ustawy z 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne.

    > No nie wiem. Jeśli pacnięcie wyrządzi szkodę większą niż szkoda
    > poczyniona przez złodzieja to bym się zastanawiał.

    Jeśli.

    > Trzeba byłoby ustalić jak sądzę numer MAC karty sieciowej, a potem
    > jeszcze... jakoś... odszukać komputer, który może już być setki
    > kilometrów dalej, udowadniając, że to właśnie z niego łączyłem się owe
    > 10 min. oglądając Interię na przykład.

    Wszystko to prawda. Sądzę, że ustalenie MAC to 2 minuty, odnalezienie
    komputera o zadanym MAC -- jeśli akurat jest połączony -- kolejne 22
    minuty.
    Można także użytkownika rozpoznać po analizie pakietów, jakie sobie on
    zażyczył z tej sieci. Zważ, że pytałeś o połączenie z bankiem ;-)
    Domyślnie: z Twoim bankiem ;-) i teraz już pytanie dla ekspertów: na ile
    zabezpieczenie transmisji SSL uniemożliwi podgląd pakietów na tyle
    dobrze, aby się nie udało sprawdzić, które akurat konto bankowe
    przeglądałem.
    Jest jeszcze poczta elektroniczna, komunikatory (także treść
    komunikatów).
    Do tego nawet Echelon nie jest potrzebny ;-)

    BTW mieliśmy niedawno problem z gościem, który na forum reklamował
    konkurencyjne forum. Dłużej pisałem do niego listela w rodzaju "nie rób
    tego, bo będzie wstyd jak się ludzie dowiedzą, że taka poważna firma jak
    XYZ robi takie spamerskie triki", niż ustalenie jego imienia, nazwiska,
    adresu poczty elektronicznej oraz powiązania z ową firmą...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl