  • 11. Data: 2003-09-12 17:47:50
    Temat: Re: W czym brać kredyt?
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Cris" <k...@W...onet.pl> wrote in message
    news:1a8d.00000855.3f619d71@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    > Jaką walutę należy obecnie wybrać? Mam zamiar kupić mieszkanie na kredyt.

    Jak się domyślam będzie to kredyt spłacany przez kilkanaście lat.
    Spokojny sen zapewniać się zdaje wtedy zasada - w takiej walucie w jakiej
    zarabiasz.

    TomekD

  • 12. Data: 2003-09-12 18:23:36
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 12 Sep 2003 19:47:50 +0200, "TomekD"
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >"Cris" <k...@W...onet.pl> wrote in message
    >
    >Jak się domyślam będzie to kredyt spłacany przez kilkanaście lat.
    >Spokojny sen zapewniać się zdaje wtedy zasada - w takiej walucie w jakiej
    >zarabiasz.

    Spokojny sen nie rowna sie wiekszy zysk. Gdyby wszyscy stosowali sie
    do twojej zasady nie istanialaby zadna gielda papierow wartosciowych
    na swiecie, ani rynek walutowy ani jeszcze pare innych rynkow. Jeden
    woli zaplacic wiecej za bezpieczenstwo, drugi woli zaryzykowac i na
    tym zarobic (albo stracic - na tym polega ryzyko). Prosze nie odmawiac
    tym drugim prawa do brania kredytow walutowych.

    PG, posiadacz kredytu w CHF

  • 13. Data: 2003-09-13 11:14:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "" <t...@p...onet.pl> writes:

    > Rata może nie ale porównaj ile masz jeszcze do spłacenia (w PLN) po
    > aktualnym
    > kursie sprzedaży CHF, w stosunku do sytuacji gdybyś wzięła kredyt w PLN.

    Przy wzroscie 10% - tylko 10% wiecej.

    > Popełniasz bład w rozumowaniu, który niestety często występuje na tej
    > liście.
    > Mianowicie, ludzie sądzą, że jeżeli kurs sprzedaży CHF wzrasta np. o 10% to
    > jest to równoważne wzrostowi oprocentowania o 10%.

    Nie jest. Oprocentowanie ma wiekszy wplyw na wysokosc raty przy zalozonym
    okresie kredytu :-)
    Wzrost kursu o 10% to po tylko wzrost rat o 10%.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 14. Data: 2003-09-13 13:45:05
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Jestes w bledzie i to bardzo.
    wystarczy ze kurs CHF wzrosnie o ok. 20% (zalezne jest to od parametrow
    kredytu) i raty robia sie rowne.
    Podaj oprocentowanie kredytu w CHF, wysokosc kredytu i na ile lat a podam ci
    wyniki dokladne. Pewnie raty rowne placisz.

    Użytkownik "maja" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mówiłam o wysokości raty - nie obliczałam oprocentowania. Przez te 4 lata
    > zapłaciłam dużo dużo mniej w przeliczeniu na PLN niż bym zapłaciła przy
    > kredycie w PLN (kiedy kurs rósł - równocześnie spadło oprocentowanie).
    Poza

  • 15. Data: 2003-09-13 19:56:55
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "maja" <m...@g...pl> wrote in message
    > Dopiero jak oprocentowanie PLN będzie prawie takie jak CHF, będzie mi się
    > opłacało przewalutować kredyt.

    a raczej kiedy oprocentowanie CHF będzie takie jak PLN :)
    w PLN oprocentowanie raczej nie spadnie do 2-3 %, a CHF może wzrosnąć i to
    jeszcze w tym roku

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 16. Data: 2003-09-15 08:05:53
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    > Jak masz dość kasy, żeby spłacać na początku wysokie raty - to w PLN, jak
    > masz mniej kasy - to w CHF. Ja mam kred.w CHF od 4 lat i rata nigdy nie
    > zbliżyła się nawet do tej, którą bym płaciła, jakbym wybrała PLN.

    Tak, bo 4 lata temu różnica oprocentowania była drastyczna. Obecnie już tak
    nie jest.
    Dowiedz sięile w CHF pozostało Ci do spłaty, przelicz to po kursie po jakim
    spłacasz (najprawdopodobniej kurs sprzedaży tego banku), wyjdzie Ci kwota w
    PLN.
    Teraz idź np do PKOBP i poproś o symulację kredytu na taką kwotę i na ten
    sam okres co Ci pozostał w PLN. Porównaj to teraz z ratą spłacaną w CHF
    przeliczoną po kursie po jakim spłacasz. Możesz się zdziwić...

  • 17. Data: 2003-09-15 09:05:22
    Od: rk <r...@p...onet.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisal:

    >a raczej kiedy oprocentowanie CHF będzie takie jak PLN :)
    >w PLN oprocentowanie raczej nie spadnie do 2-3 %, a CHF może wzrosnąć i to
    >jeszcze w tym roku

    A można wiedzieć na jakiej podstawie te wnioski? Śledzę LIBOR6M - od końca
    lutego oscyluje w okolicach 0,30 - 0,35 i nie widzę tendencji wzrostowych.
    --
    Robert Kamiński

  • 18. Data: 2003-09-15 09:14:23
    Od: rk <r...@p...onet.pl>

    "Darek" <g...@p...fm> napisal:

    >Jestes w bledzie i to bardzo.
    >wystarczy ze kurs CHF wzrosnie o ok. 20% (zalezne jest to od parametrow
    >kredytu) i raty robia sie rowne.

    Bajki Pan piszesz, z moch wyliczeń wynika że wzrost musiałby sięgać 40%
    i to w odniesieniu do dzisiejszego już bardzo wysokiego kursu. Jak dla
    mnie to czysta fantazja.... Na przestrzeni ostatniego roku amplituda
    wyniosła ok. 12%, a zmiana między początkiem a końcem tego okresu
    wyniosła ok. 2,7 %. Jak widać nawet różnica skrajnych notowań w tym
    okresie nie zbliżyły się specjalnie do Twoich 20%, nie mówiąc o 40%...
    Zakładając stały wzrost (co osobiście uważam za śmieszne założenie)
    owe 20% CHF osiągnie po 7,5 roku a 40% po 15 latach...
    --
    Robert Kamiński

  • 19. Data: 2003-09-15 10:30:30
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Podaj o jaka kwote kredytu chodzi i na ile lat to ci podam dokladna wartosc.
    Ta liczba dotyczy mojego kredytu. Wiec nie pisz ze pisze bajki. Jesli tak
    twierdzisz to przedstaw swoje wyliczenia.
    Poza tym wez pod uwage ze oprocentowanie kredytu w PLN bedzie realtywnie
    dosc szybko malalo (biorac pod uwage okres kredytowania)
    Wiec czekam na dane to podam ci liczbe.

  • 20. Data: 2003-09-15 10:55:28
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Od kiedy to na kredycie sie zarabia?? Chyba zebys ty udzielal.
    Co najwyzej mozesz mniej stracic.