    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa Business z Multibanku
    Date: Thu, 11 Aug 2005 15:56:08 +0000 (UTC)

    <j...@-...devguide.net> napisal(a):

    > Opłaty i prowizje i tak idą w koszty, więc to nie jest problem.

    W cudzej firmie to pewnie nie, ale w swojej one nadal kosztują, tyle że
    o 19% mniej (no, chyba że ktoś nie jest na liniowym i wskakuje w wyższe
    progi).

    > Poza
    > tym, w cenie karty jest ubezpieczenie. Pakiet Bezpieczna VISA nie
    > zachwyca, ale ubezpieczenie podróżne (na właściciela + 2 osoby
    > towarzyszące) nie jest chyba takie złe, chociaż nie porównywałem z
    > innymi pakietami do innych kart charge.

    No... wiesz, ale ubezpieczenie się aktywuje w przypadku płatności za
    pobyt lub przelot. Ja tutaj widzę sporo niejasności w przypadku
    konieczności skorzystania z ubezpieczenia ("uważamy, że pana
    ubezpieczenie się skończyło w dniu wylotu, bo nie kupił pan biletu
    powrotnego, i co nam pan teraz zrobi?"), ale powiedzmy, że to
    fatalistyczne wizje. Natomiast co jeśli jadę autem do Chorwacji i
    płacę za kwaterę w gotówce (bo inaczej się nie da)? Wtedy kicha.
    Nie przeceniałbym tego ubezpieczenia. IMHO taki bajer.

    > Wypukłość i znaczek VISA mogą
    > pomóc w sytuacjach awaryjnych, gdy płaszczaki wysiadają, więc niektórym
    > to się chyba mimo wszystko opłaca.

    Tak, to prawda, w końcu sam szukam wypukłej karty dla jej wypukłości.
    Tyle że tak jak to ktoś napisał - jest to strasznie drogo, nawet w
    porównaniu z kartami kredytowymi. KK możesz mieć taniej i w dodatku masz
    świadomość, że jak nie spłacisz, to trudno, zapłacisz odsetki, ale świat
    się nie zawali. A nie wiem, jak się skończy zrobienie debetu powiedzmy
    3k na koncie w Multi. ;-)

    No i kredytowej możesz używać. Charge'ową najlepiej schować do szuflady,
    bo każde jej użycie to jeszcze większe koszta. ;-)

    > A sposób obsługi, cóż, jak to charge. Mało wygodne, ale bezpieczniejsze
    > niż płaszczak, no i kasa może poleżeć na rachunku lokacyjnym albo na
    > lokacie, więc nie właściciel tak naprawdę nie traci zbyt wiele na tych
    > opłatach i prowizjach.

    Hmmmmm, już liczyłem, że 1,30% od 4000 zł to 52 zł. 4000 wsadzone na
    lokatę miesięczną 5% to... 16 zł. Strata 38 zł - super biznes. ;-)

    --
    Samotnik