  • Data: 2005-08-11 18:03:48
    Temat: Re: Visa Business z Multibanku
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net> szukaj wiadomości tego autora

    Samotnik wrote:

    > No... wiesz, ale ubezpieczenie się aktywuje w przypadku płatności za
    > pobyt lub przelot. Ja tutaj widzę sporo niejasności w przypadku
    > konieczności skorzystania z ubezpieczenia ("uważamy, że pana
    > ubezpieczenie się skończyło w dniu wylotu, bo nie kupił pan biletu
    > powrotnego, i co nam pan teraz zrobi?"), ale powiedzmy, że to

    Tak może być w przypadku ubezpieczenia do każdej karty. Poza tym jest
    to trochę sztuczny problem, bo przecież każdy wyjazd/wylot ma swój
    planowany powrót :)

    > fatalistyczne wizje. Natomiast co jeśli jadę autem do Chorwacji i
    > płacę za kwaterę w gotówce (bo inaczej się nie da)? Wtedy kicha.
    > Nie przeceniałbym tego ubezpieczenia. IMHO taki bajer.

    No tak, ale mówisz o wyjazdach prywatnych, do których VISA Business
    rzeczywiście kiepsko pasuje. Wyjazdy i pobyty o charakterystyce
    'biznesowej' to trochę inna kategoria. Zwykle wykupujesz wtedy
    przejazdy/przeloty tam i z powrotem oraz jadasz i nocujesz tam gdzie
    karty akceptują. A ubezpieczenie przydaje się bo nie zawsze jest czas
    na wybór i wykupienie polisy podróżnej.

    Karty charge powstały m.in. po to by pracownik/szef nie musiał
    podróżować z gotówką lub czekami podróżnymi. Można oczywiście
    skorzystać w tym samym celu z KK, ale KC łatwiej uzyskać.

    > Tak, to prawda, w końcu sam szukam wypukłej karty dla jej wypukłości.
    > Tyle że tak jak to ktoś napisał - jest to strasznie drogo, nawet w
    > porównaniu z kartami kredytowymi. KK możesz mieć taniej i w dodatku masz
    > świadomość, że jak nie spłacisz, to trudno, zapłacisz odsetki, ale świat
    > się nie zawali. A nie wiem, jak się skończy zrobienie debetu powiedzmy
    > 3k na koncie w Multi. ;-)

    Ale czy dostaniesz KK na firme? Takich kart jest mniej niż KK dla osób
    fizycznych. Rozmawiamy o dwóch różnych kategoriach produktów, dla osób
    fizycznych oraz dla firm.

    > No i kredytowej możesz używać. Charge'ową najlepiej schować do szuflady,
    > bo każde jej użycie to jeszcze większe koszta. ;-)

    Kartę charge dostaniesz bez sprawdzania zdolności kredytowej jak w to ma
    miejsce w przypadku KK. Karta charge nie ma wpływu na Twoją zdolność
    kredytową, co może mieć znaczenie kiedy będziesz chciał występować o
    kredyt. Zatem jakieś plusy są. Oczywiście nie mogą one przesłonić
    minusów :)

    > Hmmmmm, już liczyłem, że 1,30% od 4000 zł to 52 zł. 4000 wsadzone na
    > lokatę miesięczną 5% to... 16 zł. Strata 38 zł - super biznes. ;-)

    Nie twierdzę, że to jakieś cudo. Całkiem sporo sobie za to sreberko
    życzą. Ale można nim szpanować, że to platyna i wkurzyć szwagra albo
    zaszpanować przed kobietą, co jest dla niektórych bezcenną zaletą ;-)

    --
    Jacek
    jacek>at<devguide>dot<net