  • 1. Data: 2005-08-11 12:18:54
    Temat: Visa Business z Multibanku
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Szukam karty dla siebie - zależy mi nie na kredycie, a raczej na fakcie
    wypukłości karty. No i przypadkiem trafiłem na charge'ową Visę Business
    (dla przedsiębiorców) w Multibanku. Tylko tak patrzę w TOiP i widzę, że
    jest 100 zł za wydanie + 75 rocznie + 150 za wydanie zastępczej... Czy
    to Waszym zdaniem nie jest nieco drogo jak na taką (de facto) wypukłą
    Visę Electron?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2005-08-11 12:35:36
    Temat: Re: Visa Business z Multibanku
    Od: trainer <t...@p...org>

    Samotnik wrote:
    > Tylko tak patrzę w TOiP i widzę, że
    > jest 100 zł za wydanie + 75 rocznie + 150 za wydanie zastępczej... Czy
    > to Waszym zdaniem nie jest nieco drogo jak na taką (de facto) wypukłą
    > Visę Electron?

    naszym zdaniem jest za drogo, ale co dla ich marketingu znaczy nasze
    zdanie?
    jak masz konto w mbanku dłużej niż pół roku, to na podstawie historii
    rachunku możesz za darmo dostać Vise na rok (no chyba że w historii nic
    się nie dzieje), a za rok zrezygnujesz i przeniesiesz gdzie indziej -
    pełno promocji niemal w każdym banku karta kredytowa za darmo, więc nie
    tylko 75 ale nawet 25 to drogo w dzisiejszych czasach

    pozdrawiam
    trainer

  • 3. Data: 2005-08-11 12:39:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@W...samotnik.art.pl> napisal(a):
> [...]
    > jest 100 zł za wydanie + 75 rocznie + 150 za wydanie zastępczej... Czy
    > to Waszym zdaniem nie jest nieco drogo jak na taką (de facto) wypukłą

    Ueee, jeszcze jest prowizja 1,30%. Myślałem, że przy takich opłatach to
    chociaż prowizja będzie minimalna...

    Czyli zrobisz zakupy za 4000 zł. Te 4000 zł i tak musisz mieć na pojutrze
    na rachunku bo zaraz będzie okres rozliczeniowy. Bank od tego pobierze
    52 zł prowizji, a za przyjemność bycia obdartym w ten sposób musisz
    zapłacić 100 zł na wstępie i 75 co rok. Faaaaaajnie. Już widzę te tłumy
    walące drzwiami i oknami. ;) Debet w Inteligo (fakt - nieduży) jest o
    niebo tańszy, a właściwie tak samo funkcjonalny, pomijając brak
    wypukłości karty.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2005-08-11 12:47:24
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Samotnik wrote:
    > Ueee, jeszcze jest prowizja 1,30%. Myślałem, że przy takich opłatach
    > to chociaż prowizja będzie minimalna...

    niestety normalka dla kart biznesowych.
    Popatrz lepiej na KK dla firm w INGu - i sprawdz w VW Banku direct

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-08-11 15:23:04
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > walące drzwiami i oknami. ;) Debet w Inteligo (fakt - nieduży) jest o
    > niebo tańszy, a właściwie tak samo funkcjonalny, pomijając brak

    Opłaty i prowizje i tak idą w koszty, więc to nie jest problem. Poza
    tym, w cenie karty jest ubezpieczenie. Pakiet Bezpieczna VISA nie
    zachwyca, ale ubezpieczenie podróżne (na właściciela + 2 osoby
    towarzyszące) nie jest chyba takie złe, chociaż nie porównywałem z
    innymi pakietami do innych kart charge. Wypukłość i znaczek VISA mogą
    pomóc w sytuacjach awaryjnych, gdy płaszczaki wysiadają, więc niektórym
    to się chyba mimo wszystko opłaca.

    A sposób obsługi, cóż, jak to charge. Mało wygodne, ale bezpieczniejsze
    niż płaszczak, no i kasa może poleżeć na rachunku lokacyjnym albo na
    lokacie, więc nie właściciel tak naprawdę nie traci zbyt wiele na tych
    opłatach i prowizjach.

    Tak sobie gdybam nad kawą...

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2005-08-11 15:56:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@-...devguide.net> napisal(a):

    > Opłaty i prowizje i tak idą w koszty, więc to nie jest problem.

    W cudzej firmie to pewnie nie, ale w swojej one nadal kosztują, tyle że
    o 19% mniej (no, chyba że ktoś nie jest na liniowym i wskakuje w wyższe
    progi).

> [...]
    > zachwyca, ale ubezpieczenie podróżne (na właściciela + 2 osoby
    > towarzyszące) nie jest chyba takie złe, chociaż nie porównywałem z

    No... wiesz, ale ubezpieczenie się aktywuje w przypadku płatności za
    pobyt lub przelot. Ja tutaj widzę sporo niejasności w przypadku
    konieczności skorzystania z ubezpieczenia ("uważamy, że pana
    ubezpieczenie się skończyło w dniu wylotu, bo nie kupił pan biletu
    powrotnego, i co nam pan teraz zrobi?"), ale powiedzmy, że to
    fatalistyczne wizje. Natomiast co jeśli jadę autem do Chorwacji i
    płacę za kwaterę w gotówce (bo inaczej się nie da)? Wtedy kicha.
    Nie przeceniałbym tego ubezpieczenia. IMHO taki bajer.

    > Wypukłość i znaczek VISA mogą
    > pomóc w sytuacjach awaryjnych, gdy płaszczaki wysiadają, więc niektórym
    > to się chyba mimo wszystko opłaca.

    Tak, to prawda, w końcu sam szukam wypukłej karty dla jej wypukłości.
    Tyle że tak jak to ktoś napisał - jest to strasznie drogo, nawet w
    porównaniu z kartami kredytowymi. KK możesz mieć taniej i w dodatku masz
    świadomość, że jak nie spłacisz, to trudno, zapłacisz odsetki, ale świat
    się nie zawali. A nie wiem, jak się skończy zrobienie debetu powiedzmy
    3k na koncie w Multi. ;-)

    No i kredytowej możesz używać. Charge'ową najlepiej schować do szuflady,
    bo każde jej użycie to jeszcze większe koszta. ;-)

> [...]
    > niż płaszczak, no i kasa może poleżeć na rachunku lokacyjnym albo na
    > lokacie, więc nie właściciel tak naprawdę nie traci zbyt wiele na tych

    Hmmmmm, już liczyłem, że 1,30% od 4000 zł to 52 zł. 4000 wsadzone na
    lokatę miesięczną 5% to... 16 zł. Strata 38 zł - super biznes. ;-)

    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-08-11 18:03:48
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > ubezpieczenie się skończyło w dniu wylotu, bo nie kupił pan biletu
    > powrotnego, i co nam pan teraz zrobi?"), ale powiedzmy, że to

    Tak może być w przypadku ubezpieczenia do każdej karty. Poza tym jest
    to trochę sztuczny problem, bo przecież każdy wyjazd/wylot ma swój
    planowany powrót :)

    > fatalistyczne wizje. Natomiast co jeśli jadę autem do Chorwacji i
    > płacę za kwaterę w gotówce (bo inaczej się nie da)? Wtedy kicha.
    > Nie przeceniałbym tego ubezpieczenia. IMHO taki bajer.

    No tak, ale mówisz o wyjazdach prywatnych, do których VISA Business
    rzeczywiście kiepsko pasuje. Wyjazdy i pobyty o charakterystyce
    'biznesowej' to trochę inna kategoria. Zwykle wykupujesz wtedy
    przejazdy/przeloty tam i z powrotem oraz jadasz i nocujesz tam gdzie
    karty akceptują. A ubezpieczenie przydaje się bo nie zawsze jest czas
    na wybór i wykupienie polisy podróżnej.

    Karty charge powstały m.in. po to by pracownik/szef nie musiał
    podróżować z gotówką lub czekami podróżnymi. Można oczywiście
    skorzystać w tym samym celu z KK, ale KC łatwiej uzyskać.

> [...]
    > świadomość, że jak nie spłacisz, to trudno, zapłacisz odsetki, ale świat
    > się nie zawali. A nie wiem, jak się skończy zrobienie debetu powiedzmy

    Ale czy dostaniesz KK na firme? Takich kart jest mniej niż KK dla osób
    fizycznych. Rozmawiamy o dwóch różnych kategoriach produktów, dla osób
    fizycznych oraz dla firm.

    > No i kredytowej możesz używać. Charge'ową najlepiej schować do szuflady,
    > bo każde jej użycie to jeszcze większe koszta. ;-)

    Kartę charge dostaniesz bez sprawdzania zdolności kredytowej jak w to ma
    miejsce w przypadku KK. Karta charge nie ma wpływu na Twoją zdolność
    kredytową, co może mieć znaczenie kiedy będziesz chciał występować o
    kredyt. Zatem jakieś plusy są. Oczywiście nie mogą one przesłonić
    minusów :)

    > Hmmmmm, już liczyłem, że 1,30% od 4000 zł to 52 zł. 4000 wsadzone na
    > lokatę miesięczną 5% to... 16 zł. Strata 38 zł - super biznes. ;-)

    Nie twierdzę, że to jakieś cudo. Całkiem sporo sobie za to sreberko
    życzą. Ale można nim szpanować, że to platyna i wkurzyć szwagra albo
    zaszpanować przed kobietą, co jest dla niektórych bezcenną zaletą ;-)

    --
    Jacek
    jacek>at<devguide>dot<net

  • 8. Data: 2005-08-12 00:04:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@-...devguide.net> napisal(a):

    > Ale czy dostaniesz KK na firme? Takich kart jest mniej niż KK dla osób
    > fizycznych. Rozmawiamy o dwóch różnych kategoriach produktów, dla osób
    > fizycznych oraz dla firm.

    No, niby tak, ale: 1) są KK dla firm, 2) właściwie dlaczego dla firm?
    Rozmiawiamy o "firmach" w kontekście działalności gospodarczej, gdzie
    na ogół ta karta to karta dla "szefa-właściciela", który ją równie
    dobrze może wyrobić sobie jako konsument. Wrzucenie odsetek/opłat w
    koszta to chyba nie jest taka krytyczna sprawa, bo to nie są wielkie
    kwoty.

> [...]
    > miejsce w przypadku KK. Karta charge nie ma wpływu na Twoją zdolność
    > kredytową, co może mieć znaczenie kiedy będziesz chciał występować o

    Tutaj faktycznie punkt dla Ciebie. Rzeczywiście dostać łatwo i
    posiadanie też nie ciągnie za sobą skutków 'kredytozdolnościowych'.

    > Zatem jakieś plusy są. Oczywiście nie mogą one przesłonić
    > minusów :)

    No, jak to w każdej stolicy kapitalistycznego kraju. :)

> [...]
    > życzą. Ale można nim szpanować, że to platyna i wkurzyć szwagra albo
    > zaszpanować przed kobietą, co jest dla niektórych bezcenną zaletą ;-)

    A to wygląda jak platyna? Wydawało mi się, że odcień "platynowych" kart
    dla VIPów jest jaśniejszy. :D
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2005-08-12 08:43:57
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Samotnik wrote:

    > A to wygląda jak platyna? Wydawało mi się, że odcień "platynowych" kart
    > dla VIPów jest jaśniejszy. :D

    Ale i tak wystarczy do przyszpanowania przed co mniej zorientowanymi.
    Zawsze to jednak tańszy sposób na błysk niż założenie lokaty na 50.000
    (MultiBank Visa Platinium Credit, jeżeli nie możemy spełnić warunków
    wydania karty) ;-)

    Hmmm... Chyba doszliśmy do wniosku, że Visa Business służy do
    szpanowania :-)))