  • 31. Data: 2003-03-14 13:35:09
    Temat: Re: Re: UWAGA na konto firmowe w INTELIGO!
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Wojtek Piecek wrote:
    > E tam, juz maja ze 6 w warszawie. ;-)

    Polska to nie tylko Warszawa. ;)
    A nawet - lokalizacjami ustepuja takiemu PKO BP (w znaczneiu dla
    wygody przedsiebiorcy)

  • 32. Data: 2003-03-14 18:05:56
    Temat: Re: UWAGA na konto firmowe w INTELIGO!
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > To sobie otwórz konto firmowe w MultiBanku - co za problem? :-)

    Duży, bo na liście tych, dla których ono jest nie ma sp. z o.o.
    Rozważałem BRE, ale w ostateczności wziąłem DB 24 (większość płatności
    do DB w Niemczech, nie płacę prowizji).

    Od poniedziałku będzie można za + 15 zł mieć dostęp do konta via
    Internet (wersja okrojona w stos. do "multikaszowej") - tanio, ale za
    jednym akceptem zatwierdza się tylko jedną operację i nie można
    skopiować sposobu reprezentacji spółki - jeżeli np. są wymagane dwa
    podpisy do przelewu, to w tej wersji jest to niewykonalne.

    PZdr: Dogbert

  • 33. Data: 2003-03-14 18:19:23
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Odszczekuję, co napisałem o zaliczce na konto prywatne w sp. z o.o.
    Rozmawiałem z dwiema księgowymi i obie potwierdziły że skarbowy się
    dopierdoli.
    Ma być tak: bank (czek) - kasa - z kasy gotówka. Pracownikowi
    ostatecznie zaliczkę celową na konto można, ale członkowi zarządu to już
    nie. Jedna z księgowych była bardziej ortodoksyjna i stwierdziła, że jak
    wpłacę zaliczkę pobraną z kasy na konto, to jestem przestępcą.
    Dlaczego członek zarządu ma wozić gotowiznę w walizce, tego nie wyjaśniła.

    > Chyba za bardzo nie znasz ofert konkurencji. Jeśli konto w banku z
    > placówkami - w MultiBanku - jest tańsze niż w Inteligo, to chyba fatalnie to
    > świadczy o Inteligo? A jeszcze niedawno była to IMHO najlepsza oferta.

    Dla mnie oferta jest dobra, jeżeli jest w miarę stabilna - podkreślałem
    to wielokrotnie, że dla mnie bank, co dłubie przy prowizjach to ....
    możesz soie sam dopisać, co dusza zapragnie.

    Ani Inteligo ani Multi nie są konkurencją dla konta dla osoby prawnej,
    bo są to takie "lepsze rory", za których używanie do DG nie musisz się
    nigdzie tłumaczyć. Co nie znaczy, że są to produkty złe - w swojej
    klasie multi to chyba coś jak mercedes (przepraszam tych co wolą BMW).

    Pzdr: Dogbert

  • 34. Data: 2003-03-14 19:03:58
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał
    > Duży, bo na liście tych, dla których ono jest nie ma sp. z o.o.

    Sprawdz moze Nordee (kiedys bylo o tym na pbb), bo tam chyba mozna dla Sp. z
    o.o. miec konto, a kosztuje chyba 10zl/mc.

  • 35. Data: 2003-03-16 11:53:50
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    No Name wrote:

> [...]
    > wpłacę zaliczkę pobraną z kasy na konto, to jestem przestępcą.
    > Dlaczego członek zarządu ma wozić gotowiznę w walizce, tego nie wyjaśniła.

    A jakieś podstawy prawne? Bo sam jestem księgowym i tak robię i tylko
    czekam na kontrolę czytając niektóre wypowiedzi na liście:-)
    Bo IMHO nie ma na to przepisu. Znajoma biegły rewident też nie widzi
    przeciwwskazań.
    Co więcej znam Sp. z o.o., która nie ma kasy. Wszystko idzie przez bank.

    pzdr

    Tomek

  • 36. Data: 2003-03-17 08:10:43
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > czekam na kontrolę czytając niektóre wypowiedzi na liście:-)
    > Bo IMHO nie ma na to przepisu. Znajoma biegły rewident też nie widzi

    Tez cos mi sie wydaje, ze tak.... W dalekiej przeszlosci, jako czlonek
    zarzadu placilem karta i dostawalem przelew na konto karty, jako pokrycie
    wydatkow. I kontrola jakos mi sie nie doczepila - fakt, ze trzeba bylo
    Kontroli tlumaczyc, co to jest karta :-). Nazwalismy to kontem i wszystko
    bylo OK

    > Co więcej znam Sp. z o.o., która nie ma kasy. Wszystko idzie przez
    > bank.

    Eeee... nawet zakupy gotowkowe spinaczy? ?? To juz chyba lekka przesada....

    M.

  • 37. Data: 2003-03-17 08:47:44
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Maciej Bebenek wrote:

    > Eeee... nawet zakupy gotowkowe spinaczy? ?? To juz chyba lekka przesada....

    Wiesz, jak się ma konto w telepekao z prowizją liniową od przelewów:-)
    Pracownik przynosi FV, dostaje przelew na konto i spokój. A jak kwota
    większa to najpierw przelew a potem FV.

    pzdr

    Tomek

  • 38. Data: 2003-03-17 09:50:48
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > przeciwwskazań.
    > Co więcej znam Sp. z o.o., która nie ma kasy. Wszystko idzie przez bank.

    Też tak chciałem, ale chyba sam będę musiał pogrzebać w przepisach. Przy
    przelewie na konto prywatne zachodzi ponoć domniemanie, że zarabiasz na
    oprocentowaniu, więc firma traci z ty zyskujesz. Dla mnie to
    astronomiczna bzdura, o konsekwencją tego jest wożenie gotówki w walizce.
    Rozumiem, że jeżeli członek zarządu miałby na zaliczce powiedzmy milion
    złotych przez pół roku, to należy zrobić z tego pożyczkę. Jeżeli jednak
    chodzi o bieżące wydatki (delagacja zagraniczna może kosztować i 20 000
    zł) to wożenie, czy wypłacanie gotówki z kasy jest nonsensem.
    Problem też z pracownikami rozsianymi po Polsce - mają przyjeżdżać po
    zaliczkę? Tu księgowa nieco się ugięła, ale kręciła nosem. CHyba czas na
    zmiany.
    Innym zagadnieniem jest, że aktywa np. kapitał zkładowy są w wyłacznej
    dyspozycji zarządu - więc na dobrą sprawę, czy trzyma kwoty do wydatków
    bierzących na swoim koncie czy w słoju w lesie to nic skarbowemu do tego.
    Zwrócę się chyba bezpośredni do skarbowego z zapytaniem.

    Pzdr: Dogbert

  • 39. Data: 2003-03-17 09:55:35
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > bylo OK

    > Eeee... nawet zakupy gotowkowe spinaczy? ?? To juz chyba lekka przesada....

    Kupujący płaci kartą, lub z zaliczki otrzymanej na swoje konto lub z
    własnych środków, potem dostaje zwrot wydatków przelewem. Zero obrotu
    gotówką.
    Znam debilne księgowe, co robią wielkie oczy, gdy pracownik zapłaci
    swoją kartą, a potem daje fakture do rozliczenia, na fakturze nie ma
    napisane, że zapłacone gotówką. System się wiesza.

    Pzdr: Dogbert

  • 40. Data: 2003-03-17 11:20:48
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Znam debilne księgowe, co robią wielkie oczy, gdy pracownik zapłaci
    > swoją kartą, a potem daje fakture do rozliczenia, na fakturze nie ma
    > napisane, że zapłacone gotówką. System się wiesza.

    System sie wiesza czy ksiegowa?
    :-)

    M.