  • Data: 2002-12-10 16:05:24
    Temat: Re: Toker - jak to działa?
    Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In news:z1oJ9.102863$A9.1241010@news.chello.at, Joker wrote:

    > 1. Czy masz pewność, że raz na godzinę ?

    Raczej tak, bo on to sygnalizuje i tak mówi instrukcja (tani budzik z
    Fielmanna).

    > 2. Jeżeli kod tokena jest ważny przez 1 minutę, to nie może być
    > synchronizowany w dłuższych przedziałach czasu.

    Przyznam, że tego nie rozumiem. Przecież zegar tokena jest kwarcowy, więc
    chyba przez godzinę utrzyma synchronizację na tyle, żeby było to pomijalne
    po dodaniu bardzo zmiennych czasów odczytywania i wklepywania kodu przez
    człowieka (i - w mniejszym stopniu - dosyłu do serwera banku). Ostatnio
    specjalnie wpisałem kod 10 sekund po wygaśnięciu i jeszcze było OK :)

    > Nie rozbierałem jeszcze tokena ;-)) ale antenka powinna być jak
    > najdłuższa, więc
    > jest chyba równoległa do dłuższego boku.
    > Sygnał DCF77 nadawany jest z Mainflingen (50o01' N, 09 o00' E).
    > Z Poznania to mniej więcej na zachód (charakterystyka kierunkowa nie
    > jest ostra).

    Czyli przy tych założeniach - żeby było zupełnie jasne - trzymać go w osi
    północ-południe, tak?

    --
    Robert