  • Data: 2002-12-10 17:20:39
    Temat: Re: Toker - jak to działa?
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:at53ch$uhf$1@topaz.icpnet.pl...

    > Raczej tak, bo on to sygnalizuje i tak mówi instrukcja (tani budzik z
    > Fielmanna).

    > Przyznam, że tego nie rozumiem. Przecież zegar tokena jest kwarcowy, więc
    > chyba przez godzinę utrzyma synchronizację na tyle, żeby było to pomijalne
    > po dodaniu bardzo zmiennych czasów odczytywania i wklepywania kodu przez
    > człowieka (i - w mniejszym stopniu - dosyłu do serwera banku). Ostatnio
    > specjalnie wpisałem kod 10 sekund po wygaśnięciu i jeszcze było OK :)

    To znaczy, że zachowano jakiś margines opóźnienia dla klienta wpisującego
    kod tokena, w jego końcowej fazie ważności.
    Serwer dużej sieci jest synchronizowany non-stop. Teoretycznie zegarek
    tokena nie "rozjedzie" się przez 1 godzinę i taki cykl synchronizacji mógłby
    w normalnych warunkach wystarczyć, ale jak już wcześniej napisałem,
    może dojść do sytuacji braku sygnału DCF77 przez dłuższy okres i wtedy
    na ponowną aktualizację czasu w tokenie, trzeba by czakać nawet godzinę !

    > Czyli przy tych założeniach - żeby było zupełnie jasne - trzymać go w osi
    > północ-południe, tak?

    Dokładnie TAK. Wtedy sygnał z zachodu będzie prostopadły do osi
    północ - południe, a więc przy wcześniej przyjętych założeniach, będzie
    również prostopadły do osi antenki ferrytowej tokena.

    Joker