  • Data: 2002-12-10 12:44:55
    Temat: Re: Toker - jak to działa?
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > toker
    >

    > jeśli chodzi ci o token to:
    >
    > Urządzenie to przypomina kalkulator, i można nawet uznać że nim jest bo
    > rzeczywiście pokazuje wyłącznie liczby, które samo sobie wylicza.
    > Kiedy klient łączy się z kontem bankowym zmuszony jest podać login, hasło
    > oraz liczbę którą wyświetli token po wprowadzeniu do niego za pomocą
    > wbudowanej klawiatury PIN'u (numer zabezpieczający token przed niepowołanym
    > dostępem innych osób poza właścicielem konta). Dopiero wtedy system bankowy
> [...]
    Bardzo dziękuje za wyjaśnienie. Problem jednak w tym, czy token musi koniecznie
    posiadać zegar zsynchronizowany z zegarem w banku; taki zegar może się
    rozsynchronizować. Formalnie można sobie wyobrazić, że zegara nie posiada. Dla
    każdego użytkownika generowany jest okresowo jego własny ciąg liczb. System
    bankowy wie jaki to jest użytkownik(po wprowadzeniu logina i hasła) i następnie
    po wprowadzeniu jednej z generowanych liczb ostatecznie akceptuje użytkownika.
    Wydaje mi sie jednak, że to jest gorsze zabezpieczenie. Jeżeli nie ma zegara to
    lepiej żeby to była jedna liczba; im więcej tym gorzej. Jak jest naprawdę. Czy
    wszystkie polskie banki oferują tokeny z wbudowanymi zegarami. Jak jest w
    LUKASIe?. Wydaje mi się, że problem jest ciekawy. Tensor1