  • 21. Data: 2003-08-17 14:18:03
    Temat: Re: Test kursow z Millennium (ciekawostka)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> wrote in message
    news:m3ada9dwvn.fsf@defiant.pm.waw.pl...

    > Bo nie czytaja wyciagow? Cholera wie. Moze banki dodawaly prowizje
    > i suma na wyciagu byla juz powiekszona?

    Hehe, informacja o takie prowizji bylaby umieszczona w umowie lub TOiP.

    > Moze. Ale nie interesowalem sie ta sprawa. Mozliwosci jest wiele.

    To wymien kilka ;).

    > Kurs moze sie zmienic wielokrotnie. Praktycznie roznice moga byc bardzo
    > duze, np. 10%.

    Sprawdz kiedy takie ruchy w ciegu 1 doby byly na rynku. Wyobraz sobie ze
    tzw. kurs organizacji nie jest oderwany od tego co dzieje sie na rynkach
    walutowych.

    > Mysle, ze z tego samego powodu, dla ktorego przewalutowanie w jednym banku
    > wychodzi lepiej niz w kantorze (albo przynajmniej podobnie, z typowo
    > mniejszym rozrzutem), a w drugim jedyna sensowna mozliwosc przewalutowania
    > to wyciagniecie pieniedzy, wymiana w kantorze (lub innym banku) i wplata
    > gotowkowa.

    No, wlasnie... jak sam przyznajesz ma tu duze znaczenie marza. Dlaczego wiec
    kwota w walucie rozliczeniowej jest ciagle w jednym banku korzystniej
    przeliczana niz w innym? Nie sadzisz, ze malo prawdopodobne jest, ze
    transakcje dokonywane jedna karta zawsze sa przewalutowywane gdy kurs jest
    mniej korzystny, a druga gdy bardziej [dla klienta ofkoz] ;).

    > Obie te metody nie maja szansy zadzialac niestety. Tzn. pierwsza moze
    > zadzialac, ale trudno traktowac odpowiedz jako cos pewnego.
    > --

    Coz, pozostaje tylko wyslac CV do jednej z organizacji i przekonac sie
    samemu ;).

    Maciej

  • 22. Data: 2003-08-17 14:31:48
    Temat: Re: Test kursow- VISA w SADZIE
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl> wrote in message

    > Dotyczylo to tylko transakcji zagr.:
    >
    > http://www.bankrate.com/brm/news/cc/20030410a1.asp

    I o takich mowimy :).

    Most banks bundle conversion fees into the transaction prices listed on
    customer bills.

    Zobaczymy czy ktorys polski bank zacznie wyszczegolniac prowizje za
    przewalutowanie przez organizacje + wlasna marze ;).

    Maciej

  • 23. Data: 2003-08-17 20:23:55
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał:
    > Zobaczymy czy ktorys polski bank zacznie wyszczegolniac prowizje za
    > przewalutowanie przez organizacje + wlasna marze ;).

    ;OOO To by było dobre (dla klienta oczywiście) !!! Mam nadzieję, że UOKiK
    odpowiednio zadziała w tym kierunku !

  • 24. Data: 2003-08-17 21:16:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Hehe, informacja o takie prowizji bylaby umieszczona w umowie lub TOiP.

    Tego nie wiem, ale tak jak pisalem te prowizje byly dodatkowo na wyciagach,
    obok wlasciwych obciazen. Naturalnie inne banki mogly to robic inaczej,
    a jeszcze inne w ogole.

    > Sprawdz kiedy takie ruchy w ciegu 1 doby byly na rynku. Wyobraz sobie ze
    > tzw. kurs organizacji nie jest oderwany od tego co dzieje sie na rynkach
    > walutowych.

    To oczywiste. Czego to dowodzi? Bo nie bardzo widze.

    > No, wlasnie... jak sam przyznajesz ma tu duze znaczenie marza. Dlaczego wiec
    > kwota w walucie rozliczeniowej jest ciagle w jednym banku korzystniej
    > przeliczana niz w innym?

    Porownaj kursy kilku bankow. Np. takie z WWW. Moze zauwazysz jakies
    roznice?

    > Nie sadzisz, ze malo prawdopodobne jest, ze
    > transakcje dokonywane jedna karta zawsze sa przewalutowywane gdy kurs jest
    > mniej korzystny, a druga gdy bardziej [dla klienta ofkoz] ;).

    Oczywiscie ze nie. Po prostu roznice w "widelkach" moga byc - miedzy
    bankami - np. dwukrotne.

    > Coz, pozostaje tylko wyslac CV do jednej z organizacji i przekonac sie
    > samemu ;).

    Wystarczy do banku, ale trzeba znalezc sie we "wlasciwym" dziale.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 25. Data: 2003-08-18 07:38:44
    Od: "blad" <b...@b...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa"

    > Wciaz nie wydaje mi sie, by taki dowod sie tu pojawil.

    a juz wydawalo mi sie na poczatku tego watku (po twojej odpowiedzi na
    test Radka) ze jednak sklonny jestes uwierzyc w to ze Visa dostarcza
    zlotowki do Millennium (tak jak mi M. odpisywalo w pismach).
    Napisales: "Millennium nie przelicza sam euro na zlotowki,
    niezaleznie od tego jak to w ogole robi.
    Istotnie ciekawe, moze rzeczywiscie VISA im to rozlicza."
    *** blad ***

  • 26. Data: 2003-08-18 12:13:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "blad" <b...@b...pl> writes:

    > a juz wydawalo mi sie na poczatku tego watku (po twojej odpowiedzi na
    > test Radka) ze jednak sklonny jestes uwierzyc w to ze Visa dostarcza
    > zlotowki do Millennium

    Co innego wiara, a co innego dowod empiryczny.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 27. Data: 2003-08-18 13:34:48
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Co innego wiara, a co innego dowod empiryczny.

    Pismo z banku na bankowym papierze podpisane imieniem i nazwiskiem to nie
    jest dowod?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 28. Data: 2003-08-18 13:39:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 18 Aug 2003 15:34:48 +0200, Lopez
    <l...@p...onet.pl> napisał:

    > Pismo z banku na bankowym papierze podpisane imieniem i nazwiskiem to nie
    > jest dowod?

    W polskich bankach niekoniecznie. Chyba, ze ma swiadczyc na korzysc banku
    :-)

    M.

  • 29. Data: 2003-08-18 18:47:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Lopez" <l...@p...onet.pl> writes:

    > Pismo z banku na bankowym papierze podpisane imieniem i nazwiskiem to nie
    > jest dowod?

    Gdzie tu empiria?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 30. Data: 2003-08-19 09:26:01
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    > Gdzie tu empiria?

    Te wszystkie rozliczenia wyplat gotowkowych VE Millennium za granica
    przedstawiane przez grupowiczow - mozna chyba jakies wnioski z tego
    wyciagnac?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia