    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Test kursow z Millennium (ciekawostka)
    Date: 17 Aug 2003 23:16:55 +0200

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Hehe, informacja o takie prowizji bylaby umieszczona w umowie lub TOiP.

    Tego nie wiem, ale tak jak pisalem te prowizje byly dodatkowo na wyciagach,
    obok wlasciwych obciazen. Naturalnie inne banki mogly to robic inaczej,
    a jeszcze inne w ogole.

    > Sprawdz kiedy takie ruchy w ciegu 1 doby byly na rynku. Wyobraz sobie ze
    > tzw. kurs organizacji nie jest oderwany od tego co dzieje sie na rynkach
    > walutowych.

    To oczywiste. Czego to dowodzi? Bo nie bardzo widze.

    > No, wlasnie... jak sam przyznajesz ma tu duze znaczenie marza. Dlaczego wiec
    > kwota w walucie rozliczeniowej jest ciagle w jednym banku korzystniej
    > przeliczana niz w innym?

    Porownaj kursy kilku bankow. Np. takie z WWW. Moze zauwazysz jakies
    roznice?

    > Nie sadzisz, ze malo prawdopodobne jest, ze
    > transakcje dokonywane jedna karta zawsze sa przewalutowywane gdy kurs jest
    > mniej korzystny, a druga gdy bardziej [dla klienta ofkoz] ;).

    Oczywiscie ze nie. Po prostu roznice w "widelkach" moga byc - miedzy
    bankami - np. dwukrotne.

    > Coz, pozostaje tylko wyslac CV do jednej z organizacji i przekonac sie
    > samemu ;).

    Wystarczy do banku, ale trzeba znalezc sie we "wlasciwym" dziale.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator