  • 11. Data: 2003-08-16 16:52:20
    Temat: Re: Test kursow z Millennium (ciekawostka)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " KOBIETA" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:bhlh0e$214$1@inews.gazeta.pl...

    > > 4/ ..., z reguly dewiz,
    >
    > a poza regułą? ;)

    Bank moze nie miec osobnego kursy dla dewiz, moze za to operowac kursem
    dzienym i nocnym... transakcje moga byc roliczane wg. takiego kursu.
    Szczegolow nalezy szukac w umowach... :)

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 12. Data: 2003-08-16 22:14:58
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Guga" <b...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W skrócie to wygląda tak: płacisz w euro, Visa przelicza to po swoim
    kursie na
    > USD, kwota w USD idzie do banku a ten przelicza ją na złotówki i księguje
    na
    > rachunku.
    > W Europie chyba lepiej płacić MC - jest rozliczany w euro.
    > Pozdrawiam,

    Nie dotyczy VE Millennium. Zostalo to juz wyjasnione i empirycznie
    udowodnione, ze Visa dostarcza do Millennium rozliczenia w zlotowkach. Tylko
    dzieki temu ta karta tak sie oplaci za granica.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 13. Data: 2003-08-16 23:07:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Rozumiem, ze chodzi o marze... Hm, jakby to napisac... ;). Nie tak dawno
    > temu bylo glosno o tym, ze przeciw bankom amerykanskim rozpoczeto
    > postepowanie za to, ze naliczaja prowizje od transakcji zagranicznych.
    > Mowiono nawet o tym, ze banki beda musialy zwrocic pieniadze cardholderom...
    > Jak sadzisz... czemu kilka milionow amerykanskich cardholderow nie zauwazylo
    > wczesniej tej prowizji? ;)

    Bo nie czytaja wyciagow? Cholera wie. Moze banki dodawaly prowizje
    i suma na wyciagu byla juz powiekszona?

    > Przeciez w przypadku kart amerykanskich waluta
    > rozliczeniowa = waluta obciazenia, wiec prowzje banku powinno byc widac na
    > wyciagu. Gdzie mogla byc umieszczona, ze nikt jej nie zauwazyl? ;) Czy pkt 2
    > sie do tego nadaje? ;)

    Moze. Ale nie interesowalem sie ta sprawa. Mozliwosci jest wiele.

    > Hehe... a czy sadzisz, ze organizacja [jedna czy druga] obciaza banki
    > online, kazda transakcje osobno? Czy moze odbywa sie to raczej w
    > pakietach/sesjach. Przyjmijmy, ze odbywa sie to nawet co godzine, czyli 24
    > razy an dobe... jakie wahania kursu moga byc w ciagu np 12 godzin?

    Kurs moze sie zmienic wielokrotnie. Praktycznie roznice moga byc bardzo
    duze, np. 10%.

    > I czemu
    > zwykle w porownaniach karty jednego banku zawsze wychodza lepiej od kart
    > drugiego? ;)

    Mysle, ze z tego samego powodu, dla ktorego przewalutowanie w jednym banku
    wychodzi lepiej niz w kantorze (albo przynajmniej podobnie, z typowo
    mniejszym rozrzutem), a w drugim jedyna sensowna mozliwosc przewalutowania
    to wyciagniecie pieniedzy, wymiana w kantorze (lub innym banku) i wplata
    gotowkowa.

    > A jak sie upewniej jak to sie odbywa? Nic prostszego, zadac pytanie bankowi,
    > albo jeszcze lepiej poprosic o udostepnienie umowy z organizacja ;).

    Obie te metody nie maja szansy zadzialac niestety. Tzn. pierwsza moze
    zadzialac, ale trudno traktowac odpowiedz jako cos pewnego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 14. Data: 2003-08-17 07:54:56
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > A jak sie upewniej jak to sie odbywa? Nic prostszego, zadac pytanie
    bankowi,
    > albo jeszcze lepiej poprosic o udostepnienie umowy z organizacja ;).

    Wlasnie walcze z inteligo o regulamin VISA, na który sie powoluja. :-)
    Bo skoro sie powoluja, to znaczy, ze powinien byc dla mnie dostepny... Jesli
    nie to ktos to nie mysli logicznie...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782
    [wyrazona opinia przedstawia wylacznie prywatne stanowisko autora]

  • 15. Data: 2003-08-17 08:47:38
    Od: "WaSyL" <w...@f...clubbing.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> wrote in message news:bhncch$erb$1@news.onet.pl...

    > Wlasnie walcze z inteligo o regulamin VISA, na który sie powoluja. :-)
    > Bo skoro sie powoluja, to znaczy, ze powinien byc dla mnie dostepny... Jesli
    > nie to ktos to nie mysli logicznie...

    Jak masz pismo od nich w ktorym sie na niego powoluja to ktos tam tryknal - musza Ci
    teraz dac. Eskaluj, eskaluj, sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

  • 16. Data: 2003-08-17 08:49:45
    Od: "WaSyL" <w...@f...clubbing.pl>

    "Radoslaw Dabrowski" <r...@f...pl> wrote in message
    land.pl...
    > Wlasnie wrocilem z wakacyjnego wyjazdu do strefy Euro (Grecja-Kreta) i
    > podziele sie z Wami kursami przeliczeniowymi z wyplat z bankomatow przy
    > uzyciu karty VE z Millenium.

    [...]

    VC Millennium, transakcja internetowa na 377EUR.

    1EUR wyszedl po 4,38

  • 17. Data: 2003-08-17 09:38:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Wlasnie walcze z inteligo o regulamin VISA, na który sie powoluja. :-)
    > Bo skoro sie powoluja, to znaczy, ze powinien byc dla mnie dostepny...

    Regulamin VISA'y dotyczy czlonkow organizacji, nie obowiazuje zas samych
    cardholderow. Niektore banki usiluja przerzucic na cardholderow niekorzystne
    dla nich sytuacje mogace wynikac z koniecznosci respektowania regulacji
    organizacji. Cardholdera obowiazuje wylacznie umowa z bankiem, wszystkie
    zapisy regulaminu organizacji, ktore maja obowiazywac cardholdera powinny
    byc zawarte [skopiowane] w umowie. W innym wypadku powolywanie sie na te
    regulacje nie ma zadnych podstaw prawnych i jest wykorzystywaniem
    dominujacej pozycji w stosunku do drugiej strony umowy [cardholdera]. IMHO
    zamiast prosic o regulaminy nalezy skierowac swoje kroki w strone
    http://www.uokik.gov.pl :).

    Maciej

  • 18. Data: 2003-08-17 13:45:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Lopez" <l...@p...onet.pl> writes:

    > Nie dotyczy VE Millennium. Zostalo to juz wyjasnione i empirycznie
    > udowodnione, ze Visa dostarcza do Millennium rozliczenia w zlotowkach.

    Wciaz nie wydaje mi sie, by taki dowod sie tu pojawil.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 19. Data: 2003-08-17 13:51:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    O, jeszcze tu:

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > Jak sadzisz... czemu kilka milionow amerykanskich cardholderow nie zauwazylo

    http://www.chicagotribune.com/travel/chi-0306290206j
    un29,0,3853599.story?coll=chi-travel-hed:
    After a trip to Europe in April, I noticed my credit card statement looked
    different. An additional dollar amount was listed next to every charge in
    pounds and euros.

    First USA, the bank that issued my card, calls it an "exchange rate
    adjustment." Bank of America calls it a "foreign currency conversion
    adjustment" on its credit card statements.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 20. Data: 2003-08-17 13:58:12
    Temat: Re: Test kursow- VISA w SADZIE
    Od: "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl>

    ..

    > Bo nie czytaja wyciagow? Cholera wie. Moze banki dodawaly prowizje
    > i suma na wyciagu byla juz powiekszona?

    > Moze. Ale nie interesowalem sie ta sprawa. Mozliwosci jest wiele.

    Dotyczylo to tylko transakcji zagr.:

    http://www.bankrate.com/brm/news/cc/20030410a1.asp

    Stefan