  • 1. Data: 2003-08-14 21:39:11
    Temat: Test kursow z Millennium (ciekawostka)
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    Wlasnie wrocilem z wakacyjnego wyjazdu do strefy Euro (Grecja-Kreta) i
    podziele sie z Wami kursami przeliczeniowymi z wyplat z bankomatow przy
    uzyciu karty VE z Millenium.

    Wyplata 07.08, data waluty i ksiegowania 11.08
    100 EUR = 439,18 PLN (kurs 4,3918)

    Wyplata 08.08, data waluty i ksiegowania 13.08
    150 EUR = 663,47 PLN (kurs 4,4231)

    Wyplata 11.08, data waluty i ksiegowania 13.08
    80 EUR = 353,84 PLN (kurs 4.4230)

    A teraz kursy sprzedazy z tabel Millennium i NBP:
    07.08 - Mille 4.4428, NBP 4.4161
    08.08 - Mille 4.4365, NBP 4.4266
    11.08 - Mille 4.4252, NBP 4.4109
    13.08 - Mille 4.4427, NBP 4.4140

    Widac, ze kursy przeliczeniowe z testu sa nizsze niz te sprzedazowe Mille,
    ale zwroccie uwage na ciekawostke testu z 7.08, gdzie przeliczono mi niby
    11.08 po kursie 4,3918, co jest nizej niz sprzedazy NBP z wszystkich 4
    dat, ktore pojawiaja sie na wyciagu :-)

    Pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2003-08-15 01:01:49
    Temat: Re: Test kursow z Millennium (ciekawostka)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl> writes:

> [...]
    > ale zwroccie uwage na ciekawostke testu z 7.08, gdzie przeliczono mi niby
    > 11.08 po kursie 4,3918, co jest nizej niz sprzedazy NBP z wszystkich 4

    Pamietaj jednak, ze Millennium nie przelicza sam euro na zlotowki,
    niezaleznie od tego jak to w ogole robi.
    Istotnie ciekawe, moze rzeczywiscie VISA im to rozlicza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2003-08-16 09:56:17
    Od: " Kay" <z...@N...gazeta.pl>

    > Pamietaj jednak, ze Millennium nie przelicza sam euro na zlotowki,
    > niezaleznie od tego jak to w ogole robi.
    > Istotnie ciekawe, moze rzeczywiscie VISA im to rozlicza.

    Tak przynajmniej twierdzą...
    Dlatego dla mnie Millennijna VISA jest najlepszą gdy wyjeżdżam za granicę.
    Z niecierpliwością czekam momentu kiedy sam będę mógł dokonywać testów w
    Grecji :-)

    Pzdr

    K.

  • 4. Data: 2003-08-16 10:12:42
    Od: "Guga" <b...@W...onet.pl>

    > Pamietaj jednak, ze Millennium nie przelicza sam euro na zlotowki,
    > niezaleznie od tego jak to w ogole robi.
    > Istotnie ciekawe, moze rzeczywiscie VISA im to rozlicza.

    W skrócie to wygląda tak: płacisz w euro, Visa przelicza to po swoim kursie na
    USD, kwota w USD idzie do banku a ten przelicza ją na złotówki i księguje na
    rachunku.
    W Europie chyba lepiej płacić MC - jest rozliczany w euro.
    Pozdrawiam,
    Guga

  • 5. Data: 2003-08-16 10:39:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Guga" <b...@W...onet.pl> wrote in message

> [...]
    na
    > rachunku.
    > W Europie chyba lepiej płacić MC - jest rozliczany w euro.

    Hm... tak naprawde to jest nieco bardzie skomplikowane ;). W przypadku
    transakcji w walucie innej niz lokalna [kraju w ktorym karta zostala wydana
    lub waluty rachunku do ktorego jest podpieta] i innej niz waluta
    rozliczeniowa... w wielkim skrocie wyglada to tak...

    1/ zakup np. w Euro
    2/ przewalutowanie na walute rozliczeniowa pod kursie organizacji
    powiekszonym o marze banku
    3/ tu klient moze w niektorych bankach zobaczyc kwote obciazenia w walucie
    rozliczeniowej
    4/ przewalutowanie na walute lokalna po kursie spraedazy, z reguly dewiz,
    issuera
    5/ obciazenie karty w walucie lokalnej

    Czy zapyta jeszcze ktos czemu kursy organizacji nie sa publikowane i
    dlaczego kwoty obciazenia sie roznia w zaleznosci od issuera? ;)

    Maciej

    PS. W przypadku gdy waluta w ktorej dokonano zakupy jest taka sama jak
    waluta rozliczeniowa nie bedzie wystepowal pkt. 2.
    W przypadku kart Millennium nie bedzie pkt. 4.

  • 6. Data: 2003-08-16 10:42:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]

    1/ zakup np. w Euro
    2/ przewalutowanie na walute rozliczeniowa pod kursie organizacji
    powiekszonym o marze issuera
    3/ tu klient moze w niektorych bankach zobaczyc kwote obciazenia w walucie
    rozliczeniowej
    4/ przewalutowanie na walute lokalna po kursie sprzedazy, z reguly dewiz,
[...]

    PS. W przypadku gdy waluta w ktorej dokonano zakupu jest taka sama jak

  • 7. Data: 2003-08-16 10:50:19
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    uUn%a.74400$k...@n...chello.at,
    MK <m...@i...pl>:
> [...]
    > waluta rozliczeniowa nie bedzie wystepowal pkt. 2.
    > W przypadku kart Millennium nie bedzie pkt. 4.

    Proponuje powyzsze sformulowanie do FAQ.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-08-16 12:48:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > 1/ zakup np. w Euro
    > 2/ przewalutowanie na walute rozliczeniowa pod kursie organizacji
    > powiekszonym o marze issuera

    Jakies podstawy?

    > Czy zapyta jeszcze ktos czemu kursy organizacji nie sa publikowane i
    > dlaczego kwoty obciazenia sie roznia w zaleznosci od issuera? ;)

    Bo czas obciazenia jest rozny, a ilosc probek jest zbyt mala, by
    cokolwiek stwierdzic.

    Jesli w byle banku kursy najwazniejszych walut zmieniaja sie w ciagu
    doby dziesiec razy, to kursy VISA musza sie zmieniac praktycznie ciagle,
    a w kazdym razie tez wielokrotnie w ciagu doby. Publikowanie ich byloby
    malo uzyteczne, zwlaszcza ze jedyne ich zastosowanie mogloby byc tylko
    do juz rozliczonych transakcji. Nawet gdyby byly publikowane (da sie to
    uzyskac na podstawie par obciazen przy duzej ilosci probek), to i tak
    na wyciagu nie wiadomo kiedy dokladnie transkacja zostala rozliczona,
    a wiec ktory dokladnie kurs zostal uzyty.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2003-08-16 15:01:34
    Od: " KOBIETA" <w...@N...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > w wielkim skrocie wyglada to tak...

    ;)
    Ale właśnie. Wszyscy wszędzie omawiaja zagadnienie w wielkim skrócie.
    Czy wiesz/ktoś wie, gdzie mozna o tym poczytac ze wszystkimi szczegółami,
    niuansami? I nie chodzi mi o jakieś artykuły na 2-3 strony (tu chylę czoło
    przed Karolem Żwrukiem). Chcę więcej... ;)

    > 4/ ..., z reguly dewiz,

    a poza regułą? ;)

    pozdrawiam.

  • 10. Data: 2003-08-16 16:49:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> wrote in message

    > Jakies podstawy?

    Rozumiem, ze chodzi o marze... Hm, jakby to napisac... ;). Nie tak dawno
    temu bylo glosno o tym, ze przeciw bankom amerykanskim rozpoczeto
    postepowanie za to, ze naliczaja prowizje od transakcji zagranicznych.
    Mowiono nawet o tym, ze banki beda musialy zwrocic pieniadze cardholderom...
    Jak sadzisz... czemu kilka milionow amerykanskich cardholderow nie zauwazylo
    wczesniej tej prowizji? ;) Przeciez w przypadku kart amerykanskich waluta
    rozliczeniowa = waluta obciazenia, wiec prowzje banku powinno byc widac na
    wyciagu. Gdzie mogla byc umieszczona, ze nikt jej nie zauwazyl? ;) Czy pkt 2
    sie do tego nadaje? ;)

> [...]
    > na wyciagu nie wiadomo kiedy dokladnie transkacja zostala rozliczona,
    > a wiec ktory dokladnie kurs zostal uzyty.

    Hehe... a czy sadzisz, ze organizacja [jedna czy druga] obciaza banki
    online, kazda transakcje osobno? Czy moze odbywa sie to raczej w
    pakietach/sesjach. Przyjmijmy, ze odbywa sie to nawet co godzine, czyli 24
    razy an dobe... jakie wahania kursu moga byc w ciagu np 12 godzin? I czemu
    zwykle w porownaniach karty jednego banku zawsze wychodza lepiej od kart
    drugiego? ;)

    A jak sie upewniej jak to sie odbywa? Nic prostszego, zadac pytanie bankowi,
    albo jeszcze lepiej poprosic o udostepnienie umowy z organizacja ;).

    Maciej