  • 131. Data: 2008-01-16 21:21:28
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    krzysztofsf pisze:[...]

    > BZWBK twierdzil w ktoryms z linkowanych w tym watku artykulow, ze juz
    > w nocy wylapali i zablokowali nietypowe transakcje, dzieki swojemu
    > systemowi moritoringu.

    Wierzysz rzecznikom prasowym? :)
    KJ

  • 132. Data: 2008-01-16 21:25:31
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    > Wierzysz rzecznikom prasowym? :)

    W Raiffessen (czy jak to się pisze) też zauważyli w pore...
    Faktem jest iż klienci tych banków nie zostali pozbawieni kasy ani na
    sekunde.
    Na szczęście mBank po prawie 24 godzinach zwrócił kasę na konto.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 133. Data: 2008-01-16 21:26:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Marcin Wasilewski pisze:
    > [...]
    >
    > Tylko że systemy monitorujące pisze się raczej, żeby wykryć "anomalie" w
    > zachowaniu "każdego z osobna", a nie "tłumu razem". I (przypuszczam, że)
    > robi sie badanie autoryzacji (które tu "nie odbiegały od wzorca" - bo była
    > jedna) a nie księgowań.

    Systemu monitorujące pisze się tak, aby były skuteczne. Każdy sposób
    jest dobry, a wykrycie takiego "syfu" to jest możliwe na kilka albo i
    kilkanaście sposobów, chociażby stwierdzając nagły ogólny wzrost
    liczby/kwoty transakcji ogółem, porównywanie ich z blokadami, z dostępnymi
    limitami, zwielokrotnienie ilości transakci o tym samym "ID", czy wykonanym
    w tym samym POS-ie. Jak widać mBank, nie wykorzystuje żadnego sposobu, tylko
    żywcem księguje to co mu ZEWNĘTRZNA instytucja podsunie. Zwyczajna
    bezmyślność i brak kompetencji. Przecież to co zrobił mBank, jest tak
    idiotyczne, jak np. wypuszczenie do KIR przelewu na 1.000.000 zł, z konta na
    którym dostępne środki oscylują wokół 1.000 zł

  • 134. Data: 2008-01-16 21:30:16
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sekunde.
    > Na szczęście mBank po prawie 24 godzinach zwrócił kasę na konto.

    Co ciekawe data księgowania "anulowania transakcji" to 16.01.2008 (data
    operacji 14.01.2008). Ciekawe czy z automatu na koniec miesiąca nie dowalą
    odsetek...

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 135. Data: 2008-01-16 21:32:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > kto na tej awari
    > (mimo wszystko nazwe to awaria choc zgadzam sie z twoja nazwa -bledny
    > system- to tez jakas awaria) zarobil?
    > Bo kto stracil to juz wiemy.

    jezeli uwazasz, ze zarobi na tym bank to sorry, ale imo jestes niespelna
    rozumu. Po pierwsze straci czesc klientów, po drugie straci mnostwo czasu
    swoich pracowników na odkrecenie całej sprawy (reklamacje, pozwy itd).
    Zarobku nie widze dla banku zadnego, chyba ze uwazasz, ze te odsetki
    naprawde zostana naliczone i klient sie nie odwola.

    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
    liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran

  • 136. Data: 2008-01-16 21:32:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > operacji "karcianych" wzrasta nagle kilkunastokrotnie i do tego
    > przekracza dostępne środki u wielu klientów, to chyba żaden problem
    > takie zdarzenie wykryć i zawiesić księgowanie rozliczeń do czasu
    > zbadania problemu. Jakoś inne banki sobie z tym poradziły i rozwiązały
    > problem w zarodku, a biedy mBank nie wysilił się nawet na wstępne
    > parsowanie tego pliku celem sprawdzenia sumy transakcji, bo chyba
    > nagły kilkunastokrotny wzrost transakcji, to nie jest coś nad czym
    > można przejść bez zauważenia, a tym bardziej zastanowienia?

    ja sie tylko ciesze ze to blad visy a nie jakies dzialanie zlodzeji
    realizujacych np. roczne klonowanie kart.

    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"
    kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo

  • 137. Data: 2008-01-16 21:34:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Wierzysz rzecznikom prasowym? :)
    > KJ

    Jednak prawda jest taka, że klienci innych banków mają swoje środki do
    dyspozycji, a kilka tysięcy klientów mBanku i Multibanku, od kilkunastu
    godzin nie ma dostępu do swoich pieniędzy, a bank udaje, że coś robi. W tym
    wypadku powinny być wdrożone natychmiastowe procedury, polegające np. na
    "kryzysowej" wypłacie środków nawet pomimo braku dostępnych środków na
    koncie, oczywiście do jakiegoś tam poziomu określonego przez bank. Ale nie,
    bank nie będzie zdejmował swojego dupochronu, lepiej niech odpowiedzialność
    przejmą na siebie i poniosą klienci. Przecież opracowanie programów
    awaryjnych i zarządzania kryzysowego wszak kosztuje, a bank jeśli już o coś
    dba to o własne wydatki i WŁASNE bezpieczeństwo, klient jest dostrzegany
    tylko wtedy, gdy jest okazja wyciągnąć łapę po jego pieniądze.

  • 138. Data: 2008-01-16 21:34:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Sty, 21:26, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:

> [...]
    > idiotyczne, jak np. wypuszczenie do KIR przelewu na 1.000.000 zł, z konta na
    > którym dostępne środki oscylują wokół 1.000 zł

    Jest o tyle dobrze, ze srodki przelane na konta wlascicieli bankomatow
    (tam poszly te pieniazki z kont klientow) sa do odzyskania.
    Gorzej, gdyby ten mechanizm wykorzystal ktos do wyprowadzenia gotowki
    na takie kajmany, a tam po blyskawicznym przepuszczeniu przez rozne
    pralnie uplynnienie i znikniecie w "sinej dali".
    Szczescie w nieszczesciu, ze mBank po takiej nauczce sie uszczelni i
    zapobiegnie powyzszemu scenariuszowi.

  • 139. Data: 2008-01-16 22:20:10
    Od: "swen" <n...@n...com>

    wiadomości news:16012008.4054C39C@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > Zarobku nie widze dla banku zadnego, chyba ze uwazasz, ze te odsetki
    > naprawde zostana naliczone i klient sie nie odwola.

    Wiec nie wiesz jak dziala bank!
    Pomysl jak mozna zarobic na takiej awari, tylko chwile sie zastanow, jak ty
    bys byl np. prezesem lub najwiekszym udzialowcem. Nie oczekuj latwizny i
    wytlumaczenia jak i dlaczego - postaraj sie sam pomyslec.

  • 140. Data: 2008-01-16 22:25:17
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Anna" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko ci się wydaje. Odsetki za dysponowanie pieniędzmi a odszkodowanie za
    > wyrządzone szkody. A te ostatnie łatwo będą mieli udowodnić, ci którzy je
    > ponieśli, np: wyjazd zagraniczny nie doszedł do skutku, w czasie wyjazdu
    > zostali bez pieniędzy, spóźnili się z jakąś opłatą i zostały im naliczone
    > odsetki lub co gorsza kary...

    Niby wszystko fajnie wyglda, ale jestem bardzo niecierpliwy by zobaczyc choc
    jeden taki pozew/reklamacjie UZANA przez bank!
    Bank ma na wyposazeniu armie prawnikow, nie sa tam po to by brac pensie i
    "straszyc". Pamietaj kto ma atuty w reku, czyli kase - hehe - teraz mja
    nawet wiecej bo i twoja przyblokowali:))
    Bank powie, ze tak ma w umoei, ze nie ponosi odpowiedzialnosci za tego typu
    akcjie - czytaliscie cale statuty bankow i ich polityke reklamacyjna? Poza
    tym w sytuacjiach drastycznych bank zawsze zasloni sie tajemnica bankowa i
    baj baj, wydana kasa na sad, prawnika ....
    Za duzo z was naogladalo sie filmy kat. d made in holywud z rozpraw
    sadowych, tu nie jest film ale realne pieniadze, duze pieniadze. Naprawde,
    choc szczerze jestem po waszej stronie (nigdy po stronie bankow) to blado
    widze sznase na jakiekolwiek odszkodowania czy zadosc uczynienia. Tak jak
    ktos napisal, zadosc uczynieniem bedzie jesli bank nie naliczy wam za
    przekroczenie salda odsetek....