  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <478dd277$1@news.home.net.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <2...@e...googlegroups.com>
    <2692470571$20080116120541@thezas> <fmkrqi$spu$2@news.ds.pg.gda.pl>
    <4...@4...com>
    <fmkvpp$avi$2@news.ds.pg.gda.pl>
    <9...@4...com>
    <fml0bm$avi$4@news.ds.pg.gda.pl>
    <r...@4...com>
    <478e6f23$1@news.home.net.pl> <fmlrh4$ppe$1@alfa.kjonca>
    Subject: Re: TERAZ!!!!
    Date: Wed, 16 Jan 2008 22:26:28 +0100

    news:fmlrh4$ppe$1@alfa.kjonca...
    > Marcin Wasilewski pisze:
    > [...]
    >
    > Tylko że systemy monitorujące pisze się raczej, żeby wykryć "anomalie" w
    > zachowaniu "każdego z osobna", a nie "tłumu razem". I (przypuszczam, że)
    > robi sie badanie autoryzacji (które tu "nie odbiegały od wzorca" - bo była
    > jedna) a nie księgowań.

    Systemu monitorujące pisze się tak, aby były skuteczne. Każdy sposób
    jest dobry, a wykrycie takiego "syfu" to jest możliwe na kilka albo i
    kilkanaście sposobów, chociażby stwierdzając nagły ogólny wzrost
    liczby/kwoty transakcji ogółem, porównywanie ich z blokadami, z dostępnymi
    limitami, zwielokrotnienie ilości transakci o tym samym "ID", czy wykonanym
    w tym samym POS-ie. Jak widać mBank, nie wykorzystuje żadnego sposobu, tylko
    żywcem księguje to co mu ZEWNĘTRZNA instytucja podsunie. Zwyczajna
    bezmyślność i brak kompetencji. Przecież to co zrobił mBank, jest tak
    idiotyczne, jak np. wypuszczenie do KIR przelewu na 1.000.000 zł, z konta na
    którym dostępne środki oscylują wokół 1.000 zł